Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Eerste les bij citroen voor hun dealers...
Als een klant komt, antwoord...
Ow u bent de eerste met dit probleem...
Moet je ze maar eens zeggen levert leuke reacties op..hahaa
Als een klant komt, antwoord...
Ow u bent de eerste met dit probleem...
Moet je ze maar eens zeggen levert leuke reacties op..hahaa

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Gatver, meen je dat nou? Dan koop ik voortaan wel VW´s. Heeft ook zo´n arrogant k*t dealer netwerk 

Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Nee, die zijn erger..haha
Berichten: 674
Lid geworden op: 08 apr 2009 21:23
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs
Locatie: Grobbendonk ( België )

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ohja, da´s waar ook, die kijken je ook de deur uit als je met een te goedkope auto aan komt rijden.

C5club Rookie


Berichten: 39
Lid geworden op: 02 sep 2010 11:52
Auto: Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12124
Productienummer: 0377
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Bourrasque blauw
Locatie: Damme
Hoi,
Ik ben jammer genoeg terug in dit draadje...
Ik heb minder dan 2 jaar geleden toen de wagen 70000Km had de voorste veercilinders laten vervangen.
(zie vorige posts in dit draadje)
Vandaag op net geen 140000Km steek ik m'n zomerbanden eronder en je kan nooit raden wat ik zie...
Linksvooraan staat weer zeiknat...
Ze steken dus nog steeds dezelfde rommel er terug onder...
Ik ga zo snel mogelijk eens flink mijn beklag doen... Grrrr
Ik ben jammer genoeg terug in dit draadje...
Ik heb minder dan 2 jaar geleden toen de wagen 70000Km had de voorste veercilinders laten vervangen.
(zie vorige posts in dit draadje)
Vandaag op net geen 140000Km steek ik m'n zomerbanden eronder en je kan nooit raden wat ik zie...
Linksvooraan staat weer zeiknat...
Ze steken dus nog steeds dezelfde rommel er terug onder...
Ik ga zo snel mogelijk eens flink mijn beklag doen... Grrrr
Berichten: 674
Lid geworden op: 08 apr 2009 21:23
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs
Locatie: Grobbendonk ( België )

C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Vandaag bij de APK (probleemloos) ook te horen (en zien) gekregen dat de veercylinders voor wat beginnen te zweten, na 119000 km. Nog geen APK afkeur gelukkig . Monteur vertelde dat ze een Franse C5 hadden gehad met een echt lekke cylinder, de man kon met het vliegtuig naar huis omdat het 3 MAANDEN duurde voordat de juiste veercylinder geleverd kon worden. Dat is toch niet geloven? Moet ik nu alvast met Cit NL in de slag om straks geen 3 maanden te hoeven wachten ??? is dit nog "coulance" ? Ik begrijp n.l. dat dit bijna standaard voortijdig kapotgaat, net als b.v. de condensor van de airco.
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Zijn ze van de ph1 dan wezenlijk anders dan?
Bij mij zitten ze er 325.000 km onder.
Bij mij zitten ze er 325.000 km onder.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Een C5-3 is geen C5-1 nee .... dat klopt
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club Rookie


Berichten: 49
Lid geworden op: 20 jun 2011 08:48
Auto: C5 berline
Opties: Alles behalve open/panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 130.000
Kleur: zwart
Locatie: Kersbeek-Miskom (B)






Ik reed 126.000 Km op 5 jaar en toen ging de veerpoot vooraan links lekken. Blijkbaar kan iedereen er hier op de site hartig mee lachen... Ik vind het alles behalve normaal dat veerpoten beginnen te lekken, zeker wanneer je er, zoals ik, een "opa" rijstijl op nahoudt... Dat er daarbij dan nog twee draagarmen moeten vervangen worden omdat de silentblocs speling vertonen, vind ik helemaal het einde, zeker voor een wagen van bijna 40.000,00€!!!!!
Ik was tot hiertoe heel erg enthousiast over m'n C5 HDI 163pk, maar als ik om de 100.000 Km voor meer dan 1000,00€ kosten ga hebben zal m'n enthousiasme wel serieus beginnen koelen!
Fijna dag nog allen en hopelijk minder lekkages in de toekomst...

Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Dat is dan een cent per kilometer
Als je zo'n auto rijdt is dat toch geen onoverkomelijk iets?
Dat ben ik voor mijn V6 ook kwijt aan "groene monsters" en bobines. Daar lig ik niet wakker van.
Iets steviger met het gaspedaal omgaan kost mij aan brandstof heel wat meer dan die 1ct/km
Groet,
JW

Als je zo'n auto rijdt is dat toch geen onoverkomelijk iets?
Dat ben ik voor mijn V6 ook kwijt aan "groene monsters" en bobines. Daar lig ik niet wakker van.
Iets steviger met het gaspedaal omgaan kost mij aan brandstof heel wat meer dan die 1ct/km

Groet,
JW
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Bovendien weet je nooit hoe de vorige eigenaar met de auto omsprong ....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 615
Lid geworden op: 03 aug 2013 21:16
Auto: C5 2.0 vti Berline
Opties: nee, wel aandelen en een woekerpolis.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: B
Phase: 2
kilometerstand: 110000
Kleur: Granache
Locatie: Nijmegen
ik begrijp uit het verhaal van TS dat hij de auto nieuw gekocht heeft. Als de "opa" rijstijl ook inhoud dat drempels opa-achtig rustig genomen worden kan ik me goed voorstellen dat hij ontgoocheld is. Als het de eerste dure reparatie is in 126000 km maakt dat weer e.e.a. goed wellicht ?
Het begrip "opa"achtig is natuurlijk relatief, ik ken hier een opa die voor een dempel nog wat gas bijgeeft omdat ie 'm anders zo voelt in zijn rug. Heeft ook geen HP vering dan.......
Het begrip "opa"achtig is natuurlijk relatief, ik ken hier een opa die voor een dempel nog wat gas bijgeeft omdat ie 'm anders zo voelt in zijn rug. Heeft ook geen HP vering dan.......
Waar is het geduld gebleven? Het lijkt wel of we meer in de weg dan op de weg rijden....
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Nee niet nieuw ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24