Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.

V.I.P.


Berichten: 281
Lid geworden op: 18 apr 2012 17:53
Auto: C5 3.0 V6 Exclusive
Opties: Full Option
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10347
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 206000
Kleur: EZR - LAK GRIS ALUMINIUM
KPH: Achter
Locatie: Heerhugowaard
Op dit moment twijfel ik wat ik moet met de C5.
Er zit net een nieuwe apk op maar nu loop ik tegen de volgende
kosten aan, lekke condensor, lekke intercooler, en over 13000km
moet ook de distributie wissel gebeuren.
Geschatte kosten zijn ongeveer 535 euro(carsom.nl) voor de distriwissel en
300 euro (winparts.nl) excl. montage voor de condensor en intercooler.
Het is een lastige afweging, de auto rijdt heerlijk maar heeft natuurlijk
al de nodige ervarings jaren, 456000km is niet niks.
Hilmar
Er zit net een nieuwe apk op maar nu loop ik tegen de volgende
kosten aan, lekke condensor, lekke intercooler, en over 13000km
moet ook de distributie wissel gebeuren.
Geschatte kosten zijn ongeveer 535 euro(carsom.nl) voor de distriwissel en
300 euro (winparts.nl) excl. montage voor de condensor en intercooler.
Het is een lastige afweging, de auto rijdt heerlijk maar heeft natuurlijk
al de nodige ervarings jaren, 456000km is niet niks.
Hilmar
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Je hebt er geen andere voor ....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

V.I.P.


Berichten: 281
Lid geworden op: 18 apr 2012 17:53
Auto: C5 3.0 V6 Exclusive
Opties: Full Option
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10347
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 206000
Kleur: EZR - LAK GRIS ALUMINIUM
KPH: Achter
Locatie: Heerhugowaard
Menno dat klopt, maar de vraag is natuurlijk wat het volgende gaat zijn. Eigenlijk heb ik als doel om hem naar de vijf ton te rijden en misschien nog wel verder.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Tja, een oude auto zal altijd wel wat onderhoud nodig hebben ...
Met een andere weet je ook niet wat je koopt.
Suc6 met beslissen
Met een andere weet je ook niet wat je koopt.
Suc6 met beslissen

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club Die-Hard


Berichten: 525
Lid geworden op: 05 mei 2012 18:58
Auto: C5
Opties: difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09664CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 226000
Kleur: Gris Iceland
Locatie: Nieuwe Pekela
als dat het enige is dan lekker houden.
bij een andere kun je wel eens op veel meer kosten uitkomen als je niet uitkijkt.
bij een andere kun je wel eens op veel meer kosten uitkomen als je niet uitkijkt.
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Bijna 14 jaar en deze km stand en kosten: eruit en een jonger goed onderhouden exemplaar teruglopen.
Berichten: 413
Lid geworden op: 08 apr 2012 16:26
Auto: C5 Break 2.2Hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 99800
Kleur: gris orageux
Locatie: Erps-Kwerps, Belgium
Dat laatste is zeker geen garantie tegen problemen.
Als de auto je nog bevalt en er zit op het eerste zicht niets anders aan te komen zou ik opteren voor repareren. Hier weet je tenminste wat je hebt en voor het geld van de reparaties ga je inderdaad geen andere fatsoenlijke wagen hebben.
Als de auto je nog bevalt en er zit op het eerste zicht niets anders aan te komen zou ik opteren voor repareren. Hier weet je tenminste wat je hebt en voor het geld van de reparaties ga je inderdaad geen andere fatsoenlijke wagen hebben.
Free beats!
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Hilmar heb je al overwogen om een tweedehands te nemen voor de condensor en de intercooler is goedkoper en bij mij liggen die er ook al weer twee jaar i zondef problemen.
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST

V.I.P.


