JW-NHS schreef:...zonder kwantificatie....
En hoe jouw verhaal over lood hierin past is me ook niet duidelijk. Wat heeft dat hiermee te maken?
Mijn vraag blijft: hoe zou jij het NOx probleem dan oplossen?
Of vind je dat dit niet aangepakt hoeft te worden?
Groet,
JW
Om aan te geven dat men wel vaker de plank mis slaat of min of meer bewust zaken verzwijgen.
Ik ben geen constructeur JW.

Het principe is simpel verlaag de piektemperaturen van de verbranding.
Men is wel bezig met een alternatief maar elk ontwerp van wat nieuws kost wat tijd. Kun je nu wel investeren in een product dat het hem misschien niet gaat worden. Als Adblue vertegenwoordiger zou ik ook zoveel mogelijk verkopen.
Ontwikkelingen zijn HCCI motoren. Ook die hebben vast nadelen en om het productierijp te maken is tijd nodig om de nadelen te beperken.
Je hoeft daar iig niet een product bij te voegen wat zelf al energieverslindend en dus ook vervuilend. Elektrisch rijden is super schoon, o ja de kolencentrale staat op de hoek die laad de accu op.
Er zal vast wel eens aan gerekend worden wat de netto winst is voor het milieu van Adblue.

Ik heb er niet zo`n vertrouwen in. Het zal de ellende van de egr kleppen vast en zeker goed maken, dat dan weer wel.
Met het laatste weer aangeland bij de EGR.