Ik heb al een tijd last van sluipverbruik van mijn C5 ph2 Break. Iets trekt met zo'n 67 mA langzaam de accu leeg, net genoeg om af en toe problemen te geven bij onregelmatig gebruik (een paar weken stilstaan en/of korte ritjes). Nu ben ik weer 'ns gaan meten, en kan de radio en alles wat er achter die zekering zit inmiddels uitsluiten (zekering F10). Ook valt op dat zodra de Eco-modus aan is, het sluipverbruik weg is (dan gaat het naar ~16 mA).
Vervolgens wilde ik gaan kijken naar de trekhaak zekering/relais, met de nodige vraagtekens tot gevolg. Allereerst kan ik het relais niet vinden, waar zou deze moeten zitten? Ik heb wat foto's gezien op het forum, maar ik kan die niet thuisbrengen. Er zit bij mij geen vakje in het opbergvak linksachter bijvoorbeeld. Overigens heeft de vorige eigenaar de trekhaak stekkerdoos vervangen voor een Bosal unit. Deze is verder perfect schoon en werkt goed (zonder microswitch).
Verder blijkt dat er in zekeringkast C geen zekering op positie G36 zit ('Zekeringkast aanhanger'). Wel zitten er zekeringen op positie G39 (stoelverwarming rechtsvoor, al heb ik die niet), en G38 (Electrisch bediende stoel rechtsvoor, heb ik ook niet).

Ik heb deze zekeringen eruit getrokken, en het sluipverbruik was weg. Vervolgens de zekeringen er 1 voor 1 weer terug in, maar het bleef weg

Suggesties welkom,
Groeten van Anne