BJG schreef:De BSI kent een marge van 3 km/ standaard, die zou je kunnen terugzetten naar 1 km/h.
Kijken of het dan over is.
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Inderdaad, daar doelde ik op met:
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Dan heb je alleen de displays gelijk. Echter het gedrag van de cruise control is de oorzaak hiervan, als je heb op 80 instelt gaat ie 79 rijden.
Dat kun je ook merken bij inschakelen, dat ie dan altijd even terugvalt. Ik druk bijna altijd er direct een km-tje extra bij om de overgang soepel te laten verlopen. Dat betekent de facto 2 maal op hetzelfde knopje drukken. Niet erg veel werk, maar niet erg premium qua gevoel (wat een geneuzel weer van me....)
Dat kun je ook merken bij inschakelen, dat ie dan altijd even terugvalt. Ik druk bijna altijd er direct een km-tje extra bij om de overgang soepel te laten verlopen. Dat betekent de facto 2 maal op hetzelfde knopje drukken. Niet erg veel werk, maar niet erg premium qua gevoel (wat een geneuzel weer van me....)
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 565
Lid geworden op: 29 apr 2009 11:33
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla
Locatie: Tollebeek
De digitale snelheidsmeter varieert bij mij van 1 km/h langzamer dan de cc tot exact gelijk. Ik heb ooit een keer via de setup van de MyWay de snelheidsmeter daarvan ingeschakeld. Dan blijkt dat de digitale snelheidsmeter ongeveer 2 à 3 km/h afwijkt van de via GPS gemeten snelheid. Dus eigenlijk zou ik de cc b.v. op 82 of 83 km/h moeten instellen om precies 80 te rijden, maar dat is me teveel gepriegel elke keer, omdat de cc bij lang indrukken met stappen van 5 km/h verspringt. Daarom stel ik altijd 55 (begrenzer), 85, 105 of 125 (soms 135) in op de cc. Ik krijg nooit een bekeuring 
L8r, Henk
C5club Fan


Ik rijd eigenlijk altijd te hard. Dan gaat die afwijking van 2-3 km/h me ook niet helpen.... 'k Zorg er wé voor dat ik het roze papiertje (kaartje) mag houden, hoor. En veiligheid staat voorop. . "Mag ik uw verklaring noteren, meneer?" "Euh, 160 kilometer in een C5 Exclusive voelt als 120 kilometer in een gewone auto... Agent?"
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Ik heb er vandaag eens opgelet, cc aangezet op 120 en dan gaat het ook 120, maar het hangt een beetje van de weg af want ik zag later dat het 119 was, iets berg afwaarts en dan weer 120, dus het is redelijk zuiver. 
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 735
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:11
Auto: C5 Tourer Exclusive 2.0Hdi 163pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: Rouge Sanguine
Dat de cc niet helemaal overeenkomt met de digitale snelheidsaanduiding vind ik niet erg, wat ik wel mis aan de cc is een remfunctie. Dat stond bijvoorbeeld wel op mijn BMW en is wel makkelijk als er wat meer helling in de weg komt. De cc gaat dan wanneer remmen op de motor niet meer volstaat, de remmen aanspreken om zijn snelheid te behouden. Bij de C5 al ondervonden in de ardennen en in de moezelstreek dat de cc er niet in slaagt om op stijlere hellingen zijn snelheid te behouden: 120 ingesteld en bij 135 toch zelf even op het rempedaal geduwd. Beetje jammer toch wel!
C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive 163pk (bouwjaar 2010)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 jun 2012 21:39
Auto: Lexus CT200h
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Henk2304 schreef:Dus eigenlijk zou ik de cc b.v. op 82 of 83 km/h moeten instellen om precies 80 te rijden, maar dat is me teveel gepriegel elke keer, omdat de cc bij lang indrukken met stappen van 5 km/h verspringt. Daarom stel ik altijd 55 (begrenzer), 85, 105 of 125 (soms 135) in op de cc. Ik krijg nooit een bekeuring
Dat is één van de positieve dingen van de C4; de vooraf ingestelde voorkeurssnelheden. Je kunt de plus gewoon ingedrukt houden en hij stopt bij de eerstvolgende vooraf ingestelde limiet. Die staan bij mij op 53, 73, 103 en 123
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Snap het probleem niet, als ik op plus druk gaat hij elke keer i km om hoog of min 1km naar beneden, of je drukt iets langer in dan gaat het met sprongetjes, gebruik ik altijd.
