Er zijn argumenten aangedragen waarom het milieu technisch gezien niet zo handig is om je EGR buiten werking te stellen. Die wegen naar mijn mening zwaarder dan het vervuilen van de motor. Daarbij komt nog dat als je de boel schoon maakt en houd je motor weer netjes loopt met een werkende EGR en dan zou je kunnen denken dat het dus helemaal niet nodig is om je EGR buiten werking te stellen

. De "argumenten" om het juist wel te doen worden in dit maar ook andere topics vaak begeleid met woorden zoals kul, kolder, koop maar een Tesla het zal mijn tijd wel duren, auto moet lekker lopen, geiten wollen sokken, milieu activisten enz enz enz.
Dit is de omgekeerde wereld, de meeste auto's rijden gewoon rond met een werkende EGR, dit is dus zoals het hoort. Wij met zijn allen (mits je gaat stemmen, en daar heb je de afgelopen jaren meer dan genoeg de kans voor gehad) hebben nl besloten dat dat het verlagen van o.a. NOx en CO2 beter is voor het milieu. Dit is namelijk zo en komt niet van een ultra linkse "geiten wollen sokken" organisatie die het er 10 jaar geleden stiekem doorheen gedrukt heeft

.
Dat je motor niet meer zo sterk vervuild is een goed argument voor het afsluiten van je EGR, daar valt niet veel tegenin te brengen want dat klopt. Zoals gezegd ook al is het verleidelijk, het milieu weegt in mijn ogen zwaarder en volgens mij doe ik maar ook andere daarmee niet iets verkeerd. Dus als er nog andere argumenten zijn waardoor ik mijn EGR wel buiten werking ga stellen dan hoor ik dat graag maar dan wel zonder de geiten wollen sokken en Tesla's aub, want die hebben er helemaal niets mee te maken. Die sokken heb ik wel die heb ik nl nodig als het buiten vriest en ik op de motor naar mijn werk ga, die motor van mij die is pas slecht voor het milieu dat wil je niet weten. Gelukkig voor mij is dit het C5 forum

.
Groeten.