Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Fan


Berichten: 57
Lid geworden op: 30 mei 2014 17:26
Auto: C5 2.0 HdiF exclusive
Opties: stuurwiel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 231000
Kleur: grijs
Locatie: Warns (Fryslân)
Hallo Allemaal,
Sinds de herfst/winter begonnen is, kamp ik soms met startproblemen. Bij het starten slaat de motor aan, maar
daarna gelijk weer uit. bij de 2e keer starten loopt hij perfect. Dit fenomeen heeft zich ca 8x voorgedaan, waarvan 2x een melding "emissie storing" in het display. Ik heb de C5 uitgelezen met een lexia en kwam de volgende storingen tegen:
P1164:
http://postimg.org/image/44gu6yd9z/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu viel mij op dat de accuspanning bij deze storing wat laag was. Kan dit de storing veroorzaken? Twee maand geleden met hetzelfde probleem door dealer uit laten lezen tijdens de keuring. deze kwam met een uitdraai van code 1164, waarbij "druk te hoog" staat beschreven. Dit is geen lexia uitdraai, maar een informatie uidraai van de storing. Nu hoop ik dat dit een foutje is en dat hier ook de druk te laag was, dan zou misschien de accu het probleem kunnen zijn? is dit met de lexia te achterhalen wat de storing de vorige keer was? Ook viel mij op dat de laatste regeneratie 77km geleden was voltooid. dit komt aardig overeen met de ochtend dat hij uitviel bij het starten..
Tevens kwam ik onderstaande storing tegen:
P1351:
http://postimg.org/image/iak80gh9n/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij het testen met de lexia van het gloeirelais, hoor ik hem wel klikken. De aansturing werkt dus wel.
Enig idee waar ik kan meten of de gloeispiralen spanning krijgen?
Ik ben bang dat ze bij mijn motor aan de achterzijde zitten en dus moeilijk bereikbaar.
Ik heb ook gelezen dat dit een storing is die vaker voorkomt en niet een "echte" storing is, net zoals die van de radio. Uiteraard wil ik dit wel zeker weten.
Sorry voor de vele vragen, ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt.
mvg,
EJV
Sinds de herfst/winter begonnen is, kamp ik soms met startproblemen. Bij het starten slaat de motor aan, maar
daarna gelijk weer uit. bij de 2e keer starten loopt hij perfect. Dit fenomeen heeft zich ca 8x voorgedaan, waarvan 2x een melding "emissie storing" in het display. Ik heb de C5 uitgelezen met een lexia en kwam de volgende storingen tegen:
P1164:
http://postimg.org/image/44gu6yd9z/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu viel mij op dat de accuspanning bij deze storing wat laag was. Kan dit de storing veroorzaken? Twee maand geleden met hetzelfde probleem door dealer uit laten lezen tijdens de keuring. deze kwam met een uitdraai van code 1164, waarbij "druk te hoog" staat beschreven. Dit is geen lexia uitdraai, maar een informatie uidraai van de storing. Nu hoop ik dat dit een foutje is en dat hier ook de druk te laag was, dan zou misschien de accu het probleem kunnen zijn? is dit met de lexia te achterhalen wat de storing de vorige keer was? Ook viel mij op dat de laatste regeneratie 77km geleden was voltooid. dit komt aardig overeen met de ochtend dat hij uitviel bij het starten..
Tevens kwam ik onderstaande storing tegen:
P1351:
http://postimg.org/image/iak80gh9n/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij het testen met de lexia van het gloeirelais, hoor ik hem wel klikken. De aansturing werkt dus wel.
Enig idee waar ik kan meten of de gloeispiralen spanning krijgen?
Ik ben bang dat ze bij mijn motor aan de achterzijde zitten en dus moeilijk bereikbaar.
Ik heb ook gelezen dat dit een storing is die vaker voorkomt en niet een "echte" storing is, net zoals die van de radio. Uiteraard wil ik dit wel zeker weten.
Sorry voor de vele vragen, ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt.
mvg,
EJV
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
P1164,zou de rail druksensor zijn,is wel een dure sensor
P1351,gloeie plug stuk 1 of meerdere,apart uit meten,ongeveer 8 Ohm
P1351,gloeie plug stuk 1 of meerdere,apart uit meten,ongeveer 8 Ohm
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Je brandstof druk is te laag.
Ook je start toerental is niet top.
Heb je een Bosch of Siemens systeem?
Ook je start toerental is niet top.
Heb je een Bosch of Siemens systeem?

