Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ik weet ´t niet hoor, ik vraag me af of hier niet iets moet kunnen bewegen bij in- of uit sturen?
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
@Hollender:
Krimpkous had zeker gekund (en ziet er netter uit. Maar is ook zwakker want dun spul).
1) Ik had niet verwacht dat dit zo rot zou aansluiten. En misschien heb ik het wel fout gedaan. Of zijn de handremkabels slecht passende namaak (~17 Euro per stuk).
2) Zo'n dikke krimpkous had ik niet, maar ik heb wel die rubber tape
En zelfs dan was ik ook echt niet van plan om het weer los te maken om er krimpkous overheen te schuiven.
@C5jan:
Volgens mij moet de boog in de kabel de beweging opvangen, niet bij de overgang want dat zou juist tot doorschuren van de buitenmantel op het metaal van de geleider kunnen leiden. Daarom zit er ook zo'n langwerpig oog aan de veerpoot waar de buitenkabel doorheen loopt.
De rubber tape is flexibel. Ik denk dat het juist leidt tot een betere verdeling van de beweging en minder 'knikken' op de overgang geleider -> flexibele buitenkabel.
Krimpkous had zeker gekund (en ziet er netter uit. Maar is ook zwakker want dun spul).
1) Ik had niet verwacht dat dit zo rot zou aansluiten. En misschien heb ik het wel fout gedaan. Of zijn de handremkabels slecht passende namaak (~17 Euro per stuk).
2) Zo'n dikke krimpkous had ik niet, maar ik heb wel die rubber tape
@C5jan:
Volgens mij moet de boog in de kabel de beweging opvangen, niet bij de overgang want dat zou juist tot doorschuren van de buitenmantel op het metaal van de geleider kunnen leiden. Daarom zit er ook zo'n langwerpig oog aan de veerpoot waar de buitenkabel doorheen loopt.
De rubber tape is flexibel. Ik denk dat het juist leidt tot een betere verdeling van de beweging en minder 'knikken' op de overgang geleider -> flexibele buitenkabel.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ok, bij de andere troen die ik wat dit betreft ken (BX) is het oog op het binnenscherm juist essentieel om die beweging op te vangen, het oog aan de fusee kan het niet alleen in goede banen leiden. De kabel hoort daar een klein beetje terug te schuiven zodat het wiel netaan vrij blijft.
Vandaar mijn opmerking.
Vandaar mijn opmerking.
Berichten: 710
Lid geworden op: 19 mei 2009 16:55
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Locatie: Ardèche
Contacteer:
Mijn gewoonte bij het losnemen van dit soort boutjes:WackoH schreef: Het ging fout bij het laatste schroefje dat de remschijf vasthoudt. Dat moest ik uitboren.
Eerst een paar flinke klappen op geven, met een goed passende sleutel uiteraard.
Dan treedt een soort Obelix-effect op.
Even wachten, het boutje moet zich kunnen realiseren dat hij wordt losgenomen
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Ik ben op dit moment bezig om de handremkabel aan de bestuurderszijde te vervangen. Alles los om erbij te kunnen. Boutje van de geleider is los en de geleider is uit de clip. Hij zit nu alleen nog vast in het rubber waar hij doorheen loopt naar het interieur. Hoe zit hij hier vast? Zit hij er alleen ingeschoven of moet het rubber uit de carrosserie of zit er nog een schroefje? Wie helpt?
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
er is hard aan trekken
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Idd trekken ....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Het rubber zit dus aan de geleider vast?
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Zover ik weet wel ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Gewoon met gepaste kracht ( lees geweld) aan het pijpje trekken en hij komt los.
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Rubbertje bleef in de carrosserie zitten en de geleider is er nu uit. Maar nu? Moet hij aan de kant van de voorwielen erdoor of juist naar achteren? Wat een k*t-constructie zeg!
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Ja, maar dan moet ik alles opnieuw installeren en zover was ik nog niet met mijn nieuwe 2e-hands pc. Ik ging dus even voor gemak via het forum. Het werkt op zich prima met al die kennis van onschatbare waarde hier! 
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Via het vootwiel iets draaien en dan kan hij er zo uit. Even onthouden Hoe je het gedaan hebt om de nieuwe weer aan te brengen en eerst de kabel er door werkt het makjelijkst.
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
Je hebt nu de kabel uit de geleider gekregen. En nu moet de nieuwe kabel door de oude geleider?!
Ik hoop dat dat je lukt. Ik had een touwtje aan de handremkabel gedaan toen ik 'm eruit haalde en heb de geleider schoongemaakt door verschillende lapjes er heen en weer doorheen te trekken.
Alles vergeefse moeite. Ik kreeg met een mogelijkheid de nieuwe handremkabel door de geleider (zelfs niet met het trektouwtje en tegelijkertijd duwen omdat er teveel troep (corrosie?) in de geleider zat.
Gelukkig had ik nieuwe geleiders al klaarliggen...
Ik hoop dat dat je lukt. Ik had een touwtje aan de handremkabel gedaan toen ik 'm eruit haalde en heb de geleider schoongemaakt door verschillende lapjes er heen en weer doorheen te trekken.
Alles vergeefse moeite. Ik kreeg met een mogelijkheid de nieuwe handremkabel door de geleider (zelfs niet met het trektouwtje en tegelijkertijd duwen omdat er teveel troep (corrosie?) in de geleider zat.
Gelukkig had ik nieuwe geleiders al klaarliggen...





