Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

V.I.P.


@Johan,
Klopt in 10 jaar tijd is er veel veranderd, maar het principe blijft hetzelfde "opladen". Zelf heb ik een Sony BT autoradio in mijn Xantia gehad. Handig en mooie radio. Maar de ervaringen met het BT gedeelte waren voor mij onder de maat. Nu had ik er geen losse microfoon op aangesloten. Dit schijnt de spraak een stuk te verbeteren. Maar persoonlijk zweer ik bij mijn Parrot MI9200. Zeker omdat je er de originele radio voor kunt laten zitten en aansluitingen voor SD en USB bij hebt.
Mijn ervaring is wel dat je hem eens per 1/2 jaar een keer moet updaten. Maar dit gaat met een bestandje van internet via USB.
Groet Paul.
Klopt in 10 jaar tijd is er veel veranderd, maar het principe blijft hetzelfde "opladen". Zelf heb ik een Sony BT autoradio in mijn Xantia gehad. Handig en mooie radio. Maar de ervaringen met het BT gedeelte waren voor mij onder de maat. Nu had ik er geen losse microfoon op aangesloten. Dit schijnt de spraak een stuk te verbeteren. Maar persoonlijk zweer ik bij mijn Parrot MI9200. Zeker omdat je er de originele radio voor kunt laten zitten en aansluitingen voor SD en USB bij hebt.
Mijn ervaring is wel dat je hem eens per 1/2 jaar een keer moet updaten. Maar dit gaat met een bestandje van internet via USB.
Groet Paul.
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 dec 2012 16:33
Auto: C5 Berline 1.8 16v Difference2
Opties: Afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09740
Productienummer: 0513
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 111688
Kleur: Gris Fulminator EYPC
Ik heb het schermpje links naast de middenroosters geplaatst met de bevestiging die bij parrot zat, en de draden liggen bij mij in de bekerhouder bij de handrem.
Zo kan ik het schermpje beter zien als ik een nummer zoek.
Zo kan ik het schermpje beter zien als ik een nummer zoek.
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
@Paul
Dat je de orginele radio kunt laten zitten is alleen maar een pre als je tevreden bent over die radio...
Bovendien zijn nu bij een heleboel radio's een BT Parrot ingebouwd. Dus die zullen toch wel evengoed zijn ?
Dus voorlopig twijfel ik nog even verder
Dat je de orginele radio kunt laten zitten is alleen maar een pre als je tevreden bent over die radio...

Bovendien zijn nu bij een heleboel radio's een BT Parrot ingebouwd. Dus die zullen toch wel evengoed zijn ?
Dus voorlopig twijfel ik nog even verder

Johan

V.I.P.


@Johan
Zeker maar wat ik aan wilde geven is dat het volgens mij erg persoonlijk is, en dat er niet één systeem goed is of een ander slecht.
Groet Paul.
Zeker maar wat ik aan wilde geven is dat het volgens mij erg persoonlijk is, en dat er niet één systeem goed is of een ander slecht.
Groet Paul.
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Dan zijn we het daar over eens. Plug-n-play, inbouw of geintegreerd in de radio, ze zijn onderling niet veel beter of slechter. Dus vooral persoonlijke voorkeur zal de doorslag geven...
Johan
Berichten: 347
Lid geworden op: 31 mei 2009 21:04
Auto: Citroën C5 Tourer 2.0 HDiF 140pk Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11776
Productienummer: 10224
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 235000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Wintelre, NB
jpiek ik twijfelde ook over een inbouw-Parrot maar ik ben uiteindelijk op een Parrot Minikit Neo uitgekomen, dat scheelde 50,- (EDIT, met een MKi9100 zelfs 70,-) en ik had ook geen zin in inbouwgeneuzel. Mijn gesprekspartners merken niets van slechte kwaliteit en tot nu toe ben ik er wel tevreden over.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Ik vind dat er wel degelijk verschil zit in de diverse apparaten.
Ik heb 2 jaar geleden al een parrot gehad, maar dacht dat het handiger zou zijn om alles in
een after market radio te hebben. inmiddels ben ik drie radio´s verder, maar geen een van die
dingen haalt het bij de gebruiksvriendelijkheid van de parrot. De laatste radio is zelfs een Alpine
met extra BT module. maar het is het allemaal net niet. Wisselend geluid, geen auto re-connect,
wegvallen verbinding, etc
Inmiddels heb ik de parrot ook maar gewoon teruggebouwd.
Ik heb 2 jaar geleden al een parrot gehad, maar dacht dat het handiger zou zijn om alles in
een after market radio te hebben. inmiddels ben ik drie radio´s verder, maar geen een van die
dingen haalt het bij de gebruiksvriendelijkheid van de parrot. De laatste radio is zelfs een Alpine
met extra BT module. maar het is het allemaal net niet. Wisselend geluid, geen auto re-connect,
wegvallen verbinding, etc
Inmiddels heb ik de parrot ook maar gewoon teruggebouwd.
Zeg maar André
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Mja, ik neig toch ook steeds meer richting inbouw van een Parrot... 't is bekend terrein voor me, en zo'n radio met BT en stuurbediening is nieuw voor mij..
Ik twijfel nog wel tussen opnieuw een 9100 of nu en stapje hoger te gaan met een 9200... De 9100 beviel me goed, maar kwam op hoger volume en met veel bass en beats te kort, hij sloeg delen van de bass over. Hetzelfde nummer via CD geen problemen...
Ik meen dat de 9100 2x10W was, de 9200 is 2x20...
Enige wat minder fijn was aan de 9100 was dat de afstandsbediening nog wel eens de verbinding kwijt was... Ik vermoed dat hij in de C5 net te ver weg zat van het blauwe kastje.
Groter kleurenscherm is leuk, maar geen noodzaak...
Ik twijfel nog wel tussen opnieuw een 9100 of nu en stapje hoger te gaan met een 9200... De 9100 beviel me goed, maar kwam op hoger volume en met veel bass en beats te kort, hij sloeg delen van de bass over. Hetzelfde nummer via CD geen problemen...
Ik meen dat de 9100 2x10W was, de 9200 is 2x20...
Enige wat minder fijn was aan de 9100 was dat de afstandsbediening nog wel eens de verbinding kwijt was... Ik vermoed dat hij in de C5 net te ver weg zat van het blauwe kastje.
Groter kleurenscherm is leuk, maar geen noodzaak...
Johan

