C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 dec 2013 07:59
Auto: C5 break 3.0/V6 exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 235000
Kleur: blauw
Hallo.
Ik krijg met een koude motor de melding koelvloeistof en de melding stop verschijnt (dit al gelijk bij het starten)
Als de motor op temperatuur komt verdwijnt de melding,evenals het felle woord stop.
Kijk ik in het tankje vd koelvloeistof, zie ik dat er (denk ik) voldoende inzit.
In de handleiding staat dat ik hem tot aan de markering kan vullen,deze zie ik helaas niet,of moet ik de plastic delen verwijderen waarmee de motor eigenlijk bijna mee ingepakt is.
wel zie ik ,als ik in het tankje kijk een soort van markering.
Dus wie legt het me even uit.
ik heb het vermoeden dat het probleem zelf aan de thermostaat ligt,maar om het uit te sluiten wil ik de koelvloeistof wel op peil hebben.
Vriendelijke groet,en fijne feestdagen Peter.
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Kan ook gewoon de sensor zijn die stuk is ....

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 dec 2013 07:59
Auto: C5 break 3.0/V6 exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 235000
Kleur: blauw
Dag Menno,en waar kan ik deze vinden?
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
De sensor voor het niveau van de koelvloeistof zit op het expansievaatje, iets onder de minimummarkering.
Aan de buitenkant een rechthoekig zwart blokje met een uitstekend deel het vaatje in.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 dec 2013 07:59
Auto: C5 break 3.0/V6 exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 235000
Kleur: blauw
Bedankt Maarten.
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 mei 2013 16:22
Auto: C5 Berline 2.0 HDiF 16v Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 106.000
Kleur: rood
Gebruikersavatar
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Ik zou er niet mee rijden......eerst voldoende vloeistof indoen (ook al is de sensor stuk).....zo niet kan wel eens te warm worden...en dan kan er wat krom trekken......teveel risico.
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 dec 2013 07:59
Auto: C5 break 3.0/V6 exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 235000
Kleur: blauw
Hallo Ludgerus.
Ik zorg natuurlijk voor voldoende koelvloeistof,en kijk nauwkeurig naar de temperatuurmeter op het dashbord,het lijkt me een elektronisch probleem,wat ik eerder ook al eens meegemaakt heb met een Omega.
Ik wil graag van die melding af,en had gehoopt hier mensen tegen te komen die dit ook hadden,gezien het model toch al enige tijd meedraaid.
Ik ga van de week eens met die sensor aan de gang,eens kijken of reinigen iets uithaalt
Bedankt voor je reactie,ik houd haar goed in de gaten :-)
Groet Peter..
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Zou het volgende aan de hand kunnen zijn?
Nu te weinig koelvloeistof. Tijdens het rijden warmt het op en zet uit --> alarm weg
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 dec 2013 07:59
Auto: C5 break 3.0/V6 exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 235000
Kleur: blauw
Neem ik mee,heb nog geen duidelijkheid tot aan waar het peil moet staan.
Groet Peter.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2008 15:08
Auto: break 2,0 exclusive
Opties: veel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10042
Productienummer: 10336
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 146000
Kleur: KPUD ( Bleu ??)
KPH: Achter
Locatie: Hoofddorp
Mijn dame heeft dat probleem ook. Als de koelvloeistof wat warmer wordt, verdwijnt de melding ,

ik heb het bij GJO gevraagd. Commentaar: Haal je toch stekker los. Als je maar voldoende niveau in het tankje hebt, niks aan de hand.

Een ander expansie vat van de sloop kan natuurlijk ook.
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 dec 2013 07:59
Auto: C5 break 3.0/V6 exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 235000
Kleur: blauw
Dirck.

Bedankt voor je reactie,ik ga zaterdag met de dame aan de gang,probeer eerst eens of ik de sensor kan reinigen.
Gr Peter.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 346
Lid geworden op: 04 mei 2013 00:45
Auto: C5 ph3 V6 exclusive tourer 2009
Opties: panorama dak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11824CJ
Productienummer: 10169
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 297000
Kleur: Gris Fulminator-métalliqueEYPC
Locatie: Beverwijk
Contacteer:
gewoon een a twee koffie kopjes koelmiddel dr in doen voor je m koud start.. is dan het alarm weg dan was het gewoon te weinig in de tank. in principe vullen tot net effe boven de deellijn van het tankje...
C5 II X7 3.0 V6 24v excl Tourer bj:2009

Alle extra's die er op zitten kunnen stuk...
De teller staat inmiddels op : 18
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 dec 2013 07:59
Auto: C5 break 3.0/V6 exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 235000
Kleur: blauw
Vanmorgen in alle vroegte,stap ik de auto in om naar mijn werk te gaan.
Ik draai de sleutel om en niks,ja een hoop geknipper en gepiep?
Later op de dag de anwb gebeld,nadat ik een halve snipperdag genomen had,en tijdens het wachten hierop de kap weggenomen bij het koelvloeistof-reservoir.
Reservoir gevuld tot aan het maximaal niveau (markering gevonden)er ging net geen halve liter bij.
Anwb arriveerde,en constateerde dat de accu overleden was.
De goede man heeft nog wat gemeten en gedaan,de accu vervangen en tenslotte de auto gestart.
Hoera de motor slaat aan en de stopmelding is ook weg,ik mag ook weer zweven over de weg :-)
Bedankt allemaal voor het meedenken.

Gr Peter.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
:smt023
Goed dat je nu zeker weet dat de koelvloeistof op niveau is (en je weet nu het niveaumerk te vinden :smt203 ).
En inderdaad, een zwakke/kapotte accu kan voor heel vreemde storingen zorgen (ook als die nog wel genoeg stroom levert om te starten). Ben je voor de winter ook van dat probleem af.
Succes verder.
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive

Afbeelding
Plaats reactie