Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 okt 2013 20:11
Auto: C5 break 2.0i 16V Exclusive
Opties: leer, open dak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09870CJ
Productienummer: 10241
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 202128
Kleur: Rouge Lucifer EKQD**
Locatie: Zeist
Contacteer:
Ik ben voor een artikel op zoek naar de C5 rijder m/v met de meeste kilometers.
452.000 is tot nu toe het hoogste wat ik gevonden heb bij een bezinemotor (2L) en 495.000 bij een diesel. Wie biedt er meer??
vrgr
Fred Jansz
452.000 is tot nu toe het hoogste wat ik gevonden heb bij een bezinemotor (2L) en 495.000 bij een diesel. Wie biedt er meer??
vrgr
Fred Jansz
Voorheen: Traction Avant 11BL 1950, VW Golf D, Lancia HPE, 11B 1938, 11C 1957, 11F 1939, 15Six 1953, 2cv AZU, 2cv (3x), Dyane6, DSuper 5, DS21 1966, CX2000, CX25TRD bleu memphis met open dak, CX20RE, CXbreak (2x), BX16RS break, BX14RE, Xantia 2L break, Xsara Picasso bleu amerindien met vouwdak, Berlingo 1.9D, C3, C8 2L 16V, C5 2.0i break Prestige, C5 break 2.0i 16V Exclusive.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Ik hoop voor je dat ze er over de 5 ton zijn.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 400
Lid geworden op: 28 nov 2011 12:59
Auto: C5 Tourer 3.0 HDIF Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 275000
Kleur: zwart
Locatie: Schagen
Forumlid Brinkfilter zat in februari dit jaar met zijn 2.0 benzine motor al op 508.000 km. Zie het draadje "Met je C5 in de Citroexpert".
Die lijkt mij het hoogst te zitten met benzine motor.
Groet, Frank
Die lijkt mij het hoogst te zitten met benzine motor.
Groet, Frank
Eerste auto AMI 6, Opel Ascona 1.6N, Volkswagen Derby, GSA berline, GSA Break, BX 16 TRI, Xantia 2.0I, Volkswagen T4, BX 14 Deauville, Peugeot 307 SW, Chrysler Voyager, Xsara 1.6 Break, C5 PH1 2.0i Break, C5 PH2 3.0 V6 Break, C5 PH3 Tourer 3.0 HDIF
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Ik mag nog een paar jaar met mijn 320.000 km! 
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Kom er net niet aan zit op de 459441.
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
C5club Rookie


Berichten: 28
Lid geworden op: 31 mei 2014 15:31
Auto: C5 2.0HDI Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 325000
Kleur: grijs
tijdje terug in de autoweek een C5 2.0hdi phase 1 met 550000 km 
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Waar is de ex van Menno en wat staat daar inmiddels op?
C4GP 2.0 16V LPG-G3
V.I.P.


Berichten: 1854
Lid geworden op: 14 jun 2007 18:26
Auto: Volvo V70 2.4D Geartronic 175PK / 400 Nm ... gechipt naar 240 PK / 475 Nm
Opties: leer,trekhaak, BT, RTI navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 315000
Kleur: Magic Blue Pearl
Locatie: Amsterdam
Die heeft Hilmar en volgens zijn profiel staan er 437700 kilometers op.
De overtreffende trap van C5 is natuurlijk D5 
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 okt 2013 20:11
Auto: C5 break 2.0i 16V Exclusive
Opties: leer, open dak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09870CJ
Productienummer: 10241
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 202128
Kleur: Rouge Lucifer EKQD**
Locatie: Zeist
Contacteer:
Andere Citroëns dan wellicht in jullie kennissenkring? Hoorde van een Xantia met 6 ton in het westen van het land en een Saxo 1.5D uit het oosten met 480.000km die persé naar de 5 toe moet van de eigenaresse.
groet
Fred
groet
Fred
Voorheen: Traction Avant 11BL 1950, VW Golf D, Lancia HPE, 11B 1938, 11C 1957, 11F 1939, 15Six 1953, 2cv AZU, 2cv (3x), Dyane6, DSuper 5, DS21 1966, CX2000, CX25TRD bleu memphis met open dak, CX20RE, CXbreak (2x), BX16RS break, BX14RE, Xantia 2L break, Xsara Picasso bleu amerindien met vouwdak, Berlingo 1.9D, C3, C8 2L 16V, C5 2.0i break Prestige, C5 break 2.0i 16V Exclusive.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
BX-en met ergens tussen de 4 en de 6 ton zijn er ook voldoende. Ik vind eerlijk gezegd de hoogste score bij C5'en nog een beetje tegenvallen 
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Een bx is minimaal 10 jaar ouder ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ook in de hoogtijdagen van de BX, niet alleen nu...
Overigens viel me indertijd wel op dat er bovengemiddeld veel xantia's lijken te zijn met een hoog kilometrage.
Overigens viel me indertijd wel op dat er bovengemiddeld veel xantia's lijken te zijn met een hoog kilometrage.
C5club Bikkel


Berichten: 370
Lid geworden op: 15 apr 2014 18:53
Auto: C5 Break 2.0 HDiF Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 395.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Locatie: Regio Gouda
BX16RS (LPG)-BX19D-BX19TRI Break (LPG) - nog een paar BX'en -
CX25TRI Break (Ph1)-CX25D Break (Ph2) (2x)-CX25TRD Break Turbo II-CX25TRI Prestige (Ph2) (automaat)
CX25TRI Prestige Turbo II
ID19FA (ambulance, 1960)
CX25TRD Brk Turbo II
XM3.024V Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM2.0 Brk
C3 1.4 Exclusive (LPG) C5 1.6 HDIF Brk
Nu nog:
Berlingo Multispace 1.6 (LPG)
CX25TRI Break (Ph1)-CX25D Break (Ph2) (2x)-CX25TRD Break Turbo II-CX25TRI Prestige (Ph2) (automaat)
CX25TRI Prestige Turbo II
ID19FA (ambulance, 1960)
CX25TRD Brk Turbo II
XM3.024V Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM2.0 Brk
C3 1.4 Exclusive (LPG) C5 1.6 HDIF Brk
Nu nog:
Berlingo Multispace 1.6 (LPG)
C5club Executive


Berichten: 1797
Lid geworden op: 03 jun 2011 19:31
Auto: Renault Megane estate 1.5 dci
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
kilometerstand: 75000 km
Kleur: zilver grijs
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:
c5jan schreef:BX-en met ergens tussen de 4 en de 6 ton zijn er ook voldoende. Ik vind eerlijk gezegd de hoogste score bij C5'en nog een beetje tegenvallen
Menno schreef:Een bx is minimaal 10 jaar ouder ...
En de brandstofprijzen waren toen ook wel wat gunstiger
Groetjes Timo
Nu
Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Lexia 3
Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)
Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
Nu
Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Lexia 3Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)
Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 okt 2013 20:11
Auto: C5 break 2.0i 16V Exclusive
Opties: leer, open dak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09870CJ
Productienummer: 10241
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 202128
Kleur: Rouge Lucifer EKQD**
Locatie: Zeist
Contacteer:
Ja dat gevoel bekruipt mij ook een beetje. Maar ms zijn ze gewoon nog in gebruik...?c5jan schreef:BX-en met ergens tussen de 4 en de 6 ton zijn er ook voldoende. Ik vind eerlijk gezegd de hoogste score bij C5'en nog een beetje tegenvallen
Er staan er zat op MP, AS24 en Gaspedaal tussen de 3 en 4 ton en iets daarboven, maar daarna is het ineens afgelopen.
Is er nog leven voor een C5 2L na de 5 ton of zijn blok & bak dan totaal op ofzo?
Het Autoweek videootje met die blije mevrouw laat zien dat er C5-en zijn met 5 ton en meer op de klok die gewoon nog lekker ronddeinen en waar blijkbaar HELEMAAL NIETS aan mankeert.
Dus er moeten er ook zijn met 6 ton of zelfs meer kms.... Bij Volvo kom je wel eens tegen dat zo'n wagen echt het klokje rond gaat, maar dat is ook sporadisch en ook in die wereld een rariteit.
Zou dat met een C5 ook kunnen?
Frappant vind ik ook dat ik eerste serie auto's op de sloop zie die totaal geen -maar dan ook helemaal geen- last van roest hebben. Ook de lak ziet er nog zeer patent uit. Zelfs besmettelijke kleuren als rood en zwart.
Heeft iemand van jullie een idee hoe het zit met de levensduur van de gebruikt elektronica?
Ik heb horen zeggen dat het na 15 jaar zo langzamerhand wel over en uit is met de meeste stekkerverbindingen, printplaatjes, schakelingen en dergelijken? (ik ben 110% leek).
Zou dat de reden zijn waarom een gemiddelde C5 het tot ca 4,5ton uithoudt?
vrgr
Fred
Voorheen: Traction Avant 11BL 1950, VW Golf D, Lancia HPE, 11B 1938, 11C 1957, 11F 1939, 15Six 1953, 2cv AZU, 2cv (3x), Dyane6, DSuper 5, DS21 1966, CX2000, CX25TRD bleu memphis met open dak, CX20RE, CXbreak (2x), BX16RS break, BX14RE, Xantia 2L break, Xsara Picasso bleu amerindien met vouwdak, Berlingo 1.9D, C3, C8 2L 16V, C5 2.0i break Prestige, C5 break 2.0i 16V Exclusive.