C5club Fan


Berichten: 57
Lid geworden op: 30 mei 2014 17:26
Auto: C5 2.0 HdiF exclusive
Opties: stuurwiel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 231000
Kleur: grijs
Locatie: Warns (Fryslân)
heren,
bedankt voor de antwoorden.
@ Willy, Kun jij beschrijven hoe ik het beste de gloeispiralen kan vinden of door kan meten op een (welke) stekker?
Ik heb ze nl nog niet gevonden en verwacht dat ze op de achterzijde van de motor zitten.
zijn die zelf makkelijk te vervangen? Heb ze destijds van een Corolla eens vervangen maar die zaten aan de voorzijde.
Heb jij een type nummer van de sensor?
@Boes, volgens mij heb ik een siemens systeem. (uidraai van dealer: elektronische eenheid motor siemens sid803, betreffende motor: DV4 Siemens, DW 10B/U Siemen s)
Starttoerental zou vanwege lage accuspanning kunnen komen volgens mij. Heb de follow me home verlichting uitgeschakeld en de accu met een 3-trapslader opgeladen. Morgen weer even want ik moest weg.
Alvast bedankt!!
bedankt voor de antwoorden.
@ Willy, Kun jij beschrijven hoe ik het beste de gloeispiralen kan vinden of door kan meten op een (welke) stekker?
Ik heb ze nl nog niet gevonden en verwacht dat ze op de achterzijde van de motor zitten.
zijn die zelf makkelijk te vervangen? Heb ze destijds van een Corolla eens vervangen maar die zaten aan de voorzijde.
Heb jij een type nummer van de sensor?
@Boes, volgens mij heb ik een siemens systeem. (uidraai van dealer: elektronische eenheid motor siemens sid803, betreffende motor: DV4 Siemens, DW 10B/U Siemen s)
Starttoerental zou vanwege lage accuspanning kunnen komen volgens mij. Heb de follow me home verlichting uitgeschakeld en de accu met een 3-trapslader opgeladen. Morgen weer even want ik moest weg.
Alvast bedankt!!

C5club Fan


Berichten: 57
Lid geworden op: 30 mei 2014 17:26
Auto: C5 2.0 HdiF exclusive
Opties: stuurwiel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 231000
Kleur: grijs
Locatie: Warns (Fryslân)
zou dit toevallig de sensor kunnen zijn?:
http://www.ebay.co.uk/itm/FUEL-RAIL-PRE ... 1217216823" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.co.uk/itm/FUEL-RAIL-PRE ... 1217216823" onclick="window.open(this.href);return false;
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
het zou kunnen ik kan de aansluitingen niet zien,hier kost de sensor ongeveer 250€ naar gelang waar je hem koopt
de gloeispiralen zitten aan de achterkant,je kunt er niet gemakkelijk bij
je kunt ze niet op een stekker door meten,je moet ze afzonderlijk meten
de gloeispiralen zitten aan de achterkant,je kunt er niet gemakkelijk bij
je kunt ze niet op een stekker door meten,je moet ze afzonderlijk meten

C5club Fan


Berichten: 57
Lid geworden op: 30 mei 2014 17:26
Auto: C5 2.0 HdiF exclusive
Opties: stuurwiel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 231000
Kleur: grijs
Locatie: Warns (Fryslân)
ok bedankt.
heb je een type nummer welke ik moet hebben? of is dit op te zoeken?
heb je een type nummer welke ik moet hebben? of is dit op te zoeken?
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
als je het vin nummer geeft,kan ik straks is kijken
of de motor code
of de motor code

C5club Fan


Berichten: 57
Lid geworden op: 30 mei 2014 17:26
Auto: C5 2.0 HdiF exclusive
Opties: stuurwiel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 231000
Kleur: grijs
Locatie: Warns (Fryslân)
Hallo Willy,
VIN nummer: VF7RCRHRH76711533
Alvast bedankt.
VIN nummer: VF7RCRHRH76711533
Alvast bedankt.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
als ik bij citroen service ga zien ,krijg ik de tekening van het brandstof systeem,maar er staan overal de nummers bij behalve de sensor.misschien lukt het wel bij JW-NHS
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Ik wil je niet ontmoedigen hoor maar bij mijn oude 100kW hdi met Siemens (zelf aanzuigende brandstofpomp) betekende p1164 een nieuwe (gereviseerde) pomp.
Is een draadje van.
De railsensor bij Siemens is niet los te koop...is een geheel met de rail. Bij Bosch is ie wel vervangbaar.
Succes.
Tip: ga langs bij een dieselexpert ipv de dealer. Scheelt geld en ze hebben vaak meer know how en gereedschap.
Is een draadje van.
De railsensor bij Siemens is niet los te koop...is een geheel met de rail. Bij Bosch is ie wel vervangbaar.
Succes.
Tip: ga langs bij een dieselexpert ipv de dealer. Scheelt geld en ze hebben vaak meer know how en gereedschap.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
je kunt hem ook gaan halen op de sloop
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Kan je voor starten brandstof oppompen met het opvoerbalgje?
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ik heb al voorgehad dat die sensor verkeerde waardes door geeft
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Heeft deze nog wel een opvoer balgje Boes 

groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST