Ok, waarschijnlijk een RT2, en nu ?
Auteur |
Bericht |
Menno
Beheerder
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Ik ben ook erg tevreden met m'n BT carkit ( Nokia CK-7W ) , toch een van de betere oplossingen , ik heb het een en ander wel over de luidsprekers laten lopen via een mutebox ( geschikt voor JBL pack ) , werkt perfect !!
17 apr 2007 10:19 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|

Citroentje schreef: jpiek schreef: Als ik het zo hoor kan ik beter een 'partnerkaart' oid kopen, met een eigen nr. en gezamelijk tegoed. Kun je ws. nog goedkoper doorschakelen ook 8) Als je een abonnement hebt waarbij je een tweede kaart (met eigen 06-nummer dus) op hetzelfde beltegoed kunt krijgen en onderling bellen gratis is, lijkt dit een redelijke oplossing (maar dan moet die mogelijkheid dus wel in je abonnement zitten). Toch moet je dan telkens als je in de auto stapt je zaktelefoon doorschakelen en die doorschakeling weer opheffen als je uitstapt. Pfft Of iedereen vertellen dat ze je andere nr. moeten bellen als je niet opneemt  Maar idd. je zult toch iets moeten doen met je eigen telefoon. dan is een Duo kaart misschien nog wel zo handig, of je nu doorschakeld of de telefoon uitzet. Misschien kan ik iets programmeren (docked = GSM uit... Kan ik snachts ook niet meer gestoord worden  ) Citaat: Al met al is een goede carkit toch de beste oplossing. Bluetooth is daarbij het gemakkelijkste. Ik heb uitstekende ervaringen met setjes van Parrot ( http://www.parrot.com/uk). Geen gedonder met Duo-kaarten, nooit vergeten je telefoon uit de carkit te halen en model CK3100 heeft ook een display dat hetzelfde weergeeft als het display van je zaktelefoon. Ideaal. Mja, das voor mij niet zo relevant, mn Qtec zit altijd in het zicht in de houder op het dashboard. Bovendien heeft de 2020i zon beperkte BT ondersteuning dat je niks hebt aan het display. Kortweg functioneerd de BT carkit dan als een headset. Citaat: Wat te denken anders wanneer je partner met de auto op stap is en je zo'n duo-kaart in de auto gebruikt. Dan krijgt ie ruzie, t is mijn C5, en bovendien heeft hij heeft geen rijbewijs... 
_________________ Johan
|
17 apr 2007 12:01 |
|
 |
ritchie_
|
 Re: Ok, waarschijnlijk een RT2, en nu ?
jpiek schreef: Ik zit gelukkig bij KPN, blijkbaar een voorwaarde om de RT2 uberhaubt te kunnen gebruiken, maar een DUO-Sim kost me wel 40 euro... Werkt ook gewoon met Vodafoon... jpiek schreef: - Hoe werkt dat met een DUO-Sim ? Volgens de KPN website kun je beide SIM-kaarten niet tegelijk gebruiken.
Ik heb zelf inderdaad altijd mijn gewoon mobieltje uit op het moment dat ik de auto instap... kwestie van wennen..
|
18 apr 2007 16:17 |
|
 |
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
Vodafoon en KPN hebben als enige providers in NL een 900 netwerk. Telford is overgenomen door KPN en maakt ook gebruik van het KPN netwerk als hun eigen netwerk niet sterk genoeg is dus die zou je in principe ook moeten kunnen gebruiken...
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
18 apr 2007 16:20 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Naar boven
|
Yep, maar ik heb KPn, dus daar moet ik het toch nog en jaar mee doen...
'k denk dat ik toch maar voor de Duokaart ga, en dan eerst eens kijken wat 'ie doet als ik de Qtec en de RT2 aan heb staan.
Mocht dat niet goed gaan (verkeerde toestel, helemaal niks, of geen verbinding op de Qtec na uitgestapt te zijn) zal het toch wel GSM uit worden.
Nouja uit, 't is tevens PDA, dus ik moet het GSM signaal uitzetten..
Voordeel is weer wel dat ik die actie aan een button kan toewijzen...
Alleen, hoe zet ik alleen GSM uit ? (WM2003) "Flight mode" betekend ook meteen geen Bluetooth meer... 
_________________ Johan
|
18 apr 2007 22:50 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Onder je voorwiel leggen als je wegrijdt....Beetje definitief, maar wel effectief. Niet de bedoeling vrees ik.
Ik heb gewoon een telefoon, niks meer.... 
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
18 apr 2007 22:52 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Naar boven
|
Harm van Beek schreef: Onder je voorwiel leggen als je wegrijdt....Beetje definitief, maar wel effectief. Niet de bedoeling vrees ik.
't probleem is niet helemaal uit maar gedeeltelijk uit 
_________________ Johan
|
18 apr 2007 23:04 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Bouwjaar: 2018
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Zei mijn meisje vannacht ook 
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
18 apr 2007 23:08 |
|
 |
sonnema
C5club Bikkel
Geregistreerd: 05 jun 2006 00:04 Berichten: 294 Woonplaats: alkmaar
Auto: ex- 2.2 hdi break exclusive
Brandstof: Diesel
Naar boven
|
moest jij weer als laatste de hond uitlaten Herman 
_________________ tot 31-3-2012.
2.2 hdi break exclusive leer schuifdak navigatie mei 2001 orga 8907
Renault megane bose estate 1.5 diesel aug 2012 Renault clio 20th 1.2 100 pk sept 2010
|
19 apr 2007 00:45 |
|
 |
Rembrandt
|

jpiek schreef: Yep, maar ik heb KPn, dus daar moet ik het toch nog en jaar mee doen... 'k denk dat ik toch maar voor de Duokaart ga, en dan eerst eens kijken wat 'ie doet als ik de Qtec en de RT2 aan heb staan. Mocht dat niet goed gaan (verkeerde toestel, helemaal niks, of geen verbinding op de Qtec na uitgestapt te zijn) zal het toch wel GSM uit worden. Nouja uit, 't is tevens PDA, dus ik moet het GSM signaal uitzetten.. Voordeel is weer wel dat ik die actie aan een button kan toewijzen... Alleen, hoe zet ik alleen GSM uit ? (WM2003) "Flight mode" betekend ook meteen geen Bluetooth meer... 
Alleen GSM gaat zoals gezegd niet. Maar op zich hoeft dat ook niet. Als je jezelf aanleert om bij het instappen in de auto even met de autotelefoon je voicemail te bellen => autotelefoon is laatste aangemeld, dus daar komen de telefoontjes binnen.
Bij het uitstappen: even je voicemail bellen op je Qtec => Qtec is laatst aangemelde, dus......
Lijkt omslachtig, maar gaat wennen en werkt in 95% van de gevallen.
Ik doe het zo al zeker 2 jaar.
Daarbij gebruikte ik bijna geen GPRS. Dat doe ik nu wel intensief, en ik merk dat dat gewoon op de Qtec blijft werken (vreemd genoeg).
|
19 apr 2007 15:29 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Naar boven
|
Rembrandt schreef: Alleen GSM gaat zoals gezegd niet. Maar op zich hoeft dat ook niet.
Blijft niet ideaal, naja, ik kijk wel ff hoe ik het ga doen...
_________________ Johan
|
19 apr 2007 17:12 |
|
 |
Rembrandt
|
Ben trouwens net mijn Qtek 9090 een nieuwe Windows Mobile 5 ROM aan het geven. Leuk, dat hacken. 
|
19 apr 2007 19:45 |
|
 |
robbetje
|
wil graag even inbreken in dit topic, ik ben n.l. opzoek naar een radio met telefoonfunctie voor mijn phase 1 c5, iemand enig idee waar dit te koop is en of je dat zo maar in kan bouwen i.p.v. de orginele radio? dank
|
18 maart 2009 21:48 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Naar boven
|
Je zoekt een R2 dus ? Gewoon ff marktplaats afstruinen, of op zoek naar een sloper.. Of informeren bij Bart Ebben...
En de ene kun je er zo uitschroeven en omwisselen voor de RT2, hoef je verder niks aan te doen. 'k zou wel eerst even nagaan of je een antenne met GS-gedeelte hebt in je C5...
_________________ Johan
|
18 maart 2009 22:56 |
|
 |
robbetje
|
dank je wel, en nu maar op zoek...
rob
|
19 maart 2009 09:59 |