Als ik cc inschakel en ik rij 116 dan 4 klikjes erbij en staat op 120.
Of bedoel je het anders?
Als ik cc inschakel en ik rij 116 dan 4 klikjes erbij en staat op 120.
Of bedoel je het anders?
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
Werkt inderdaad zo, is prima!
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive


Berichten: 767
Lid geworden op: 27 mei 2011 21:11
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Zwart parelmoer
Obv dagelijkse praktijk is deze gedachte al vaak bij me opgekomen. De C5 zou deze presets ook moeten hebben. Met al die verschillende max. snelheden, vaak ook nog met camera's en trajectcontrole ben ik nu in de C5 te vaak aan het lang/kort plussen en minnen op het stuur. Met presets zit je in 1 keer goed.coffeecup schreef:Dat is één van de positieve dingen van de C4; de vooraf ingestelde voorkeurssnelheden. Je kunt de plus gewoon ingedrukt houden en hij stopt bij de eerstvolgende vooraf ingestelde limiet. Die staan bij mij op 53, 73, 103 en 123
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Ik denk niet dat het zo fijn gaat zoals je zegt op een drukke weg, je rijd gewoon met verkeer mee en als de snelheid ongeveer konstant gaat zet je cc aan en af en toe iets plussen of minnen naar gelang snelheid voorgangers!
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 767
Lid geworden op: 27 mei 2011 21:11
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Zwart parelmoer
Ik heb het over de limiter. Die valt in druk verkeer prima te gebruiken. Voorkomt boetes en zorgt voor extreem constante snelheid en laag brandstofverbruik. Qua bediening en besproken afwijking is de limiter precies hetzelfde als cc. En voor presets zou er ook geen verschil zijn. Het enige bedieningsverschil bij cc en limiter zit in het gebruik van de rechter voet...
Berichten: 565
Lid geworden op: 29 apr 2009 11:33
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla
Locatie: Tollebeek
Ja dat weet ik natuurlijk ook wel, maar al die klikjes erbij is me gewoon teveel moeite. Ik hou dat ding ingedrukt tot ik 5 km/h boven de toegestane snelheid zit en laat dan los. Natuurlijk kan ik dan nog twee klikjes naar beneden geven, of loslaten op de juiste snelheid en dan nog drie klikjes erbij, maar daar ben ik gewoon te lui voor. En zoals gezegd met 85, 105 etc. op de cc krijg heb ik nog nooit een bekeuring gehad.Herman schreef:Snap het probleem niet, als ik op plus druk gaat hij elke keer i km om hoog of min 1km naar beneden, of je drukt iets langer in dan gaat het met sprongetjes, gebruik ik altijd.
Als ik cc inschakel en ik rij 116 dan 4 klikjes erbij en staat op 120.
Of bedoel je het anders?
L8r, Henk
Berichten: 565
Lid geworden op: 29 apr 2009 11:33
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla
Locatie: Tollebeek
Helemaal mee eens. CC gebruik ik vooral op doorgaande (snel)wegen. In de bebouwde kom en op (drukke) buitenwegen en/of met veel rotondes werkt de begrenzer veel fijner: je kunt je aan het verkeer aanpassen zonder de maximum snelheid te overschrijden en je hoeft ook niet telkens de cc aan te passen.Jooster schreef:Ik heb het over de limiter. Die valt in druk verkeer prima te gebruiken. Voorkomt boetes en zorgt voor extreem constante snelheid en laag brandstofverbruik. Qua bediening en besproken afwijking is de limiter precies hetzelfde als cc. En voor presets zou er ook geen verschil zijn. Het enige bedieningsverschil bij cc en limiter zit in het gebruik van de rechter voet...
L8r, Henk





