Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 735
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:11
Auto: C5 Tourer Exclusive 2.0Hdi 163pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: Rouge Sanguine
Ik heb gekozen voor beheer door bsi: http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 96#p486096" onclick="window.open(this.href);return false;
C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive 163pk (bouwjaar 2010)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
Berichten: 735
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:11
Auto: C5 Tourer Exclusive 2.0Hdi 163pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: Rouge Sanguine
Tot nu toe zeer tevreden over de nieuwe eco-modus instelling!
Toen ik de auto de eerste keer aan de diagbox hing om de eco-modus te wijzigen, is de auto tijdens dat proces in eco-modus gegaan. Gisteren tijdens de reproductie om dat stappenplan op te stellen, niks eco-modus.
Onlangs ook de koffer 6-tal keer open en dicht kunnen doen zonder dat de motor tussendoor gedraaid had en niks eco-modus.
Nadien ook geen problemen ondervonden om te starten.

Toen ik de auto de eerste keer aan de diagbox hing om de eco-modus te wijzigen, is de auto tijdens dat proces in eco-modus gegaan. Gisteren tijdens de reproductie om dat stappenplan op te stellen, niks eco-modus.
Onlangs ook de koffer 6-tal keer open en dicht kunnen doen zonder dat de motor tussendoor gedraaid had en niks eco-modus.
Nadien ook geen problemen ondervonden om te starten.

C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive 163pk (bouwjaar 2010)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
Berichten: 735
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:11
Auto: C5 Tourer Exclusive 2.0Hdi 163pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: Rouge Sanguine
Ik ben pro positieve berichten! 

C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive 163pk (bouwjaar 2010)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
Berichten: 347
Lid geworden op: 31 mei 2009 21:04
Auto: Citroën C5 Tourer 2.0 HDiF 140pk Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11776
Productienummer: 10224
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 235000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Wintelre, NB
Berichten: 674
Lid geworden op: 08 apr 2009 21:23
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs
Locatie: Grobbendonk ( België )
Eco-modus is een mooi ding en mag gerust aanwezig zijn van mij...Maar als de buiten temp. zakt onder de 10 graden slaat hij wel heel vlug aan en werkt ook mijn achterklep niet meer !! In de zomer heb ik daar dus geen last van...
Berichten: 735
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:11
Auto: C5 Tourer Exclusive 2.0Hdi 163pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: Rouge Sanguine
Je hoeft de eco-modus er niet af te zwieren, je kan 'm (laten) aanpassen zodat hij door de BSI beheerd wordt, heb je er ook bij temperaturen onder de 10° geen last van.
C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive 163pk (bouwjaar 2010)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
Berichten: 674
Lid geworden op: 08 apr 2009 21:23
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs
Locatie: Grobbendonk ( België )
Berichten: 674
Lid geworden op: 08 apr 2009 21:23
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs
Locatie: Grobbendonk ( België )
Van de week bij mijn garagist binnengereden ... accu getest en nieuwe geplaatst ( was blijkbaar aan vernieuwing toe) en ecomodus probleem is ook weg nu 

Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
De Eco-modus van de derde generatie zoals in de C5 ph 3 is redelijk complex, en houdt rekening met een heleboel factoren waaronder inderdaad ook de ladingstoestand van de accu.
Een update van de BSI kan bij de eerste softwareversies inderdaad verbetering geven, maar het instellen van de tijdsduur tot ecomode zoals bij de eerste generatie kan niet meer bij de tweede en derde generatie eco-modus (dat is va C5 ph 2)
Een update van de BSI kan bij de eerste softwareversies inderdaad verbetering geven, maar het instellen van de tijdsduur tot ecomode zoals bij de eerste generatie kan niet meer bij de tweede en derde generatie eco-modus (dat is va C5 ph 2)
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 okt 2013 13:39
Auto: C3 PICASSO 1,6 Vti 5FWC
Opties: genoeg
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Organummer: 1284176
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 70000
Kleur: Beige Metallic
Gisteren heeft de C5 een 60000 km beurt gehad.
Zoals al eerder gemeld was ik niet tevreden over die korte ECO uitschakeltijd
Vlak voor de beurt heb ik hem nog even geprobeert,
nadat het contact was uitgezet bedroeg de uitschakeltijd ruim 2 minuten.
Te kort naar mijn idee.
Op mijn verzoek de ECO-uitschakeltijd aan te passen op ca. 'n half uur
kreeg ik als antwoord dat dit bij mijn auto niet mogelijk is en dat de werking is zoals het hoort.
Omdat het een Citroen dealer is, horen zij over die ECO's meer kennis te hebben als ik,
daarom ging ik er niet tegenin.
Bezit zelf geen Lexia en van electronica in deze auto
welke verder gaat dan lampjes en stekkers blijf ik liever af.
Toch zit het me niet lekker,
temeer omdat in deze C5 club kennelijk tegenstrijdige berichten leesbaar zijn.
Nou is mijn vraag:
Zijn er in die ECO's van verschillende bouwjaren en uitvoeringen verschillen waardoor het bij de een wel en bij de ander niet kan en heeft deze dealer gelijk.
Of wordt door hem iets over het hoofd gezien?
Zoals al eerder gemeld was ik niet tevreden over die korte ECO uitschakeltijd
Vlak voor de beurt heb ik hem nog even geprobeert,
nadat het contact was uitgezet bedroeg de uitschakeltijd ruim 2 minuten.
Te kort naar mijn idee.
Op mijn verzoek de ECO-uitschakeltijd aan te passen op ca. 'n half uur
kreeg ik als antwoord dat dit bij mijn auto niet mogelijk is en dat de werking is zoals het hoort.
Omdat het een Citroen dealer is, horen zij over die ECO's meer kennis te hebben als ik,
daarom ging ik er niet tegenin.
Bezit zelf geen Lexia en van electronica in deze auto
welke verder gaat dan lampjes en stekkers blijf ik liever af.
Toch zit het me niet lekker,
temeer omdat in deze C5 club kennelijk tegenstrijdige berichten leesbaar zijn.
Nou is mijn vraag:
Zijn er in die ECO's van verschillende bouwjaren en uitvoeringen verschillen waardoor het bij de een wel en bij de ander niet kan en heeft deze dealer gelijk.
Of wordt door hem iets over het hoofd gezien?

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Sorry, niet bot bedoeld, maar juist het voorafgaande bericht van BJG geeft hierover enige duidelijkheid.
Berichten: 674
Lid geworden op: 08 apr 2009 21:23
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs
Locatie: Grobbendonk ( België )
@Willem v Zeijl
En hebben ze uw batterij getest? Want bij mij was het daarmee opgelost.
En hebben ze uw batterij getest? Want bij mij was het daarmee opgelost.
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 okt 2013 13:39
Auto: C3 PICASSO 1,6 Vti 5FWC
Opties: genoeg
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Organummer: 1284176
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 70000
Kleur: Beige Metallic
Begrijp dat het niet bot bedoeld is C5jan, maar is het niet mogelijk dat er in die verschillende uitvoeringen ph3 ook verschillen in computersysteem zitten? Motormanagementsysteem tussen diesel en benzineuitvoering verschilt ook dacht ik. Ze sturen immers verschillende motoren aan.
En wat die accu betreft, hoewel die getest en prima bleek te zijn heb ik hem voor de zekerheid toch eens verwisseld met 't zelfde resultaat, dus daar ligt 't niet aan.
En wat die accu betreft, hoewel die getest en prima bleek te zijn heb ik hem voor de zekerheid toch eens verwisseld met 't zelfde resultaat, dus daar ligt 't niet aan.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Met name de instelbaarheid van de tijdsduur tot ecomodus is in ph2 al verdwenen.
Dus als je vanwege dat gegeven zou twijfelen aan de expertise van de garagist lijkt me dit een geruststellende gedachte.
Verder zijn er subtiele verschillen in de diverse releases, zoals BJG schreef.
Dus als je vanwege dat gegeven zou twijfelen aan de expertise van de garagist lijkt me dit een geruststellende gedachte.
Verder zijn er subtiele verschillen in de diverse releases, zoals BJG schreef.