Berichten: 281
Lid geworden op: 18 apr 2012 17:53
Auto: C5 3.0 V6 Exclusive
Opties: Full Option
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10347
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 206000
Kleur: EZR - LAK GRIS ALUMINIUM
KPH: Achter
Locatie: Heerhugowaard
Voor de intercollegiaal wel, de condensor wordt afgeraden Door de garage en door Bart ebben. Intercooler scheelt inderdaad zo'n 100 Euro. Ga morgen eerst eens een maat van me bellen of hij tijd heeft om me te helpen.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Als je deze C5 wilt rijden door de 5 ton, zijn dit overigens niet de kosten. Grote kans dat je dezelfde zaken binnen een jaar voor de kiezen krijgt als je morgen een ander met 2 ton op de klok koopt. Ze vallen allemaal binnen normaal onderhoud. Niet mokken; repareren en blijven genieten!
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
Dan lijkt me gewoon repareren en doorrijden de enige oplossing..... (en die vraag blijft altijd bestaan vanaf de eerste reparatie die je aan een nieuwe auto hebt gehad.)Hilmar schreef:Menno dat klopt, maar de vraag is natuurlijk wat het volgende gaat zijn. Eigenlijk heb ik als doel om hem naar de vijf ton te rijden en misschien nog wel verder.
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive



Die vraag laat zich gemakkelijk beantwoorden: Wanneer de onderhoudskosten + rentelasten + afschrijvingskosten van de oude auto hoger worden dan de onderhoudskosten + rente + afschrijvingskosten van een nieuwe auto, is het vervangingsmoment daar.
Het spreekt vanzelf dat het vervangingsmoment bij iemand die veel zelf aan de auto kan doen later optreedt dan bij iemand die voor elk wissewasje de garage opzoekt.
Het spreekt vanzelf dat het vervangingsmoment bij iemand die veel zelf aan de auto kan doen later optreedt dan bij iemand die voor elk wissewasje de garage opzoekt.
Berichten: 295
Lid geworden op: 27 aug 2013 19:56
Auto: C6 3.0 24V exlusieve
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Versnellingsbak: EAT8
Hilmar even een formulier invullen op http://www.deonderdelenlijn.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en je krijgt de aanbiedingen met prijzen thuis gestuurd.
Maar je wilt voor € 1000,00 versleutelen terwijl de auto dit bedrag niet meer opbrengt. Dus het is oplappen en nog veel kilometers maken met het risico op nog meer onkosten of zo inruilen (mond dicht over het probleem) tegen iets anders en die € 1000,00 nu in je zak houden en bijleggen aan een ander auto. 


Austin Cambridge, Simca 1000 Rally1, Peugeot 304 coupé S, 504, 309, Alfa Romeo 2000, Renault Laguna 2, SAAB 9-3 SS, BMW 318 + Z3, Volvo V70 T 2005, Citroën AMI, Dyana,GS,BX,ZX, SAXO VTR, Berlingo, Xantia 1.6+1.8 16V, C4 autom. 2005, C5 PH1 2.0 16V autom. break eigen import demo van Citroën Duitsland, C5 PH2 2.0 16V break, C5 Tourer 2.0 16V 2008, C5 THP 155 sedan autom. 2014, C6 3.0 24V excl. 2012.
Berichten: 400
Lid geworden op: 28 nov 2011 12:59
Auto: C5 Tourer 3.0 HDIF Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 275000
Kleur: zwart
Locatie: Schagen
Ik zou zeggen repareren en doorrijden. Je weet nu wat je aan de auto hebt, dat moet je bij elke volgende maar weer afwachten.
Groet, Frank
Groet, Frank
Eerste auto AMI 6, Opel Ascona 1.6N, Volkswagen Derby, GSA berline, GSA Break, BX 16 TRI, Xantia 2.0I, Volkswagen T4, BX 14 Deauville, Peugeot 307 SW, Chrysler Voyager, Xsara 1.6 Break, C5 PH1 2.0i Break, C5 PH2 3.0 V6 Break, C5 PH3 Tourer 3.0 HDIF