Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Heb je wel sap in de galerij?
C5club Rookie


Berichten: 28
Lid geworden op: 11 nov 2010 21:14
Auto: C5 2.0 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 09027
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 712000
Kleur: Grijs
Ja, deze is gewoon vol en netjes op druk
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Wat voor storingscodes zitten erin?
C5club Rookie


Berichten: 28
Lid geworden op: 11 nov 2010 21:14
Auto: C5 2.0 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 09027
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 712000
Kleur: Grijs
Kortsluiting inlaat druksensor, inlaattemperatuur, gaskleppositie, koelvloeistof temp en nog wat van die dingen. Echter zijn alle sensoren e.d. wel goed. Zijn getest in andere auto.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Complete sets PSA ECU bij BE, zij kunnen je informeren over de oorzaak van de elektrische storing in het motormanagement te bepalen.
Vaak een ECU kan alleen worden gewijzigd als de BSI (Body control module), contactslot en sleutel zijn ook veranderd.
Ze verkopen deze als een complete set bij bij Bart Ebben
Maar hopen dat het wat anders is.
Vaak een ECU kan alleen worden gewijzigd als de BSI (Body control module), contactslot en sleutel zijn ook veranderd.
Ze verkopen deze als een complete set bij bij Bart Ebben
Maar hopen dat het wat anders is.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 1252
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
De Wegenwacht wil nog wel eens goede ideeën hebben. Dus als hij helemaal niet meer start....
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 399
Lid geworden op: 17 feb 2013 17:07
Auto: berline 1.6HDiFAP
Opties: geen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10668cj
Productienummer: 10105
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 221000
Kleur: grijs aliminium
Locatie: Sint Niklaas
ik zou rechtstreeks op de Brandstofpomp 12 volt zetten en dan zien of hij start
mvg jean
mvg jean
lexia aanwezig
C5club Rookie


Berichten: 28
Lid geworden op: 11 nov 2010 21:14
Auto: C5 2.0 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 09027
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 712000
Kleur: Grijs
De brandstofpomp werkt prima, dit is dus niet het probleem.
Berichten: 399
Lid geworden op: 17 feb 2013 17:07
Auto: berline 1.6HDiFAP
Opties: geen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10668cj
Productienummer: 10105
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 221000
Kleur: grijs aliminium
Locatie: Sint Niklaas
bij mijn Citroen Xantia 2.0 HDi heb ik toch ook zo iets voor gehad
pomp was ook vervangen maar had soms slecht contact
en zonder eten doet hij niets
mvg jean
pomp was ook vervangen maar had soms slecht contact
en zonder eten doet hij niets
mvg jean
lexia aanwezig
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Begrijp ik het goed dat er een storingscode m.b.t. Kortsluiting inlaat druksensor is opgeslagen?
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Rookie


Berichten: 28
Lid geworden op: 11 nov 2010 21:14
Auto: C5 2.0 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 09027
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 712000
Kleur: Grijs
Ja klopt, na wissen van alle storingen en opnieuw proberen te starten komen al die storingen weer tevoorschijn. Uit m'n hoofd p0108 enz
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Heb je een overzichtje van de storingscodes?
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Rookie


Berichten: 28
Lid geworden op: 11 nov 2010 21:14
Auto: C5 2.0 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 09027
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 712000
Kleur: Grijs
Helaas niet, en heb de auto niet bij de hand nu. Het zijn in ieder geval alle sensoren die op de MM48P zijn aangesloten die storing geven..
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Ik denk niet allemaal,
maar om een juist verband te kunnen leggen zijn die codes wel belangrijk.
Ik zou kunnen roepen dat de 5V voeding van de sensoren mogelijk een probleem heeft.(kan door een defecte sensor of bedrading/stekker probleem)
Maar zonder storingscodes en omschrijving is dat een aanname en geen zekerheid.
maar om een juist verband te kunnen leggen zijn die codes wel belangrijk.
Ik zou kunnen roepen dat de 5V voeding van de sensoren mogelijk een probleem heeft.(kan door een defecte sensor of bedrading/stekker probleem)
Maar zonder storingscodes en omschrijving is dat een aanname en geen zekerheid.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Rookie


Berichten: 28
Lid geworden op: 11 nov 2010 21:14
Auto: C5 2.0 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 09027
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 712000
Kleur: Grijs
Alle sensoren afzonderlijk zijn getest in een andere auto, hier lijkt niets mis mee. Ik kan eind van de middag alle storingen nog even uitlezen en hier vermelden.
Eerst was het zo dat de auto moeilijk wilde aanslaan, maar met paar keer contact aan en uit lukte het toch. Als ik dan lexia uitlas, geen storingen zichtbaar, en naar mijn idee normale waarden. Afgelopen zaterdag lukte starten helaas niet meer. Er was toen ook helemaal geen inspuiting van benzine meer. Alle sensoren toen afzonderlijk vervangen vanuit andere auto, geen enkele verbetering. Zelfde storingen bleven zichtbaar en nog steeds geen inspuiting. Ik weet zeker dat de benzinepomp goed werkt.
De auto heeft ook LPG, is het misschien mogelijk om hem daarop ook te starten? Bij welke temperatuur en op welke sensor gaat hij over op LPG?
Eerst was het zo dat de auto moeilijk wilde aanslaan, maar met paar keer contact aan en uit lukte het toch. Als ik dan lexia uitlas, geen storingen zichtbaar, en naar mijn idee normale waarden. Afgelopen zaterdag lukte starten helaas niet meer. Er was toen ook helemaal geen inspuiting van benzine meer. Alle sensoren toen afzonderlijk vervangen vanuit andere auto, geen enkele verbetering. Zelfde storingen bleven zichtbaar en nog steeds geen inspuiting. Ik weet zeker dat de benzinepomp goed werkt.
De auto heeft ook LPG, is het misschien mogelijk om hem daarop ook te starten? Bij welke temperatuur en op welke sensor gaat hij over op LPG?




