Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Edwin;
Ja. Aangezien de Siemens geen tankopvoerpomp heeft...zit er een balg onder de kap.
Bij mijne liep er brandstof terug. Na het plaatsen van een terugslagklep in de opvoerslang waren mijn problemen foetsie.
Maar ik denk niet dat TS dezelfde probleem heeft.
Ja. Aangezien de Siemens geen tankopvoerpomp heeft...zit er een balg onder de kap.
Bij mijne liep er brandstof terug. Na het plaatsen van een terugslagklep in de opvoerslang waren mijn problemen foetsie.
Maar ik denk niet dat TS dezelfde probleem heeft.

C5club Fan


Berichten: 57
Lid geworden op: 30 mei 2014 17:26
Auto: C5 2.0 HdiF exclusive
Opties: stuurwiel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 231000
Kleur: grijs
Locatie: Warns (Fryslân)
Heren bedankt,
Ik las ook op ebay waar ik een sensor zag, dat ze alleen normaal gesproken geleverd worden met complete rail.
Mocht de brandstofpomp defect raken, dan verwacht ik ook problemen tijdens het rijden. Die zijn er tot op heden niet.
Alleen soms schokken rond de 1400 toeren (zie ander topic van mij). Onder de motorkap zit inderdaad zo'n knijpbalgje. Voordat ik iets ga vervangen wil ik graag wel zeker weten of het de sensor is. Valt dit nog op enige manier te testen? (Aan de andere kant is het goedkoper een sensor te wisselen dan de pomp
)
Aangezien dit een hogedruk systeem is, kan ik ongestraft (uiteraard met stilstaande motor) de sensor eruitschroeven?.
Alvast bedankt.
Ik las ook op ebay waar ik een sensor zag, dat ze alleen normaal gesproken geleverd worden met complete rail.
Mocht de brandstofpomp defect raken, dan verwacht ik ook problemen tijdens het rijden. Die zijn er tot op heden niet.
Alleen soms schokken rond de 1400 toeren (zie ander topic van mij). Onder de motorkap zit inderdaad zo'n knijpbalgje. Voordat ik iets ga vervangen wil ik graag wel zeker weten of het de sensor is. Valt dit nog op enige manier te testen? (Aan de andere kant is het goedkoper een sensor te wisselen dan de pomp

Aangezien dit een hogedruk systeem is, kan ik ongestraft (uiteraard met stilstaande motor) de sensor eruitschroeven?.
Alvast bedankt.
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Je kan de sensor er niet uit schroeven.

C5club Fan


Berichten: 57
Lid geworden op: 30 mei 2014 17:26
Auto: C5 2.0 HdiF exclusive
Opties: stuurwiel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 231000
Kleur: grijs
Locatie: Warns (Fryslân)
lijkt toch schoefdraad op te zitten..
http://www.ebay.co.uk/itm/FUEL-RAIL-PRE ... 1217216823" onclick="window.open(this.href);return false;
Om de hele rail te vervangen lijkt me ook een redelijk grote klus.
Tevens brandstofdruk en advies brandstofdruk gecontroleerd. komen precies overeen.
Hoop dat het de pomp niet is..
http://www.ebay.co.uk/itm/FUEL-RAIL-PRE ... 1217216823" onclick="window.open(this.href);return false;
Om de hele rail te vervangen lijkt me ook een redelijk grote klus.
Tevens brandstofdruk en advies brandstofdruk gecontroleerd. komen precies overeen.
Hoop dat het de pomp niet is..
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Mailtje van willy4
Herman,kun je dat hier zetten
en erbij zetten dat er geen nummer bij staat
alvast bedankt
mvg,willy

@ejverf
Kan het ook per email naar je sturen, dan is het wat duidelijker.
Herman,kun je dat hier zetten
en erbij zetten dat er geen nummer bij staat
alvast bedankt
mvg,willy

@ejverf
Kan het ook per email naar je sturen, dan is het wat duidelijker.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie

C5club Fan


Berichten: 57
Lid geworden op: 30 mei 2014 17:26
Auto: C5 2.0 HdiF exclusive
Opties: stuurwiel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 231000
Kleur: grijs
Locatie: Warns (Fryslân)
Goedemorgen,
Bedankt voor het plaatje.
@herman: Als je hem nog via mail kan sturen zou super zijn.
@Willy: Ik zie dat het als 1 onderdeel wordt verkocht. Maar als ik aan een losse sensor kan komen (via sloop of ebay), wordt dat denk ik de eerste optie.
MIjn allereerste optie wordt een brandstoffilter bestellen. Ik heb namelijk niet kunnen achterhalen wanneer deze voor het laatst is vervangen.
Gistervond nog even het balgje ingeknepen. Kan ik vandaag zien of ik hem weer vaak in moet drukken om er weer spanning op te krijgen..
thanks heren, ik ga er deze vakantie mee bezig.
Bedankt voor het plaatje.
@herman: Als je hem nog via mail kan sturen zou super zijn.
@Willy: Ik zie dat het als 1 onderdeel wordt verkocht. Maar als ik aan een losse sensor kan komen (via sloop of ebay), wordt dat denk ik de eerste optie.
MIjn allereerste optie wordt een brandstoffilter bestellen. Ik heb namelijk niet kunnen achterhalen wanneer deze voor het laatst is vervangen.
Gistervond nog even het balgje ingeknepen. Kan ik vandaag zien of ik hem weer vaak in moet drukken om er weer spanning op te krijgen..
thanks heren, ik ga er deze vakantie mee bezig.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
in een goede materialen zaak kun je hem apart krijgen

C5club Fan


Berichten: 57
Lid geworden op: 30 mei 2014 17:26
Auto: C5 2.0 HdiF exclusive
Opties: stuurwiel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 231000
Kleur: grijs
Locatie: Warns (Fryslân)
Probleem heeft zich niet meer voorgedaan, dus wacht ik nog even af. Ik heb wel de accu met een 3-traps acculader goed vol geladen, omdat ik het lage starttoerental en accuspanning uit wou sluiten. Afwachten dus....
Maandag mag ze naar de dealer voor een nieuwe koppeling en DMV

Maandag mag ze naar de dealer voor een nieuwe koppeling en DMV


