Comasso schreef:Ohja: ''Om geen last te hebben van de fluittoon is het handig om de snelheid waar deze fluittoon het duidelijkste aanwezig is zo veel mogelijk te vermijden'' ..
Ik heb met een CX een vergelijkbaar antwoord gehad (geen fluitende bak maar wel 'hikken' boven de 120 km/h), advies chefmonteur: 'Dan moet u maar niet zo hard rijden....'
Comasso schreef:Wel doen ze er een teflon additief in om te kijken of het daardoor minder wordt.
Ze vinden toch dat er iets niet (helemaal) in orde is, anders doen ze dat additief er niet in. Even vast laten leggen dat ze die teflon erin hebben gedaan ivm de fluittoon van de bak. Sta je sterker bij een eventuele procedure.
Comasso schreef:Is snap het echt niet dat je in een auto van deze (prijs)klasse maar moet accepteren dat er een fluittoon in de versnellingsbak aanwezig is. Geen Citroen meer voor ons hierna!
Dat hoef je ook niet te accepteren (vooropgesteld dat ik via dit forum niet kan beoordelen wat jij hoort (en daarmee bedoel ik niet dat je zeurt)). Een 'product' (dus ook een auto) moet redelijkerwijs die eigenschappen hebben die de consument mag verwachten. Een aanwezige fluittoon is geen 'eigenschap dat de consument mag verwachten'. Op dit punt heb je wel degelijk recht, maar een onafhankelijke deskundige zal moeten vaststellen of die fluittoon buiten het acceptabele valt.
Comasso schreef:Geen Citroen meer voor ons hierna!
Overigens is deze opstelling van de dealer niet specifiek voor Citroën, bij andere merken kun je dat ook meemaken. Maar dat is hiervoor ook al gezegd. (Maar ik kan je gevoel wel begrijpen). Sterkte ermee.