Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 okt 2013 20:11
Auto: C5 break 2.0i 16V Exclusive
Opties: leer, open dak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09870CJ
Productienummer: 10241
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 202128
Kleur: Rouge Lucifer EKQD**
Locatie: Zeist
Contacteer:
Hallo C5 liefhebbers,
binnenkort spreek ik de man die voor een groot deel zijn stempel op het ontwerp van de C5 PhI heeft gedrukt en aan het hoofd stond van de groep mensen die de C5 hebben gevormd zoals wij hem nu kennen.
Mocht je vragen aan hem hebben, dan zal ik proberen die aan hem te stellen. Het interview wordt gepubliceerd in de volgende CitroExpert.
Ben ook nog bezig om degene te pakken te krijgen die destijds verantwoordelijk was voor de C5-elektronica, maar tot op heden is me dat nog niet gelukt. Mocht je vragen op dat gebied hebben dan kun je die doorgeven, maar ben dus nog niet zeker of ik de man ook te spreken krijg.
vrgr
Fred
binnenkort spreek ik de man die voor een groot deel zijn stempel op het ontwerp van de C5 PhI heeft gedrukt en aan het hoofd stond van de groep mensen die de C5 hebben gevormd zoals wij hem nu kennen.
Mocht je vragen aan hem hebben, dan zal ik proberen die aan hem te stellen. Het interview wordt gepubliceerd in de volgende CitroExpert.
Ben ook nog bezig om degene te pakken te krijgen die destijds verantwoordelijk was voor de C5-elektronica, maar tot op heden is me dat nog niet gelukt. Mocht je vragen op dat gebied hebben dan kun je die doorgeven, maar ben dus nog niet zeker of ik de man ook te spreken krijg.
vrgr
Fred
Voorheen: Traction Avant 11BL 1950, VW Golf D, Lancia HPE, 11B 1938, 11C 1957, 11F 1939, 15Six 1953, 2cv AZU, 2cv (3x), Dyane6, DSuper 5, DS21 1966, CX2000, CX25TRD bleu memphis met open dak, CX20RE, CXbreak (2x), BX16RS break, BX14RE, Xantia 2L break, Xsara Picasso bleu amerindien met vouwdak, Berlingo 1.9D, C3, C8 2L 16V, C5 2.0i break Prestige, C5 break 2.0i 16V Exclusive.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Voor de vroege ph1 rijders: welk type koffiebekertje heeft model gestaan voor de bekerhouders en waar zijn deze eventueel nog te krijgen?
Voor de late ph1 rijders: waarom zijn deze verdwenen....
Wat serieuzer: gaat dit ver de techniek of uitsluitend over het design?
Voor de late ph1 rijders: waarom zijn deze verdwenen....
Wat serieuzer: gaat dit ver de techniek of uitsluitend over het design?
Berichten: 822
Lid geworden op: 08 dec 2006 20:22
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Locatie: Goirle
Als ik heel eerlijk moet zijn was de phI de fijnste en mooiste uit de serie. Dat mag je hem van mij mededelen
.
Nu,
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
Berichten: 3196
Lid geworden op: 05 feb 2009 20:22
Auto: C5 Break Prestige 2.0 16V
Opties: puur
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10203
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 214.000
Kleur: EYTC Gris Orageux
Interessant, de C5-I zal niet de geschiedenis in gaan als de mooiste Citroën allertijden (maar ook niet de lelijkste). Leuk om de geestelijk vader van het ontwerp aan het woord te laten. Ben benieuwd naar de diepere achtergronden en ga het ontwerp misschien na het artikel meer waarderen.
JW
PS Begrijp ik nu uit de voorgaande posts dat de eerste C5's een andere bekerhouder hadden? Werkte die wel? Want de bekerhouder in mijn C5-II zijn onbruikbaar voor het doel waar ze voor gemaakt zijn.
JW
PS Begrijp ik nu uit de voorgaande posts dat de eerste C5's een andere bekerhouder hadden? Werkte die wel? Want de bekerhouder in mijn C5-II zijn onbruikbaar voor het doel waar ze voor gemaakt zijn.
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Ben wel benieuwd naar dit gesprek en het verhaal wat er uit volgt.
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
V.I.P.


