Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
V.I.P.

Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Het wordt steeds interessanter. Hoe doe je dat dan? en met wat.vertel! vertel! vertel!.

De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
aanzuig leiding en retour leiding in ene pot, en gevuld met Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner
en laten draaien tot het produkt op is
je kunt het ook gewoon in de tank doen
Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner reinigt en smeert het complete dieselbrandstofsysteem.
Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner biedt de volgende voordelen:
• Reinigt en smeert het complete dieselbrandstofsysteem van tank tot en met injectoren.
• Reinigt de verbrandingsruimtes en zuigerveergroeven.
• Minder blowby en motorolievervuiling.
• Behandelt vocht in de brandstof (biodiesel).
• Verbetert de verbranding en de motorprestaties.
• Vermindert de roetuitstoot en de vervuiling van het inlaatspruitstuk.
• Minimaliseert het vastroeten van verstelmechanismen van variabele turbo's.
• Optimaliseert het brandstofverbruik en zorgt voor schonere uitlaatgassen.
Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner is compatibel met alle soorten dieselbrandstof tot en met B30. Het product voldoet aan de EN 590 norm. Forté adviseert om Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner bij élke onderhoudsbeurt te gebruiken, waardoor de motor schoon blijft en optimaal presteert. Schoon presteert beter!
en laten draaien tot het produkt op is
je kunt het ook gewoon in de tank doen
Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner reinigt en smeert het complete dieselbrandstofsysteem.
Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner biedt de volgende voordelen:
• Reinigt en smeert het complete dieselbrandstofsysteem van tank tot en met injectoren.
• Reinigt de verbrandingsruimtes en zuigerveergroeven.
• Minder blowby en motorolievervuiling.
• Behandelt vocht in de brandstof (biodiesel).
• Verbetert de verbranding en de motorprestaties.
• Vermindert de roetuitstoot en de vervuiling van het inlaatspruitstuk.
• Minimaliseert het vastroeten van verstelmechanismen van variabele turbo's.
• Optimaliseert het brandstofverbruik en zorgt voor schonere uitlaatgassen.
Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner is compatibel met alle soorten dieselbrandstof tot en met B30. Het product voldoet aan de EN 590 norm. Forté adviseert om Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner bij élke onderhoudsbeurt te gebruiken, waardoor de motor schoon blijft en optimaal presteert. Schoon presteert beter!
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Contacteer:
Voor de reiniging van de kleppen en zo is er het volgende product:
Forté valve cleaner
Forté Valve Cleaner is developed especially for direct (DI) and indirect injection engines (IDI) in combination with ethanol-containing types of petrol. Via a specially developed cleaning method, Forté Valve Cleaner removes combustion residue and carbon deposits, which have deposited on the air intake, and on the intake and exhaust valves, via the EGR and crankcase ventilation system.
Een spuitbus vernevel je bij draaiende motor. Voor diesels is er overigens een intake cleaner die ongeveer hetzelfde doet.
Wel prijzig busje....5 tientjes.
Forté valve cleaner
Forté Valve Cleaner is developed especially for direct (DI) and indirect injection engines (IDI) in combination with ethanol-containing types of petrol. Via a specially developed cleaning method, Forté Valve Cleaner removes combustion residue and carbon deposits, which have deposited on the air intake, and on the intake and exhaust valves, via the EGR and crankcase ventilation system.
Een spuitbus vernevel je bij draaiende motor. Voor diesels is er overigens een intake cleaner die ongeveer hetzelfde doet.
Wel prijzig busje....5 tientjes.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Bouwjaar: 2021
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Contacteer:
Voor diesels is een air intake cleaner die ongeveer hetzelfde doet.
OPmerking die ik wilde maken is dat als je je injectie cleant bij DI motoren het inlaatspruitsuk en de kleppen vies blijven,. Daar zul je iets voor moeten vernevelen.
OPmerking die ik wilde maken is dat als je je injectie cleant bij DI motoren het inlaatspruitsuk en de kleppen vies blijven,. Daar zul je iets voor moeten vernevelen.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
V.I.P.

Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Bouwjaar: 2009
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
de intake cleaner reinigt de EGR kleppen dus niet,alleen de inlaat spruitstukken.
De prijs valt wel mee als je er van uit gaat dat alles verwijderen en schoon maken 1000€ + kost.
weten jullie gelijk waarom ik een goedkopere oplossing zoek.

De prijs valt wel mee als je er van uit gaat dat alles verwijderen en schoon maken 1000€ + kost.
weten jullie gelijk waarom ik een goedkopere oplossing zoek.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Iemand ervaring met motorolie flush van Liqui Moly?
https://products.liqui-moly.com/additie ... clean.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb het net besteld,...niet omdat er wat mis is maar gewoon preventief.
https://products.liqui-moly.com/additie ... clean.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb het net besteld,...niet omdat er wat mis is maar gewoon preventief.
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Bouwjaar: 1982
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
De link werkt niet.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Ik volg dit topic met interesse aangezien ik dezelfde motor heb en eveneens hikken en zo nu en dan meldingen.
Ik begrijp dat de EGR niet te reinigen is met toevoegingen? Dan rest dus een hardware reiniging. Die motor heeft er twee, iemand een beschrijving van hoe ze er uit te halen en vervolgens te reinigen?
Ik begrijp dat de EGR niet te reinigen is met toevoegingen? Dan rest dus een hardware reiniging. Die motor heeft er twee, iemand een beschrijving van hoe ze er uit te halen en vervolgens te reinigen?
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
C5club Bikkel

Auto: Tourer 1.6 THP
Opties: Een decadent elektrisch bedienbare achterklep
kilometerstand: 275000
Kleur: Gris fulminator
Reinigen van de motor doe ik met budget olie.
De action heeft diverse typen olie. Zelf gebruik ik de 5w30 met c3 predicaat. Ik ververs daar mee en rij er niet meer dan 2000 km mee en vervang met een gerenommeerd merk. Als ik zag hoe zwart de olie eruit kwam heeft het heel wat los geweekt.
Voor de thp wordt ook wel aanbevolen om niet olie bij te vullen als het verbruik hoog is maar om de complete olie te vervangen.
Ik merk wel dat bij schone olie het verbruik minder is geworden dan jaarlijks een olie beurt.
De action heeft diverse typen olie. Zelf gebruik ik de 5w30 met c3 predicaat. Ik ververs daar mee en rij er niet meer dan 2000 km mee en vervang met een gerenommeerd merk. Als ik zag hoe zwart de olie eruit kwam heeft het heel wat los geweekt.
Voor de thp wordt ook wel aanbevolen om niet olie bij te vullen als het verbruik hoog is maar om de complete olie te vervangen.
Ik merk wel dat bij schone olie het verbruik minder is geworden dan jaarlijks een olie beurt.
Ik heb het CitDoc B1JG012MP0 Verwijderen - Aanbrengen : Elektrisch bediende EGR-klep - Elektroklep of warmtewisselaar uitlaatgasrecirculatie TURBODIESEL DT17TED4, dat kan ik je sturen.H_H schreef:Ik volg dit topic met interesse aangezien ik dezelfde motor heb en eveneens hikken en zo nu en dan meldingen.
Maar daarin staat niet hoe je 'm moet reinigen.
Groet,
JW
Graag! Kan ik in elk geval beoordelen of ik het zelf aandurf en kan 
Toen:
C5club Bikkel

Auto: Tourer 1.6 THP
Opties: Een decadent elektrisch bedienbare achterklep
kilometerstand: 275000
Kleur: Gris fulminator
De klep zelf is niet onbetaalbaar. Of het veel werk is kan ik niet beoordelen.
https://m.motor-doctor.nl/egr-klep/peug ... -7-hdi-24v" onclick="window.open(this.href);return false;
https://m.motor-doctor.nl/egr-klep/peug ... -7-hdi-24v" onclick="window.open(this.href);return false;
Doc's ontvangen waarvoor dank
@ zeevijver; veel verschil in prijs zie ik. Geen idee welke 2 ik nodig zou hebben maar wat zou het kwaliteitsverschil zijn tussen die van 50 en die van 179? enig idee?
@ zeevijver; veel verschil in prijs zie ik. Geen idee welke 2 ik nodig zou hebben maar wat zou het kwaliteitsverschil zijn tussen die van 50 en die van 179? enig idee?
Toen: