Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 129
Lid geworden op: 19 feb 2011 18:40
Auto: c5 sedan
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 67.000
Kleur: zwart
Locatie: almelo
Hallo allemaal hier een vraag had bij mijn C5 type 2 dat als ik de auto in achteruit
zette dat hij dan automatich de rechter buiten spiegel naar beneden gericht ging
zodat je beter de band en stoeprand kon zien.
Maar met mijn C5 type 3 milenium van 2010 gebeurt er helemaal niks
weet een van jullie of dit er afgehaald is of komt het alleen nog bij de exclusief voor
groet john
zette dat hij dan automatich de rechter buiten spiegel naar beneden gericht ging
zodat je beter de band en stoeprand kon zien.
Maar met mijn C5 type 3 milenium van 2010 gebeurt er helemaal niks
weet een van jullie of dit er afgehaald is of komt het alleen nog bij de exclusief voor
groet john
Berichten: 1553
Lid geworden op: 16 okt 2006 21:15
Auto: VW Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs
Locatie: Duivendrecht
Ik heb drie PH3 Ligne Business gehad (waarvan 1 Limited) en bij bij geen van alle werkte dit. Je kunt het aanzetten via de Diagbox, maar dan nog werkt het niet.
Op de Exclusive zit het (gelukkig) wel weer. Is dus blijkbaar iets wat Citroën wegbezuinigd heeft op alle versies behalve de Exclusive.
Op de Exclusive zit het (gelukkig) wel weer. Is dus blijkbaar iets wat Citroën wegbezuinigd heeft op alle versies behalve de Exclusive.

VW Passat GTE / Skoda Citigo
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine

C5club Rookie


Berichten: 18
Lid geworden op: 20 feb 2013 16:43
Auto: Citroen C5 Ph3 163 exclusive plus, BX TRS,Visa Tonic, BX Sport
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 563
Kleur: Bruin
Michiel,
ik heb een nieuwe C5 exclusive maar bij mij draait die spiegel niet bij het achteruit rijden. Zou dit standaard niet geactiveerd zijn ? en moet dat bijkomend geactiveerd worden? Ik heb de wagen van februari en hij moet binnenkort voor de eerste maal op onderhoud. Mocht dit bijkomend geprogrameerd moeten worden zal ik dat dan vragen te doen.
ik heb een nieuwe C5 exclusive maar bij mij draait die spiegel niet bij het achteruit rijden. Zou dit standaard niet geactiveerd zijn ? en moet dat bijkomend geactiveerd worden? Ik heb de wagen van februari en hij moet binnenkort voor de eerste maal op onderhoud. Mocht dit bijkomend geprogrameerd moeten worden zal ik dat dan vragen te doen.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Op alle C5-3'tjes is dit wegezuinigd , ook op de exclusive !!
Dus als je het er op hebt zitten is dit mazzel
( enkel 2008/9 )
Dus als je het er op hebt zitten is dit mazzel

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 1553
Lid geworden op: 16 okt 2006 21:15
Auto: VW Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs
Locatie: Duivendrecht
Bart, heb je de spiegelschakelaar in het linkerportier wel naar links of rechts gezet? In de middenstand gebeurt er inderdaad niets. Als je de linkerspiegel wilt laten kantelen dan moet je de knop uiteraard naar links zetten en vice versa voor de rechterspiegel. En dan de auto natuurlijk in zijn achteruit zetten
En wellicht moet je de spiegel(s) even afstellen terwijl de auto in zijn achteruit staat. Mogelijk gebeurt er nu niets omdat er geen stand van de spiegels in het geheugen zit. Hoe je dat moet doen staat in de handleiding van de auto.
Via de diagbox kun je het aan laten zetten, maar zoals ik ervaren heb met mijn Ligne Business uitvoeringen is dat geen garantie dat het ook echt gaat werken.
Zoals Menno aangeeft is de kans groot dat het er niet meer op zit.
Blijft jammer dat Citroën zulke dingen wegbezuinigt. Net als de afdekkappen boven de koplampen (onder de motorkap), de vilten inlegjes in de portiervakken, de chromen inleg in de portiergrepen (buitenzijde), de half lederen bekleding die in latere uitvoeringen steeds meer stof ipv leder bevat....En wat ik mis ten opzichte van de Ph1 en 2 zijn de gasveren voor de motorkap.
Hoe je een premium model uitkleedt....
Het blijft zonde dat C op die manier bespaart op de modellen.

