Nu heb ik niet al teveel eisen aan de Berlingo want ik weet wel zeker dat ik qua comfort een stuk terug ga, maar dat geldt ook voor de (onderhouds)kosten die ik heb aan de C5. Ik woon in Drenthe en voorheen reed ik regelmatig terug naar het Westen om mijn vriendin in Alkmaar op te halen, nu heeft ze (eindelijk na 4 jaar) haar eigen rijbewijs en auto, dus hoef ik niet zoveel meer op en neer en is de C5 mij eigenlijk wat te duur en te groot. Ik rijd nog wel regelmatig met mijn auto naar hondenshows toe, maar dat zou ook met een kleinere auto kunnen en omdat ik toch de Citroën trouw wil blijven is mijn oog gevallen op een Citroën Berlingo, geen jonkie, maar eentje uit 2004, met een open tussenschot, airco en trekhaak en deze drie dingen hebben wel mijn voorkeur. Nu heeft mijn man vanmiddag gebeld naar een dorpsgarage waar er eentje te koop stond voor € 3.995,-- met een km-stand van 189.000. Wout, mijn man, heeft doorgegeven dat ik mijn auto in wil ruilen die van 2002 is met een km stand van 200.250 km en hij wil er maar € 1.000,-- voor geven terwijl de ANWB-site zegt dat hij tussen de € 1.500 en € 1.750,-- waard moet zijn. En als wij diezelfde ANWB-site raadplegen voor die Citroën Berlingo die hij te koop heeft staan, is die maar € 1.770.-- waard maar wil hij 'm verkopen voor € 3.995,-- weliswaar met nieuwe APK en geen afleveringskosten (wat ik sowieso al lariekoek vind, maar ja ik ben een leek op dat gebied).
De man van die garage wil niet meer geven dan hierboven genoemd en ik wil graag van jullie kenners weten, is dit reëel wat hij voor mijn auto wil geven, of zeggen jullie, probeer 'm particulier te verkopen (wat niet mijn voorkeur heeft) of wacht totdat er een andere leuke Citroën Berlingo op je pad komt en een andere garage je wel bereid is meer terug te geven. Haast heb ik sowieso niet, maar ik heb nogal wat kosten gehad aan deze auto (bijv. nieuwe koppelingsplaten, geheel nieuwe uitlaat, nieuwe accu) en ik heb het niet al te breed dus kan ik geen hele dure auto terug kopen. De meeste Citroën Berlingo zijn ook bedrijfswagens (dus ze staan te koop excl. BTW) en daar heb ik niet zoveel aan.
Graag hoor ik van jullie, wat jullie van bovenstaande vinden