Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Michelin introduceert dus een all season band. 
Berichten: 767
Lid geworden op: 27 mei 2011 21:11
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Zwart parelmoer
Voor de liefhebben 49 mjnuten fabrieksgewauwel van de CEO:
http://youtu.be/LMVE1hQmN88
Een eerste voorzichtige gebruikerservaring waarvan ik de betrouwbaarheid niet weet:
http://autovandaag.nl/m/autonieuws/1140 ... andentest/
http://youtu.be/LMVE1hQmN88
Een eerste voorzichtige gebruikerservaring waarvan ik de betrouwbaarheid niet weet:
http://autovandaag.nl/m/autonieuws/1140 ... andentest/
Berichten: 615
Lid geworden op: 03 aug 2013 21:16
Auto: C5 2.0 vti Berline
Opties: nee, wel aandelen en een woekerpolis.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: B
Phase: 2
kilometerstand: 110000
Kleur: Granache
Locatie: Nijmegen
Hoi
Banden met draagvermogen 91, dus niet de voorgeschreven 93, is dat een probleem op een C5 1.6 Hdi break, of kan dat als je snelheid nooit boven de 130 komt ?
zwever
Banden met draagvermogen 91, dus niet de voorgeschreven 93, is dat een probleem op een C5 1.6 Hdi break, of kan dat als je snelheid nooit boven de 130 komt ?
zwever
Waar is het geduld gebleven? Het lijkt wel of we meer in de weg dan op de weg rijden....
C5club extreme Die-Hard


Berichten: 823
Lid geworden op: 25 apr 2009 17:29
Auto: HONDA JAZZ e:HEV Elegance
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Energielabel: A
Locatie: Den Haag
Draagvermogen heeft niets te maken met de snelheid maar met de belading. Als je de break alleen maar hebt om extra lucht te verplaatsen is het geen enkel probleem. Zodra je hem vollaadt kan je aan de grenzen van het toelaatbare komen.
Groeten, Cieterman

Groeten, Cieterman
NSU 1000C '67, NSU 1000C '70
Citroën GS Br 1015 '77, GS Br 1130 '79 , BX 14 Leader '85, BX 16 TRI '87, XM D12 '90 / AX 1.1
C5 HPI '01-'04 orga 08948 (tot 52000km),
C5 2.0 16V Break Diff II '04 -'16 orga 10018 (tot 165000 km)

C5 Tourer 1.6 THP 16V Exclusive '12 v.a. 11-02-2016 (34000km) tot 5-07-2025 (143006)

Honda Jazz e:HEV Elegance
Berichten: 581
Lid geworden op: 24 nov 2014 19:33
Auto: C5 berline 2.0 - 16v prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 230000
Kleur: grijs
mijn banden na een stevige burnout, liggen nu zomerbanden onder 



Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Nog even over de load index
Cieterman geeft een gevat en correct antwoord.
Ter indicatie over wat de grens dan is:
LI 91= 615 kg per band, dat betekent dus 1230 kg per as.
LI 93 = 630 kg per band, en komt overeen met 1260 kg per as.
Even voor de vuist weg berekend wat dat dan concreet aan belading is:
Van de C5 break rust 40% van het wagengewicht op de achteras, ongeveer 560 kg
Dat zou betekenen dat je bij LI 91 nog 'maar' 670 kg in de koffer bak mee kan nemen, in plaats van 700 kg
Ik weet niet hoe zwaar je schoonmoeder is?
Cieterman geeft een gevat en correct antwoord.
Ter indicatie over wat de grens dan is:
LI 91= 615 kg per band, dat betekent dus 1230 kg per as.
LI 93 = 630 kg per band, en komt overeen met 1260 kg per as.
Even voor de vuist weg berekend wat dat dan concreet aan belading is:
Van de C5 break rust 40% van het wagengewicht op de achteras, ongeveer 560 kg
Dat zou betekenen dat je bij LI 91 nog 'maar' 670 kg in de koffer bak mee kan nemen, in plaats van 700 kg
Ik weet niet hoe zwaar je schoonmoeder is?
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gelukkig te zwaar en mag niet mee! 
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 615
Lid geworden op: 03 aug 2013 21:16
Auto: C5 2.0 vti Berline
Opties: nee, wel aandelen en een woekerpolis.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: B
Phase: 2
kilometerstand: 110000
Kleur: Granache
Locatie: Nijmegen
Ik ben zelf gelukkig net een paar kilo afgevallen dus het moet geen probleem zijn begrijp ik.
De banden liggen trouwens om Monza velgen, die vind ik aardig stijlvol er uit zien. Kunnen die gewoon op een phase 2. ?
zwever
De banden liggen trouwens om Monza velgen, die vind ik aardig stijlvol er uit zien. Kunnen die gewoon op een phase 2. ?
zwever
Waar is het geduld gebleven? Het lijkt wel of we meer in de weg dan op de weg rijden....
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ja uiteraard pasen die ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
arubaantje schreef:mijn banden na een stevige burnout, liggen nu zomerbanden onder
Berichten: 581
Lid geworden op: 24 nov 2014 19:33
Auto: C5 berline 2.0 - 16v prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 230000
Kleur: grijs
arendonk, daar lagen ze een uur later al
Berichten: 66
Lid geworden op: 07 mar 2014 00:06
Auto: C5 Break Différence2 1.8
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 244000
Kleur: licht blauw metalic
Locatie: Alphen aan den Rijn
Zou dit wat zijn .. scheelt nogal in prijs met Michelin...
http://www.bandenconcurrent.nl/autoband ... 05-65-R15/" onclick="window.open(this.href);return false;
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Als je de versnelde slijtage meerekent die HIER genoemd wordt, is het nog maar de vraag of je er goedkoop mee uit bent.
En die "lichte tekortkomingen" op een nat wegdek zouden voor mij ook een reden zijn 'm niet te nemen.
Die versnelde slijtage is kennelijk iets dat meer soorten Nexen banden hebben. Zie onder andere http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/te ... _nexen.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet,
JW
En die "lichte tekortkomingen" op een nat wegdek zouden voor mij ook een reden zijn 'm niet te nemen.
Die versnelde slijtage is kennelijk iets dat meer soorten Nexen banden hebben. Zie onder andere http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/te ... _nexen.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet,
JW
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Ok de prijs is laag, maar er zijn toch betere banden op de markt voor onder de C5 dan dit soort rommel.
Het rubber is de enige contact tussen auto en weg..
Michelin hoef je niet te kopen voor mij...
Maar er zijn toch betere en goedkopere alternatieve voor michelin dan nexen of als in een ander draadje landsail..
Het rubber is de enige contact tussen auto en weg..
Michelin hoef je niet te kopen voor mij...
Maar er zijn toch betere en goedkopere alternatieve voor michelin dan nexen of als in een ander draadje landsail..