En wellicht moet je de spiegel(s) even afstellen terwijl de auto in zijn achteruit staat. Mogelijk gebeurt er nu niets omdat er geen stand van de spiegels in het geheugen zit. Hoe je dat moet doen staat in de handleiding van de auto.
Via de diagbox kun je het aan laten zetten, maar zoals ik ervaren heb met mijn Ligne Business uitvoeringen is dat geen garantie dat het ook echt gaat werken.
Zoals Menno aangeeft is de kans groot dat het er niet meer op zit.
Blijft jammer dat Citroën zulke dingen wegbezuinigt. Net als de afdekkappen boven de koplampen (onder de motorkap), de vilten inlegjes in de portiervakken, de chromen inleg in de portiergrepen (buitenzijde), de half lederen bekleding die in latere uitvoeringen steeds meer stof ipv leder bevat....En wat ik mis ten opzichte van de Ph1 en 2 zijn de gasveren voor de motorkap.
Hoe je een premium model uitkleedt....

VW Passat GTE / Skoda Citigo
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Nieuwe C5-3 heeft het gewoon niet meer ...
Is al eens een draadje over geweest.
Is al eens een draadje over geweest.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 1553
Lid geworden op: 16 okt 2006 21:15
Auto: VW Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs
Locatie: Duivendrecht
Ok.
VW Passat GTE / Skoda Citigo
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
En het rare is
Mijn c4p had het..
En mijn c4 heeft het ook....
Mijn c4p had het..
En mijn c4 heeft het ook....
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ja die heeft ook dodehoek detectie, ook al niet op een C5 verkrijgbaar...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 129
Lid geworden op: 19 feb 2011 18:40
Auto: c5 sedan
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 67.000
Kleur: zwart
Locatie: almelo
ok dus inderdaad weer verkeerde bezuinigingen jammer
had weer wielschade gescheeld
had weer wielschade gescheeld

C5club Rookie


Berichten: 18
Lid geworden op: 20 feb 2013 16:43
Auto: Citroen C5 Ph3 163 exclusive plus, BX TRS,Visa Tonic, BX Sport
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 563
Kleur: Bruin
Het zal er wel niet opzitten. Tja kwestie wegbezuinigen,ik denk dat mocht ik de tijd tien maanden kunnen terugdraaien ik niet meer voor C5 zou kiezen, toch niet voor de exclusive. Geen enkele optie die erop zit kan mij echt overtuigen enkel de vering heeft voor mij de balans doen overslaan.
Parkeersensoren in de tijd dat wij 360° cameraview kennen, een volledig voorbij gestreefde navigatie, een audiopakket om van te huilen, parkeerhulp functie als de concurrentie zelf kan parkeren. Weinig tot geen opbergruimte, niet in de koffer en niet in het interieur. Ik zit natuurlijk in de positie dat ik dagelijks alle soorten en merken van wagens binnenkrijg en kan vergelijken. Mocht ik opnieuw voor een break gaan denk ik dat ik dan de vw passat zou kiezen. Maar kwestie kwaliteit en vooral rijcomfort hoor je me niet klagen, ik denk dat Citroen de nieuwe C5 gaat aanrijpen om bij te benen naar de concurentie.Deze versie is technisch verouderd aan het geraken.
Parkeersensoren in de tijd dat wij 360° cameraview kennen, een volledig voorbij gestreefde navigatie, een audiopakket om van te huilen, parkeerhulp functie als de concurrentie zelf kan parkeren. Weinig tot geen opbergruimte, niet in de koffer en niet in het interieur. Ik zit natuurlijk in de positie dat ik dagelijks alle soorten en merken van wagens binnenkrijg en kan vergelijken. Mocht ik opnieuw voor een break gaan denk ik dat ik dan de vw passat zou kiezen. Maar kwestie kwaliteit en vooral rijcomfort hoor je me niet klagen, ik denk dat Citroen de nieuwe C5 gaat aanrijpen om bij te benen naar de concurentie.Deze versie is technisch verouderd aan het geraken.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
En een VW passat is wel lekker vernieuwend en vooruitstrevend ,... ? 

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Tja C5 is een verouderde wagen.. Jammer
Maar die achteruit camera zit er nu wel op.
Maar als je vergelijk met bijv de nieuwe picasso...
Navigatie wordt tomtom in 2015...
Maar als je vergelijk met andere modellen binnen citr en peug vind ik dat ze bij psa de C5 wat achteruit drukken..
Maar die achteruit camera zit er nu wel op.
Maar als je vergelijk met bijv de nieuwe picasso...
Navigatie wordt tomtom in 2015...
Maar als je vergelijk met andere modellen binnen citr en peug vind ik dat ze bij psa de C5 wat achteruit drukken..
Berichten: 1553
Lid geworden op: 16 okt 2006 21:15
Auto: VW Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs
Locatie: Duivendrecht
PSA verkeert in zwaar weer, terwijl (of juist omdat) ook de markt alles behalve makkelijk is op dit moment. En de beperkte vraag uit de markt bestaat vooral uit zuinige, kleine(re) auto's.
Als je als bedrijf weinig middelen hebt om te investeren in het vernieuwen van het gamma dan ga je heel selectief te werk. En dan investeer je primair in die segmenten waar nog wel vraag naar is. Dat betekent in het geval van PSA volgens mij vooral investeren in de auto's t/m het formaat van de C4 en C4 Picasso (en de Peugeot equivalenten daarvan).
Dat verklaart waarom de C4 Picasso op een geheel nieuw, modern platform is komen te staan. Daar is gewoon meer markt voor dus die investering is minder risicovol.
Daarnaast heeft PSA zich vooral ook gericht op de meer succesvolle DS serie.
Daarmee zijn het ontwikkelbudget en de capaciteit denk ik wel even uitgenut.
De C5 doet het goed in China, dus daar kunnen ze het model nog even uitmelken. In Europa is er maar heel beperkt een afzetmarkt voor de C5. Mede door de concurrentie van andere merken, de crisis en de daarmee gepaard gaande vraag om goedkope auto's.
Bovendien wordt in Europa de automarkt c.q. de vraag naar auto's voor een heel groot (te groot?) deel bepaald door het fiscale klimaat. En dat klimaat werkt ook niet in het voordeel van de C5.
En hoe jammer ik het ook vind dat Citroen de C5 een beetje aan het verwaarlozen is, ik begrijp het wel. De C6 heeft daar ook veel last van gehad. Dat platform was aan het einde ook echt "oude technologie" qua elektronica en connectiviteit. Dat maakt de auto niet minder mooi en goed, maar niet meer van deze "altijd online willen zijn" tijd.
De markt gaat weer aantrekken. Nu heel voorzichtig maar straks (2015/16) weer harder. Als ik Citroen was zou ik niet nu uitkomen met een nieuwe C5. Tegen de tijd dat de markt weer aangetrokken is zou de C5 al weer "ouder" zijn. Ik zou ook wachten met het uitbrengen van een nieuwe C5 tot de markt er weer klaar voor is. En dan met een state of the art model op de markt komen.
Maar wie ben ik.....om er iets van te vinden.
Ik kijk reikhalzend uit naar mijn "verouderde" C5 2.7HDi. Die heeft iig Bluetooth en een USB aansluiting. En hoewel ik absoluut een gadget liefhebber ben vind ik een toffe motor en goed rijgedrag nog altijd belangrijker in een auto dan de laatste iPhone aansluiting.....
