Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
C5club extreme Fan


Berichten: 106
Lid geworden op: 19 jun 2008 12:45
Auto: Citroen C5 Break 2.0 VTR
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 260800
Kleur: Blauw
C5 diesel break automaat(A6) nr 4 lijkt het weer eens te gaan begeven i.v.m automaat problemen. Het zogenaamde "brein"(van de automaat) is weder kapot, waardoor het behoorlijk 'bonken' is, en soms zelfs hapert te schakelen.(bij snel optrekken) Spoelen bij Oldenhage heeft wederom niet geholpen, en is dus weggegooid geld.
Ligt dit nu aan mijn wat wilde rijstijl , snel optrekken etc. of gaat de automaat er automatisch aan na de pakweg 250000? Dit is nu de 4e C5 met hetzelfde probleem!!, erg frustrerend. Daar het verder een prima auto is zonder problemen.
Ik stap nu denk ik definitief over naar phase 3. Wie herkent dit probleem, of weet nog een oplossing? Het brein laten maken kost ca. 2/3000 euro. niet de moeite dus, bij een km-stand van 315000.
Ligt dit nu aan mijn wat wilde rijstijl , snel optrekken etc. of gaat de automaat er automatisch aan na de pakweg 250000? Dit is nu de 4e C5 met hetzelfde probleem!!, erg frustrerend. Daar het verder een prima auto is zonder problemen.
Ik stap nu denk ik definitief over naar phase 3. Wie herkent dit probleem, of weet nog een oplossing? Het brein laten maken kost ca. 2/3000 euro. niet de moeite dus, bij een km-stand van 315000.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
C5club extreme Fan


Berichten: 106
Lid geworden op: 19 jun 2008 12:45
Auto: Citroen C5 Break 2.0 VTR
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 260800
Kleur: Blauw
Uit Lunteren, Autrans .
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Ter ondersteuning: https://c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=12943" onclick="window.open(this.href);return false;
Berichten: 562
Lid geworden op: 18 apr 2010 00:23
Auto: c5 v6 Exclusive
Opties: Alles en een afneembaar trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09172c
Productienummer: 10281
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 292000
Kleur: donker grijs
KPH: Voor + Achter
Locatie: Helmond
Contacteer:
Kan het zijn dat de link het niet doet?
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
bij mij werkt hij
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Ik zie een https in de link. Hoe die er nou in is gekomen...
Deze dan wellicht beter: http://c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=12943" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze dan wellicht beter: http://c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=12943" onclick="window.open(this.href);return false;
Berichten: 562
Lid geworden op: 18 apr 2010 00:23
Auto: c5 v6 Exclusive
Opties: Alles en een afneembaar trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09172c
Productienummer: 10281
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 292000
Kleur: donker grijs
KPH: Voor + Achter
Locatie: Helmond
Contacteer:
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Mmm, als je voor de zoveelste keer met een andere automaat hetzelfde probleem ervaart, zou ik aan mezelf beginnen te twijfelen...

Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Je gaf aan dat het wellicht lag aan jouw 'wilde rijstijl'. Kun je dat eens wat nader onderbouwen. Ik kan me voorstellen dat een bak na 2,5 ton bij zeer intensief gebruik en zonder oliewissels de geest geeft.
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ik spaar een automaat ook niet , dat moet gewoon kunnen hoor ...
Zolang je b.v. niet van d naar r gaat zolang de auto niet stilstaat
Spoelen is natuurlijk geen wondermiddel als de bak al ver heen is, verder zoals JW aangeeft is die prijsopgave van autrans ridicuul !!!!
Zolang je b.v. niet van d naar r gaat zolang de auto niet stilstaat
Spoelen is natuurlijk geen wondermiddel als de bak al ver heen is, verder zoals JW aangeeft is die prijsopgave van autrans ridicuul !!!!
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Vrijwel dezelfde reactie had ik eerst ook geschreven. Echter zijn er ook wel acties die misschien niet top zijn voor de bak. Bij mijn phase I zette ik vaak de bak op manueel en gaf net zolang gas tot de bak vanzelf (in manuele stand) naar z'n 2 ging
Nooit problemen mee gehad overigens.
Berichten: 617
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:11
Auto: C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Opties: Pack Integral, Pack Detection Exclusive 3, opvouwbare trekhaak, transparante voorruit
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11633
Productienummer: 0004
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 117600
Kleur: Gris Thorium (KTHB)
Locatie: intussen vlakbij Bodegraven
Een automaat is niet zonder meer verrot na twee en een halve ton.
Doorlopend zwaar belasten (met aanhanger en regelmatige lastwissels) helpt niet, en ook Renard adviseert, tegen de handleiding in, om zo af en toe de bakolie eens te verversen en zo, maar bij fatsoenlijk onderhoud zou 'ie het langer vol moeten houden. Ik heb beide XM's (met viertraps ZF) zonder problemen over de drie en een halve ton gereden.
Toegegeven, ik heb in mijn vorige C5 (de Aangespoelde Walvis) bij 240k een kapotte bak gehad (zelfde verschijnselen, maar dan met een BVA4), maar toen René de bak had uitgebouwd bleek dat er in een vorig leven aan die bak geknoeid was; de sporen waren nog zichtbaar.
Er zijn nog andere manieren om een automaatbak sneller stuk te krijgen. Zo heb ik gelezen dat de gewoonte om de auto in N te laten uitrollen, en 'm dan bij het uitrollen weer in D te zetten om weer te gaan gassen, ook niet best is voor het brein, maar nogmaals: dat verneem ik bij gerucht.
Misschien een idee wanneer iemand die er (in tegenstelling tot ondergetekende) WEL verstand van heeft, eens op een rijtje kan zetten wat je beter niet kunt doen met een automaatbak?
Doorlopend zwaar belasten (met aanhanger en regelmatige lastwissels) helpt niet, en ook Renard adviseert, tegen de handleiding in, om zo af en toe de bakolie eens te verversen en zo, maar bij fatsoenlijk onderhoud zou 'ie het langer vol moeten houden. Ik heb beide XM's (met viertraps ZF) zonder problemen over de drie en een halve ton gereden.
Toegegeven, ik heb in mijn vorige C5 (de Aangespoelde Walvis) bij 240k een kapotte bak gehad (zelfde verschijnselen, maar dan met een BVA4), maar toen René de bak had uitgebouwd bleek dat er in een vorig leven aan die bak geknoeid was; de sporen waren nog zichtbaar.
Er zijn nog andere manieren om een automaatbak sneller stuk te krijgen. Zo heb ik gelezen dat de gewoonte om de auto in N te laten uitrollen, en 'm dan bij het uitrollen weer in D te zetten om weer te gaan gassen, ook niet best is voor het brein, maar nogmaals: dat verneem ik bij gerucht.
Misschien een idee wanneer iemand die er (in tegenstelling tot ondergetekende) WEL verstand van heeft, eens op een rijtje kan zetten wat je beter niet kunt doen met een automaatbak?
Moi: Skoda Octavia Combi 1.8TSI Elegance se všemi zvonky a píšťaly
Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.
Histoire:
DS23
CX 2400 Pallas
BX 16 TZI
GSA Pallas
ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12)
XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane)
XM 2.1TD
C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive
C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.
Histoire:
DS23
CX 2400 Pallas
BX 16 TZI
GSA Pallas
ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12)
XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane)
XM 2.1TD
C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive
C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Berichten: 617
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:11
Auto: C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Opties: Pack Integral, Pack Detection Exclusive 3, opvouwbare trekhaak, transparante voorruit
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11633
Productienummer: 0004
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 117600
Kleur: Gris Thorium (KTHB)
Locatie: intussen vlakbij Bodegraven
Overigens: voor 3000 euro had ik er een ruilautomaat met weinig kilometers in zitten, inclusief montage, dus dat bedrag van Autrans lijkt me inderdaad wat aan de hallucinatoire kant.
Moi: Skoda Octavia Combi 1.8TSI Elegance se všemi zvonky a píšťaly
Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.
Histoire:
DS23
CX 2400 Pallas
BX 16 TZI
GSA Pallas
ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12)
XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane)
XM 2.1TD
C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive
C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.
Histoire:
DS23
CX 2400 Pallas
BX 16 TZI
GSA Pallas
ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12)
XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane)
XM 2.1TD
C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive
C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive





