Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
C5club Newbie


Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2013 12:21
Auto: C5 2.0 ligne prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 140000
Kleur: groen
Al diverse draadjes gelezen over de inferieure kwaliteit van de al4 bak, is nu de mijne aan de beurt met slechts 140000 km op de teller , de 2 sensoren zijn stuk dus moeten vervangen worden gelijk bak spoelen en nieuwe software. Citroen nederland geeft natuurlijk niet thuis het gaat trouwen over C5 phase1 uit 2002. Ik vind het jammer fijne auto staat nu bij spacialist in De Klomp die gaan um repareren en grote beurt geven ik ben benieuwd.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Je had de auto beter iets verder door kunnen rijden naar GJO in Nieuw-Vennep.
Hoe kom je er trouwens bij dat de AL4 van inferieure kwaliteit zou zijn? Er zijn hier, inclusief die van mij, voldoende bewijzen dat het tegendeel waar is.
Hoe kom je er trouwens bij dat de AL4 van inferieure kwaliteit zou zijn? Er zijn hier, inclusief die van mij, voldoende bewijzen dat het tegendeel waar is.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 596
Lid geworden op: 14 jun 2010 22:23
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Son en Breugel
Echt een prima bak, ik heb er lang en met veel plezier mee gereden. Alleen een keer spoelen en soms die kleppies vervangen, maar aan de rest van de auto moet toch ook wel eens iets worden vervangen. En inderdaad, Oldenhage is het beste adres daarvoor...
Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Verder is het 2014. Zomaar.
C5club Bikkel


Berichten: 362
Lid geworden op: 16 jul 2012 20:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi 138
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 281287
Kleur: zilvergrijs
Wat bedoel je hiermee, vind je dat het onder coulance of garantie gerepareerd moet worden?jannes1963 schreef:Citroen nederland geeft natuurlijk niet thuis....
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 596
Lid geworden op: 14 jun 2010 22:23
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Son en Breugel
Sja, ik ben pas ook terug geweest omdat m'n banden versleten waren, deden ze ook moeilijk over... Rare lui, die Fransen...[WINKING FACE]
Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
C5club extreme Fan


Berichten: 201
Lid geworden op: 24 jun 2013 18:26
Auto: C5X7 2.0 HDiF automaat break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 225000
Kleur: Zwart
Locatie: Anna Paulowna
Mijn bak doet het na 320.000 km nog prima, maar ik heb een vriend met een 2.0hdi automaat met meer dan 500.000 km op de teller en die schakelt ook nog perfect.
groet, Tom
groet, Tom
Dspecial 1971
C5 2.0HDIF break automaat 2009
Xsara Picasso 2.0 16V automaat 2006
C5 2.0HDIF break automaat 2009
Xsara Picasso 2.0 16V automaat 2006
V.I.P.


Berichten: 861
Lid geworden op: 15 jun 2014 21:42
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Locatie: Soest
AL4 bak is een super betrouwbare bak.... Je moet alleen niet uitgaan van het sealt for live principe...
In m'n Peugeot 406 lag ook een EW10 met een AL4 en heb die bak gespoeld waarna hij weer als een zonnetje liep...
Kmstand bij verkoop was 230000km... Alleen heeft de AL4 wel een hekel aan kou, dus rustig warmrijden in de winter
In m'n Peugeot 406 lag ook een EW10 met een AL4 en heb die bak gespoeld waarna hij weer als een zonnetje liep...
Kmstand bij verkoop was 230000km... Alleen heeft de AL4 wel een hekel aan kou, dus rustig warmrijden in de winter
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Soms ligt het ook gewoon aan de berijder(s)....

Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Er is op dit forum wel degelijk kritiek op de AL4. maar dat is voroal omdat cit wat te lang hem is blijven leveren (tot aan 2010 toe in de C5-3). In 2010 was ie zeker inferieur aan datgene wat anderen aanbieden 6 of meer versnellingen.
En verder dat ie niet helemaal schokvrij schakelt. In elk geval minder goed dan de ZF-HP20.
Over kwaliteit in het algemeen herken ik het label inferieur ook niet. Een oliewissel op zijn tijd helpt inderdaad zowel levensduur als soepeler schakelen.
Overigens sluit ik me aan bij de kritiek op je opmerking over citroen. Na 12 jaar kun en mag je niets meer verwachten van een importeur. Het is bovendien niet zo dat je hele bak kapot is, alleen sensoren en spoelen. Na 12 jaar is dat normaal onderhoud (zij het prijzig).
En verder dat ie niet helemaal schokvrij schakelt. In elk geval minder goed dan de ZF-HP20.
Over kwaliteit in het algemeen herken ik het label inferieur ook niet. Een oliewissel op zijn tijd helpt inderdaad zowel levensduur als soepeler schakelen.
Overigens sluit ik me aan bij de kritiek op je opmerking over citroen. Na 12 jaar kun en mag je niets meer verwachten van een importeur. Het is bovendien niet zo dat je hele bak kapot is, alleen sensoren en spoelen. Na 12 jaar is dat normaal onderhoud (zij het prijzig).
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Ik vraag me alleen af welke sensoren er dan kapot zouden zijn.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Misschien bedoelen ze wel de klepjes... Iets met klep en klepel?
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
C5club Newbie


Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jan 2013 14:02
Auto: C5 Break pack Ambiance 2.0 16v automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 119758
Kleur: zwart(achtig)
Locatie: Arnhem
Storing van de bak wordt uiteindelijk veroorzaakt door verontreiniging. Als je dan ergens de sculd aan wil geven, dan aan de olie, en niet aan de bak. Schijnbaar is het doping-pakket van de olie niet in staat om het ontstaan van deposits tegen te gaan.
Als ik terugdenk aan de klappen die de bak te verduren heeft gehad, als gevolg van deze "storing'" .... Soms was ik bang dat-ie er onderuit zou komen.
Na reparatie (vervangen van de verontreinigde solenoids) is de bak zelf volkomen schadevrij. Als dat geen sterke bak is, wat dan wel?
Als ik terugdenk aan de klappen die de bak te verduren heeft gehad, als gevolg van deze "storing'" .... Soms was ik bang dat-ie er onderuit zou komen.
Na reparatie (vervangen van de verontreinigde solenoids) is de bak zelf volkomen schadevrij. Als dat geen sterke bak is, wat dan wel?
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Mooi dat het opgelost is ..
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24