Als je als bedrijf weinig middelen hebt om te investeren in het vernieuwen van het gamma dan ga je heel selectief te werk. En dan investeer je primair in die segmenten waar nog wel vraag naar is. Dat betekent in het geval van PSA volgens mij vooral investeren in de auto's t/m het formaat van de C4 en C4 Picasso (en de Peugeot equivalenten daarvan).
Dat verklaart waarom de C4 Picasso op een geheel nieuw, modern platform is komen te staan. Daar is gewoon meer markt voor dus die investering is minder risicovol.
Daarnaast heeft PSA zich vooral ook gericht op de meer succesvolle DS serie.
Daarmee zijn het ontwikkelbudget en de capaciteit denk ik wel even uitgenut.
De C5 doet het goed in China, dus daar kunnen ze het model nog even uitmelken. In Europa is er maar heel beperkt een afzetmarkt voor de C5. Mede door de concurrentie van andere merken, de crisis en de daarmee gepaard gaande vraag om goedkope auto's.
Bovendien wordt in Europa de automarkt c.q. de vraag naar auto's voor een heel groot (te groot?) deel bepaald door het fiscale klimaat. En dat klimaat werkt ook niet in het voordeel van de C5.
En hoe jammer ik het ook vind dat Citroen de C5 een beetje aan het verwaarlozen is, ik begrijp het wel. De C6 heeft daar ook veel last van gehad. Dat platform was aan het einde ook echt "oude technologie" qua elektronica en connectiviteit. Dat maakt de auto niet minder mooi en goed, maar niet meer van deze "altijd online willen zijn" tijd.
De markt gaat weer aantrekken. Nu heel voorzichtig maar straks (2015/16) weer harder. Als ik Citroen was zou ik niet nu uitkomen met een nieuwe C5. Tegen de tijd dat de markt weer aangetrokken is zou de C5 al weer "ouder" zijn. Ik zou ook wachten met het uitbrengen van een nieuwe C5 tot de markt er weer klaar voor is. En dan met een state of the art model op de markt komen.
Maar wie ben ik.....om er iets van te vinden.
Ik kijk reikhalzend uit naar mijn "verouderde" C5 2.7HDi. Die heeft iig Bluetooth en een USB aansluiting. En hoewel ik absoluut een gadget liefhebber ben vind ik een toffe motor en goed rijgedrag nog altijd belangrijker in een auto dan de laatste iPhone aansluiting.....
VW Passat GTE / Skoda Citigo
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Dat lijkt mij niet...
DS5 isdaar een mooi voorbeeld van..
Voorhet geld van een std ds5 heb je eeb mooie C5 voor...
Maar ik denk dat men de C5 een beetje onderwaardeerd voor net die ds5 .
In de C5 had psa de hybride 4 moeten schroeven zoals in de peug 508 en ds5.
Tevens als je dingen weg bezuinigd waarom bouw je het dan in elke c behalve de C5
Nee, in mijn ogen zijn ze verkeerd bezig...
Voor jou en mij is die laatste iphone aansluiting niet nodig, maar voor de kopers wel een must.
DS5 isdaar een mooi voorbeeld van..
Voorhet geld van een std ds5 heb je eeb mooie C5 voor...
Maar ik denk dat men de C5 een beetje onderwaardeerd voor net die ds5 .
In de C5 had psa de hybride 4 moeten schroeven zoals in de peug 508 en ds5.
Tevens als je dingen weg bezuinigd waarom bouw je het dan in elke c behalve de C5

Nee, in mijn ogen zijn ze verkeerd bezig...
Voor jou en mij is die laatste iphone aansluiting niet nodig, maar voor de kopers wel een must.