M.i. bepaald geen pretje om km's mee te maken
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
En ga er aub eerst eens in rijden , dit soort auto's zijn enorme lawaaipapegaaien ( door de klankkast achter de voorstoelen
)
M.i. bepaald geen pretje om km's mee te maken
M.i. bepaald geen pretje om km's mee te maken
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 jan 2011 13:58
Auto: Citroën C5 Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 132.000
Kleur: zilvergrijs
Locatie: Eerste Exloermond
Contacteer:
Ik zal zeker eerst een proefrit aanvragen, niet alleen voor mij zou het vervelend zijn wanneer hij erg veel lawaai maakt, maar ook voor mijn honden.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Ik heb zo'n hok gehad , nieuw gekocht in 2003
Blij dat ik er vanaf was
Blij dat ik er vanaf was
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Met HDi ? Of met de oude diesel , is het nog een tandje luidruchtiger .. 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
1,9 diesel...
Dat was 3x niks..
Maar de schuifdeuren rammelde, de klapraampjes was een ramp...
Ik zou idd de C5 handhaven...
Dat was 3x niks..
Maar de schuifdeuren rammelde, de klapraampjes was een ramp...
Ik zou idd de C5 handhaven...
Berichten: 617
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:11
Auto: C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Opties: Pack Integral, Pack Detection Exclusive 3, opvouwbare trekhaak, transparante voorruit
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11633
Productienummer: 0004
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 117600
Kleur: Gris Thorium (KTHB)
Locatie: intussen vlakbij Bodegraven
Weet je toevallig bij welke kilometerstand je distributieriem voor het laatst is vervangen?
Normaliter zou dit rond 120.000 het geval moeten zijn. Dat betekent dat je over 40.000 km weer aan de beurt bent; dat zullen (onvoorziene omstandigheden daargelaten) de eerste grote kosten zijn die eraan komen (uit mijn hoofd zeg ik zo rond de 500 à 600 euro).
Dat zou betekenen dat je nog 40.000 km voor de boeg hebt met (opnieuw, onvoorziene omstandigheden daargelaten) relatief lage onderhoudskosten.
Ik zou, voordat ik een beslissing ging nemen over inruilen, eens nadenken over het volgende:
- Hoe is het met de remschijven?
- Hoe is het met de banden?
en vooral:
- WAAROM wil je inruilen?
Als het echt alleen maar om de kosten gaat, dan is er (uitgaande van een positief antwoord op de eerste twee vragen) een goeie kans dat je zeker nog 40.000 km door kunt voordat het weer geld gaat kosten.
Dan moet je voor jezelf gaan bepalen hoe lang je denkt om die 40.000km op te maken. Als je daar twee jaar over doet, is het sommetje simpel. Met de Berlingo haal je geen winst uit wegenbelasting (de Berlingo is een diesel) of de verzekering (de C5 is neem ik aan WA/beperkt casco verzekerd), dus moet het geld uit de brandstof komen.
Zelfs als je met de Berlingo 1 op 20 zou rijden en met de C5 1 op 10, dan nog kom je niet uit de kosten die je maakt om nu die Berlingo aan te schaffen.
Dus: als het alleen de kosten zijn, dan zou ik zeggen: rijd die C5 minimaal door tot aan de eerstvolgende distributiewissel, en denk dan opnieuw na.
Normaliter zou dit rond 120.000 het geval moeten zijn. Dat betekent dat je over 40.000 km weer aan de beurt bent; dat zullen (onvoorziene omstandigheden daargelaten) de eerste grote kosten zijn die eraan komen (uit mijn hoofd zeg ik zo rond de 500 à 600 euro).
Dat zou betekenen dat je nog 40.000 km voor de boeg hebt met (opnieuw, onvoorziene omstandigheden daargelaten) relatief lage onderhoudskosten.
Ik zou, voordat ik een beslissing ging nemen over inruilen, eens nadenken over het volgende:
- Hoe is het met de remschijven?
- Hoe is het met de banden?
en vooral:
- WAAROM wil je inruilen?
Als het echt alleen maar om de kosten gaat, dan is er (uitgaande van een positief antwoord op de eerste twee vragen) een goeie kans dat je zeker nog 40.000 km door kunt voordat het weer geld gaat kosten.
Dan moet je voor jezelf gaan bepalen hoe lang je denkt om die 40.000km op te maken. Als je daar twee jaar over doet, is het sommetje simpel. Met de Berlingo haal je geen winst uit wegenbelasting (de Berlingo is een diesel) of de verzekering (de C5 is neem ik aan WA/beperkt casco verzekerd), dus moet het geld uit de brandstof komen.
Zelfs als je met de Berlingo 1 op 20 zou rijden en met de C5 1 op 10, dan nog kom je niet uit de kosten die je maakt om nu die Berlingo aan te schaffen.
Dus: als het alleen de kosten zijn, dan zou ik zeggen: rijd die C5 minimaal door tot aan de eerstvolgende distributiewissel, en denk dan opnieuw na.
Moi: Skoda Octavia Combi 1.8TSI Elegance se všemi zvonky a píšťaly
Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.
Histoire:
DS23
CX 2400 Pallas
BX 16 TZI
GSA Pallas
ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12)
XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane)
XM 2.1TD
C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive
C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.
Histoire:
DS23
CX 2400 Pallas
BX 16 TZI
GSA Pallas
ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12)
XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane)
XM 2.1TD
C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive
C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Diesel doet langer met de db riem .... 160~240k naar gelang type
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 617
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:11
Auto: C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Opties: Pack Integral, Pack Detection Exclusive 3, opvouwbare trekhaak, transparante voorruit
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11633
Productienummer: 0004
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 117600
Kleur: Gris Thorium (KTHB)
Locatie: intussen vlakbij Bodegraven
Jawel, maar Esther's C5 loopt op benzine.
Moi: Skoda Octavia Combi 1.8TSI Elegance se všemi zvonky a píšťaly
Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.
Histoire:
DS23
CX 2400 Pallas
BX 16 TZI
GSA Pallas
ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12)
XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane)
XM 2.1TD
C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive
C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.
Histoire:
DS23
CX 2400 Pallas
BX 16 TZI
GSA Pallas
ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12)
XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane)
XM 2.1TD
C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive
C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 jan 2011 13:58
Auto: Citroën C5 Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 132.000
Kleur: zilvergrijs
Locatie: Eerste Exloermond
Contacteer:
Ik weet wat er nu nog aan zit te komen bij mijn C5, maar ook de distributieriem zal binnenkort vervangen moeten worden (220.000 km) dus dat zijn allemaal extra kosten voor mijn C5 en alles wat je aan een C5 laat doen is extra duur.
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Db bij een 2.0 benzine is niet speciaal of extra duur ....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 jan 2011 13:58
Auto: Citroën C5 Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 132.000
Kleur: zilvergrijs
Locatie: Eerste Exloermond
Contacteer:
Rowi; ik neem zeker in overweging wat jij mij schreef (ik kan je wederom weer geen pb sturen)
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 jan 2011 13:58
Auto: Citroën C5 Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 132.000
Kleur: zilvergrijs
Locatie: Eerste Exloermond
Contacteer:
Nee maar het zijn wel de extra kosten die eraan zitten te komen.Menno schreef:Db bij een 2.0 benzine is niet speciaal of extra duur ....
@Esther: Prima, ik wens je veel wijsheid
En inderdaad geen PB; lekker rustig. Altijd te bereiken via de www punt nl 


