Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
het moet wel,helemaal naar l en r om de lucht eruit te krijgen 
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Geintje GW-tje (zie ook de smiley´s)
Uiteraard weten wij wat je bedoeld, maar je zou eens een helder licht tegenkomen die het
met 50km/h probeert.....
Uiteraard weten wij wat je bedoeld, maar je zou eens een helder licht tegenkomen die het
met 50km/h probeert.....
Zeg maar André
C5club Rookie


Berichten: 16
Lid geworden op: 26 jul 2013 01:02
Auto: Berline/Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 95000
Kleur: gris orageux
Allemaal bedankt voor de tips, heb het geprobeerd. Geen resultaat 
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Dat is jammer.......
Je zegt: de auto stuurt zwaar. Is dat dan altijd? merk je tijdens het sturen dat het afwisselend zwaar en licht gaat?
Voelt het stuur wel soepel(geen schavend/krakend gevoel? als je met een open motorkap luistert, terwijl iemand anders draait, hoor je dan "rare" geluiden? de stuurpomp zit(als je voor de auto staat) aan de linker zijde.
Hij zit bovenop, en je ziet ook een poelie draaien met draaiende motor. komen daar geluiden vandaan?
Je zegt: de auto stuurt zwaar. Is dat dan altijd? merk je tijdens het sturen dat het afwisselend zwaar en licht gaat?
Voelt het stuur wel soepel(geen schavend/krakend gevoel? als je met een open motorkap luistert, terwijl iemand anders draait, hoor je dan "rare" geluiden? de stuurpomp zit(als je voor de auto staat) aan de linker zijde.
Hij zit bovenop, en je ziet ook een poelie draaien met draaiende motor. komen daar geluiden vandaan?
Zeg maar André
C5club Rookie


Berichten: 16
Lid geworden op: 26 jul 2013 01:02
Auto: Berline/Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 95000
Kleur: gris orageux
Hoi André,
Hij stuurt de hele tijd zwaar. Het stuur voelt ook niet soepel, geeft idd een schavend/krakend gevoel. Heb geluisterd en de pomp maakt geluid als je de wielen helemaal naar rechts en tot links draait (dus alleen als de wielen niet verder kunnen). Bovendien gaat de auto dan op en neer........
Hij stuurt de hele tijd zwaar. Het stuur voelt ook niet soepel, geeft idd een schavend/krakend gevoel. Heb geluisterd en de pomp maakt geluid als je de wielen helemaal naar rechts en tot links draait (dus alleen als de wielen niet verder kunnen). Bovendien gaat de auto dan op en neer........
Laatst gewijzigd door Rene op 11 dec 2013 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote gewist
C5club Rookie


Berichten: 16
Lid geworden op: 26 jul 2013 01:02
Auto: Berline/Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 95000
Kleur: gris orageux
Hij stuurt de hele tijd zwaar. Het stuur voelt ook niet soepel, geeft idd een schavend/krakend gevoel. Heb geluisterd en de pomp maakt geluid als je de wielen helemaal naar rechts en tot links draait (dus alleen als de wielen niet verder kunnen). Bovendien gaat de auto het niveau aanpassen.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Dat de pomp herrie maakt bij maximale stuuruitslag, is niets bijzonders. dat doen bijna alle stuurbekrachtigingen.
Een krakend gevoel is niet goed uiteraard........
Wat het aanpassen van de rijhoogte er mee te doen heeft, weet ik zo niet, of de ondergrond moet niet
helemaal vlak zijn.
Zou je kunnen proberen om de voorzijde van de auto op te krikken, zodat de voorwielen vrijhangen?
en dan nog eens langzaam aan het stuur draaien, met en zonder draaiende motor.
Als je dan beide keren nog steeds iets voelt, lijkt het op een defect stuurhuis.
Als het nu wel soepel voelt, moet je de stuurkogels en fusee´s een goed bekijken.
Een krakend gevoel is niet goed uiteraard........
Wat het aanpassen van de rijhoogte er mee te doen heeft, weet ik zo niet, of de ondergrond moet niet
helemaal vlak zijn.
Zou je kunnen proberen om de voorzijde van de auto op te krikken, zodat de voorwielen vrijhangen?
en dan nog eens langzaam aan het stuur draaien, met en zonder draaiende motor.
Als je dan beide keren nog steeds iets voelt, lijkt het op een defect stuurhuis.
Als het nu wel soepel voelt, moet je de stuurkogels en fusee´s een goed bekijken.
Zeg maar André
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Dat aanpassen van het niveau bij helemaal ingedraaid stuur is een bekend verhaal en niks bijzonders. Daar is op dit forum al vaker over geschreven, het is "caractère".
Zorg daarom dat je de auto niet met helemaal ingedraaid stuur parkeert, dat bijregelen zal hij dan ook willen doen met uitgezet contact. En dat kost stroom, ten koste van je accu.
Groet,
JW
Zorg daarom dat je de auto niet met helemaal ingedraaid stuur parkeert, dat bijregelen zal hij dan ook willen doen met uitgezet contact. En dat kost stroom, ten koste van je accu.
Groet,
JW
Berichten: 22
Lid geworden op: 18 feb 2007 13:39
Auto: Citroen C5 Break 2.0 Hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 278.000
Kleur: Antaciet
Locatie: Sint-Truiden (Limburg , Belgie )
Hallo heren,
Mijn pomp maakt een zoemend geluid tijdens het rijden en dit al een aantal jaren. Sturen gaat prima en de vering ook,geen probleem.
Begint met de jaren stilaan harder te zoemen. Merk ook dat de leiding die van de pomp naar rechts onder loopt steeds nat is van de olie. Dit wordt idd feller dan in het begin.
Best de pomp vervangen zeker?
Moeten er bepaalde stappen gevolgd worden om de pomp te vervangen?
M.v.g.
Paul
Mijn pomp maakt een zoemend geluid tijdens het rijden en dit al een aantal jaren. Sturen gaat prima en de vering ook,geen probleem.
Begint met de jaren stilaan harder te zoemen. Merk ook dat de leiding die van de pomp naar rechts onder loopt steeds nat is van de olie. Dit wordt idd feller dan in het begin.
Best de pomp vervangen zeker?
Moeten er bepaalde stappen gevolgd worden om de pomp te vervangen?
M.v.g.
Paul
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Pomp vervangen: nee, waarschijnlijk (nog) niet
Elektromotor schoonmaken: ja, eventueel
de leiding naar rechts voor je motor langs is de stuurbekrachtigingsleiding. Die gaan op een gegeven moment allemaal voor de motor op de koppelingen zweten. Pas wanneer er echt lucht in het systeem komt en je stuurbekrachtiging vervelend gaat doen vervangen. De leiding kost rond de 180 euro en je moet dan ook je LDS vervangen. Al met al ben je dik 200 euro verder voor deze leiding.
Elektromotor schoonmaken: ja, eventueel
de leiding naar rechts voor je motor langs is de stuurbekrachtigingsleiding. Die gaan op een gegeven moment allemaal voor de motor op de koppelingen zweten. Pas wanneer er echt lucht in het systeem komt en je stuurbekrachtiging vervelend gaat doen vervangen. De leiding kost rond de 180 euro en je moet dan ook je LDS vervangen. Al met al ben je dik 200 euro verder voor deze leiding.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
welke pomp is het die van de vering of die van het stuur?
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
vandaar mijn vraag
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030