Berichten: 1854
Lid geworden op: 14 jun 2007 18:26
Auto: Volvo V70 2.4D Geartronic 175PK / 400 Nm ... gechipt naar 240 PK / 475 Nm
Opties: leer,trekhaak, BT, RTI navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 315000
Kleur: Magic Blue Pearl
Locatie: Amsterdam
Bekerhouder in de C5 ph I was .... automatenkoffiewerk ...
Volvo heeft McDonalds bekerhouders ... wat zeg ik nu
Volvo heeft McDonalds bekerhouders ... wat zeg ik nu
De overtreffende trap van C5 is natuurlijk D5 
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Mijn allereerste kennismaking met de C5 was op papier, een citrofiele collega die een autotijdschrift toonde met de opmerking 'dat wordt m dan, de opvolger van je BX'.Sjever schreef:Als ik heel eerlijk moet zijn was de phI de fijnste en mooiste uit de serie. Dat mag je hem van mij mededelen.
Ik was niet meteen overtuigd zal ik maar zeggen. De xantia vond ik van meet af aan een afzichtelijk gedrocht en dit stak er voor mij nou niet direct met kop en schouders bovenuit. Ondertussen regende het collega's om me heen die de C5 als leaseauto helemaal zagen zitten, voornamelijk de combinatie van cataloguswaarde, leaseprijs en ruimte sprak ze aan, niet zozeer het uiterlijk. Lyrische verhalen over gehoord, tussen de talloze elektronische eigenaardigheden van de eerste C5's en de toen ook al veelbesproken COM2000.
Na er inmiddels zelf ruim een jaar in rondgereden te hebben begin ik m qua uiterlijk steeds meer te waarderen en ben ik blij dat ik een ph1 heb en geen ph2....
Ik denk wel dat dit de beste auto is die ik ooit gehad heb. De leaseauto die ik had kan niet in zn schaduw staan...
Berichten: 327
Lid geworden op: 27 aug 2009 13:31
Auto: C5 1.8 16V Berline Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 9089CJ
Productienummer: 10343
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 198500
Kleur: Noir Onyx (EXYB)
Locatie: Den Haag
Voor mij was de C5 inderdaad de opvolger van de BX, hoewel ik er tussendoor een uitstapje van tien jaar Hyundai Excel maakte. Dat was meer om economische redenen, het was de enige voor mij aantrekkelijke nieuwe auto, die ik kon betalen. Bij het zoeken naar een vervanging daarvan stuitte ik op de Onyxzwarte C5 Ph1 die ik nu nog steeds heb, en ik was meteen verkocht. De BX Chamonix die ik had was wit.
Soms zie ik nog weleens een BX rijden, meestal een zilvergrijze Deauville, het laatste model dat verkocht werd. En ik zou er zo één willen kopen, als mijn C5 te duur in onderhoud wordt. Maar met een BX van 25 jaar zal dat natuurlijk niet minder zijn.
O ja, geen vragen voor de ontwerper van de C5. Misschien hooguit waarom er voor muziek van Jean-Michel Jarre gekozen is bij de eerste reclame-filmpjes. Ik neem aan dat ze hiermee iets wilden aangeven, wat mogelijk met het ontwerp en de filosofie erachter te maken had.
Soms zie ik nog weleens een BX rijden, meestal een zilvergrijze Deauville, het laatste model dat verkocht werd. En ik zou er zo één willen kopen, als mijn C5 te duur in onderhoud wordt. Maar met een BX van 25 jaar zal dat natuurlijk niet minder zijn.
O ja, geen vragen voor de ontwerper van de C5. Misschien hooguit waarom er voor muziek van Jean-Michel Jarre gekozen is bij de eerste reclame-filmpjes. Ik neem aan dat ze hiermee iets wilden aangeven, wat mogelijk met het ontwerp en de filosofie erachter te maken had.
Groet,
Frank
Frank
C5club Fan


Berichten: 88
Lid geworden op: 22 aug 2012 15:38
Auto: C5 Berline 2.0 16v ligne prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 211000
Kleur: lichtblauw
Waarom zijn de Adals zo zwak?
ex C5 grijs 2003 gerecycled na 320000 km op 16 jan 2025
Berichten: 3196
Lid geworden op: 05 feb 2009 20:22
Auto: C5 Break Prestige 2.0 16V
Opties: puur
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10203
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 214.000
Kleur: EYTC Gris Orageux
Ik heb zo-even het juli/augustus nummer van Citroexpert gekocht met het artikel over het C5 ontwerp. Interessant om te lezen.
JW
JW
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.


