Geluidssignaal bij >121 km/hr
Auteur |
Bericht |
Peter J
|
 Geluidssignaal bij >121 km/hr
Sinds een week heb ik mijn tweede C5 Break (2.2HDi Exclusive met NaviDrive. Bij een snelheid hoger dan 121 km/hr begint een geluidsignaal (piepjes). Dit gebeurt bij elke overschrijding CC en niet. In de handleiding heb ik niets kunnen vinden. Hoe is dit uit te schakelen?
|
22 apr 2007 16:39 |
|
 |
adev
V.I.P.
Auto: C4 Picasso Image
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: wit
Naar boven
|
Het kan door de instelling van de boordcomputer aangeven een overschrijding van de ingestelde snelheid. Volgens mij pag. 54 van de handleiding.
|
22 apr 2007 16:58 |
|
 |
Rembrandt
|
Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar dit ingesteld.
Waarschuwing snelheidsoverschrijding
Bewaking van een gekozen maximum snelheid (zie "weergave meldingen").
Bij een overschrijding van de geprogrammeerde snelheid,
verschijnt demelding “TE HOGE SNELHEID†en hoort u een geluidssignaal.
• Op het scherm staat “SNELHEIDSOVERSCHRIJDING UIT†:
- Door kort tegen het uitende van de hendel te drukken, gaat u naar het volgende scherm.
- Om deze functie te activeren, drukt u wat langer tegen de bedieningshendel : het display geeft de melding “SNELHEIDSOVERSCHRIJDING
AANâ€Â.
• Het display geeft de melding “SNELHEIDSOVERSCHRIJDING AAN†:
- Door kort op het uiteinde van de hendel te drukken verschijnt “PROGRAMMERINGâ€Â.
- Om deze functie uit te schakelen, drukt u wat langer tegen het uiteinde van de hendel : op het scherm verschijnt “SNELHEIDSOVERSCHRIJDING
UITâ€Â.
• Indien het display “PROGRAMMEREN†weergeeft :
- dient u voor het vastleggen wat langer tegen het uiteinde van de hendel te drukken, zodra de gewenste snelheid is bereikt.
- naar het volgende scherm gaan, door kort tegen het uiteinde van de hendel te drukken.
Zie pagina 54 van het instructieboekje.
|
22 apr 2007 17:10 |
|
 |
Peter J
|
Bedankt voor de tips, maar het is me nog niet gelukt. De auto is nieuw, 2400 km, ik heb via Het NaviDrive systeem de configuratie en diagnose opties bekeken voor de boordcomputer instellingen, maar kan niets vinden.
|
22 apr 2007 18:11 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Gewoon even terug langs de dealer zou ik zeggen.
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
22 apr 2007 23:06 |
|
 |
Menno
Beheerder
Auto: Citroën
Naar boven
|
Misschien staat hij 'vast' in de BSi ??
23 apr 2007 07:56 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4887 Woonplaats: Leiden
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Naar boven
|
Peter J schreef: Bedankt voor de tips, maar het is me nog niet gelukt. De auto is nieuw, 2400 km, ik heb via Het NaviDrive systeem de configuratie en diagnose opties bekeken voor de boordcomputer instellingen, maar kan niets vinden.
Probeer eens, met draaiende motor, maar voor de veiligheid stilstaand te drukken op de knop op de top van de rechterstengel, na 3x, uit mijn blote hoofd, kom jij de instelling voor maximum snelheid, die moet dus uit.
Althans zo werkt het met NaviDrive Rx3.
gr. Ronald
_________________ C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
|
23 apr 2007 18:35 |
|
 |
Menno
Beheerder
Auto: Citroën
Naar boven
|
Op hogere snelheid instellen ???
24 apr 2007 08:14 |
|
 |
AJ Meester
|
ik zou zeggen terug naar de dealer, garantie!
|
25 apr 2007 23:19 |
|
 |
Peter J
|
Uiteindelijk is het door de dealer opgelost. Het is niet iets wat de berijder kan uitschakelen. Bij uitlezing met de computer en wat zoeken bleek er uiteindelijk een snelheidsbeperking (ja / nee) in te staan achter het onderwerp: "Gebruik op Arabisch schiereiland". Deze is uitgezet en het piepje was weg.
Bedankt voor de suggesties
|
26 apr 2007 14:35 |
|
 |
|