V.I.P.


Ik zou persoonlijk kiezen voor een zoveel mogelijk origineel interieur. (radio) en mijn Parrot MI9200 bevalt mij erg goed.
Groet Paul
Groet Paul
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
dat was ook de reden dat ik bij de C5's nooit de radio heb vervangen. In een C8 zit deze a la Xantia achter een klep... En da's maar beter ook 

Johan
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Heb je geen stuurbediening van de radio in de C8 ???
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Gelukkig wel, enerzijds omdat ik dus eigenlijk nooit tegen die lelijke radio hoef aan te kijken, anderzijds doordat het formaat van de C8 het voor mij niet echt makkelijk maakt om ff wat op de radio te doen...
Vandaag geprobeert een kachelmodule te bestellen bij BE..NOT
Ik denk inmiddels hard na over een MKi9200... nog ff verzinnen waar ik het scherm en de remote ga laten op het C8 dash... Plek zat, daar niet van....


Vandaag geprobeert een kachelmodule te bestellen bij BE..NOT

Ik denk inmiddels hard na over een MKi9200... nog ff verzinnen waar ik het scherm en de remote ga laten op het C8 dash... Plek zat, daar niet van....
Johan
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 nov 2013 21:11
Auto: C5 Break 2.0 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 330.000
Kleur: blauw-grijs
Locatie: Zutphen
Ik hoop dat iemand hier nog actief is maar ik heb een vraag:
Moet ik voor het inbouwen van een parrot 9200 een iso2car kabel hebben of kan de parrot rechtstreeks op de radio aangesloten worden?
Mijn oude (huidige) parrot 3100 heeft wel een iso2car kabel tussen de radio en de parrot maar daar heeft de vorige eigenaar flink aan geknutseld: die zit met verschillende draden aan de parrot kabels gesoldeerd
Ik heb een rd4 radio (zonder aux, nav of bluetooth) in een C5 II
Moet ik voor het inbouwen van een parrot 9200 een iso2car kabel hebben of kan de parrot rechtstreeks op de radio aangesloten worden?
Mijn oude (huidige) parrot 3100 heeft wel een iso2car kabel tussen de radio en de parrot maar daar heeft de vorige eigenaar flink aan geknutseld: die zit met verschillende draden aan de parrot kabels gesoldeerd
Ik heb een rd4 radio (zonder aux, nav of bluetooth) in een C5 II
Wat is een auto anders dan een garage op wielen?
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 nov 2013 21:11
Auto: C5 Break 2.0 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 330.000
Kleur: blauw-grijs
Locatie: Zutphen
Opgelost!
iso2car is nodig.
Daarnaast de 12V afgetakt van de sigarettenaanstekers (12V permanent van de achterste,12V contact van de voorste)
Grote grap:
hij wilde niet werken, alleen als ik beide voedingsdraden op de 12V permanent aansloot.
Ik heb nog eens beide voedingsdraden doorgemeten: 12V-contact gaf geen 12V......
Jahaa, de clou is dat de rode draad van de voorste sigarettenaansteker niet de 12V draad is...
De blauwe draad is 12V.
Aanname is de moeder van alle vergissingen
Even de aansluiting omgezet en het werk!
Dus:
Voorste aansteker: blauw = geschakelde 12V (gaat uit en aan met het contactslot en eco stand)
Achterste aansteker: rood = permanent 12V
Trouwens wel onhandig die eco-stand: sta je langs de kant even te bellen, schakelt de eco-stand in....
Mijn bluetooth radio in de C5 PH1 hield de auto uit eco zolang ik aan het bellen was. Of als de eco aan was, schakelde hij de eco weer uit als er iemand belde.
iso2car is nodig.
Daarnaast de 12V afgetakt van de sigarettenaanstekers (12V permanent van de achterste,12V contact van de voorste)
Grote grap:
hij wilde niet werken, alleen als ik beide voedingsdraden op de 12V permanent aansloot.
Ik heb nog eens beide voedingsdraden doorgemeten: 12V-contact gaf geen 12V......

Jahaa, de clou is dat de rode draad van de voorste sigarettenaansteker niet de 12V draad is...
De blauwe draad is 12V.
Aanname is de moeder van alle vergissingen

Even de aansluiting omgezet en het werk!
Dus:
Voorste aansteker: blauw = geschakelde 12V (gaat uit en aan met het contactslot en eco stand)
Achterste aansteker: rood = permanent 12V
Trouwens wel onhandig die eco-stand: sta je langs de kant even te bellen, schakelt de eco-stand in....
Mijn bluetooth radio in de C5 PH1 hield de auto uit eco zolang ik aan het bellen was. Of als de eco aan was, schakelde hij de eco weer uit als er iemand belde.
Wat is een auto anders dan een garage op wielen?