LPG wordt bij gespoten in diesels, en zowat op alle benz. motoren werkt het goed zelfs waar merken soms op terughoudend zijn draait het prima, ik maak mij er ook geen zorgen om!
Het is en blijft nog steeds voordeliger.
Meningen zat. Zo weet ik ook van een garage in ZA gespecialiseerd op diesel motoren. De eigenaar en alle monteurs rijden exclusief benzine. Waarom? Diesel is goedkoop tot de eerste grote reparatie. Dan ben jij in een keer je winst kwijt. De lease bedrijven weten het ook als je de prijzen bekijken.peterh schreef:Medio jaren '90 zei de toen grootste gasboer van Nederland, huisdealer van Vialle en erkend LPG-tovenaar (niet publiekelijk, daarom noem ik de naam niet) "Gas is om op te koken".
De man reed zelf in een diesel.
Er is vast een reden dat veel leasemaatschappijen niet meer aan het gas willen... en leasemaatschappijen hebben veel meer statistische data dan wij, dus ze hebben vast een punt.

Precies daarom lopen veel mensen om lpg auto's heen.Herman schreef:, nooit geen probleem mee!

Voorheen Ph2V6: 
Er zijn nog andere redenen om lpg te nemen om de kosten te drukken. Mijn vrouw is erg allergisch voor de geur van diesel (die kan dus nooit tanken en als thuis een diesel gestart wordt hangt die geur er ook), bij lpg heeft ze geen last. Maar dat is persoonsgebonden en staat helemaal los van het motorkarakter/de -techniek.exroosje schreef:.....had de ombouw een goede reden (er was toen geen V6 diesel)
Om een THP om te bouwen terwijl er heel goede HDI's op de markt zijn....

Om hier een indicatie voor te geven de volgende berekening. Ik ga voor benzine uit van het gebruik van Exroosje: 1:13,5 km/ltr (lange afstanden zullen wat zuiniger zijn). Dat geeft voor lpg +20% = 1:10,8 km/ltr. Gewicht Tourer Exclusive voor MRB: 1509 kg. Verder neem ik mijn eigen jaargebruik: 25.000 km en voor MRB de provincie Noord-Holland. Als kosten voor lpg-installatie € 1.950,- (post Michael). Brandstofprijzen vandaag bij de pomp gezien. Dan kom ik op de volgende berekening:exroosje schreef:Verder ga je dus nog steeds een fractie benzine verbruiken (5%) en daarnaast LPG (95% dus). Dat verslechtert je rendement ook weer een beetje. Een THP is al vrij zuinig (ik rij met een tourer automaat 1:13,5 woon/werk verkeer), ik betwijfel of je veel gaat besparen.
