C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 dec 2010 21:43
Auto: C5 2.2 HDI Aut exclusive break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 254000
Kleur: gris
Locatie: regio utrecht
Gebruikersavatar
C5club Newbie
C5club Newbie
Er was in het begin een wat minne straal :smt089 , die hield op een gegeven moment op.
Ondertussen met de 240 beurt een nieuwe pomp laten installeren (beweert de dealer tenminste). Toen deed hij het wel eventjes (flauwtjes vond ik) maar dat werd al gauw nog minder. :smt017
tot het weer ophield.

Daarna met terug blazen weer leven in kunnen brengen. ;)

Dat hield na een keer te laat vullen weer op.
Nu dus de rubbertjes van de zuiger iets ingekort, nu blaast hij zeer krachtig wat eruit ziet als een sterke grote nevel,(geen enkele straaltjes of zo).

Ik moet er nog mee gaan rijden meer het raam is heel snel zeer nat , voorheen moest ik de handle echt lang vasthouden om het raam goed nat te krijgen.
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Gebruikersavatar
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
Goede tip hoor.
Pompje doet het goed en raam wordt 2 x zo nat :smt023
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...

Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie

Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.

"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 248
Lid geworden op: 12 jul 2009 10:23
Auto: Break 2.0 HDi 110pk Différence II automaat
Opties: RVSTellerringen, RVSDorpel, Ph knipper
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09886
Productienummer: 10134
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 252668
Kleur: Bleu Amiral KNCB
Locatie: Apeldoorn
Mijn sproeier voor deed sinds een week niets meer.
Vanmiddag alle slangetjes doorgeblazen, maar geen nevel op de ruit.
De pomp hoorde ik draaien maar de straal op de achterruit was ook niet erg indrukwekkend.
uiteindelijk maar de bumper verwijderd (valt erg mee, hoewel de buren zich zichtbaar zorgen maakten over de goede afloop van deze klus...) en het zuigertje ingekort zoals eerder in dit topic aangegeven.
Nu verzuipt de voorruit bijna! :smt023
bedankt voor de tip.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 sep 2010 09:07
Auto: Vw Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 5000
Kleur: wit
Locatie: Bornerbroek
Toch wel weer geweldig handig, dit forum. Al raak ik wel steeds vaker de weg kwijt tussen al die draadjes en heb ik heel wat draadjes ontrafeld voordat ik eindelijk de relevante informatie heb gevonden. Maar het was weer de moeite: Het werkt weer!

De voorruit sproeide niet. 1e reactie: reservoir bijvullen. Was bijna vol. Achterruitsproeier deed het wel, ook als ik de voorruit wilde sproeien spoot het op de achterruit. Bumper demonteren stelt niet zo veel voor maar met deze buitentemperatuur is het niet mijn favoriete bezigheid. Dus optie compressor-vaatwasmiddel geprobeerd. Hij zat best vast maar die 4 bar waren toch niet te stoppen. Een fontein waar de geisers op IJsland jaloers op zijn was het gevolg. Toen nog wat vaatwasmiddel met injectiespuit in het slangetje gespoten en ik hoop dat dit minstens tot mei zo blijft functioneren...
:citrofiel
Groetjes, Hans
Ook op de caravan heb ik een kph. De C5 was de beste caravan trekauto ooit gebouwd!
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
Tip: vaatwasmiddel wil met lage temperaturen (dus in deze periode) dik en taai worden. Om problemen met verstopte sproeimonden te voorkomen zou ik de leidingen/sproeikoppen even schoonspoelen.
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive

Afbeelding
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 57
Lid geworden op: 30 mei 2014 17:26
Auto: C5 2.0 HdiF exclusive
Opties: stuurwiel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 231000
Kleur: grijs
Locatie: Warns (Fryslân)
C5club Fan
C5club Fan
Goedendag,

Vandaag nieuw pompje geplaatst, omdat achter niet meer werkte en ik voor een miezer straaltje had.
Oude pompje uitelkaar gehaald en ik ontdekte dat het busje waar het rubberen zuigertje in zit, muurvast in het huis zat. deze weer gangbaar gekregen, maar toch de nieuwe pomp geplaatst (het huis van de oude pomp was beschadigd door demontage van het zuigertje). Deze deed het goed. Voor en achter. Bumper weer vast zetten en nog maar een keer testen. Wat blijkt, vóór een miezer straaltje :( . Achter werkt wel goed. Morgen maar weer de bumper eraf en kijken of ik het "oude" zuigertje kan inkorten en erin plaatsen.
Hoeveel moet hij ongeveer ingekort worden?
Alvast bedankt.

Groeten,

EJV
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
ik zal eerst mijn leiding naar voor eens schoon blazen kan ook wonderen verrichten als nieuw pompje pis straaltje geeft is vaak de leiding geblokkeerd ;) :D
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 57
Lid geworden op: 30 mei 2014 17:26
Auto: C5 2.0 HdiF exclusive
Opties: stuurwiel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 231000
Kleur: grijs
Locatie: Warns (Fryslân)
C5club Fan
C5club Fan
Goeie tip! Al deed hij het eerst wel goed...

Ga het proberen. Bedankt
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 57
Lid geworden op: 30 mei 2014 17:26
Auto: C5 2.0 HdiF exclusive
Opties: stuurwiel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 231000
Kleur: grijs
Locatie: Warns (Fryslân)
C5club Fan
C5club Fan
Vandaag de hele middag bezig geweest.

Wat een gedoe. Het pompje is goed. Het aangepaste zuigertje geprobeerd, Hij deed het weer. Bumper er weer op en testen. Weer een flutstraaltje :( :( :( . Zodra ik de bumper er weer af heb aan de zijkant doet hij het weer goed. Dus het slangetje (naar de voorraam) zit ergens knel. Wel 4-5 keer het slangetje een nieuwe route gegeven, maar zodra de bumper er weer op zit, weer een miezer straaltje. Ik word er een beetje simpel van. Ik kan maar niet ontdekken waar hij knel komt te zitten. Ook het scharnierpunt bij motor kap bekeken, maar bij open motorkap en bumper vast ook een miezer straaltje.

Mijn volgende stap wordt het wiel eraf, binnenkant wielkast los en bumper laten zitten en zien waar hij knelt.
Ik kan niet bedenken waar hij nog kan knellen...

Iemand nog andere suggesties? Iemand dit al eens meegemaakt?

Alvast bedankt.

groet,

EJV
Plaats reactie