Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ja, in principe zou dat kunnen ...
Echter bij compleet drukloos maken via diagbox is de kans wel groter. ( daarbij gebeurt zoiets vaker )
Ik neem namelijk nooit de dop eraf als ik de knop gebruik, maar wel als de auto de brug op gaat en in de laagste stand moet voor het 1 of ander.
Je hebt gewoon heel erg pech , dat is een duur experiment geweest met de diagbox
Echter bij compleet drukloos maken via diagbox is de kans wel groter. ( daarbij gebeurt zoiets vaker )
Ik neem namelijk nooit de dop eraf als ik de knop gebruik, maar wel als de auto de brug op gaat en in de laagste stand moet voor het 1 of ander.
Je hebt gewoon heel erg pech , dat is een duur experiment geweest met de diagbox
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 735
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:11
Auto: C5 Tourer Exclusive 2.0Hdi 163pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: Rouge Sanguine
Misschien kan het dan wel onder garantie hersteld worden
Vind het toch een vreemd dat er geen overdrukbeveiliging op zit.

Vind het toch een vreemd dat er geen overdrukbeveiliging op zit.
C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive 163pk (bouwjaar 2010)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ze hebben het tankje een beetje te klein gemaakt, ... gewoon dom design, er komt soms net teveel druk op.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Ik deed niets en hij was ineens zomaar kapot......kos schreef:Misschien kan het dan wel onder garantie hersteld worden



(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 735
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:11
Auto: C5 Tourer Exclusive 2.0Hdi 163pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: Rouge Sanguine
Zo is het exact gegaan! 
Als ze kunnen stukgaan door gewoon in laagste stand te zetten... lijkt me toch garantie dan!

Als ze kunnen stukgaan door gewoon in laagste stand te zetten... lijkt me toch garantie dan!

C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive 163pk (bouwjaar 2010)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Even logboek nazien, maar meneer, de auto is drukloos gemaakt, vanwaar dat ... 

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
OEPS...


(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 735
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:11
Auto: C5 Tourer Exclusive 2.0Hdi 163pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: Rouge Sanguine
Net naar mijn garage geweest. Blijkbaar ben ik te snel beginnen panikeren... er zit wel degelijk een overdrukventiel in deze vuldop waarlangs te veel aan LDS (was voor mijn verlof nog bijgevuld) weg kan.
Waarom dacht ik dan dat het vat stuk was? De lasnaad ziet er nogal slordig uit, maar dat lijkt bij andere exemplaren ook zo te zijn. Bovendien was de ganse naad rondom nat van de olie. Dat kwam door de olie die via de dop ontsnapt is en zich langs de naad een weg naar beneden gezocht heeft. De twee helften van het vat zitten nog stevig op elkaar. Het lekken is opgehouden en de wagen veert en stuurt nog als tevoren.
In de toekomst toch twee keer nadenken voordat ik iets via Diagbox uitvoer! Anders heb ik binnenkort een hartaanval!
Voorlopig weer blij dat ik geen stomme kosten moet doen!
Waarom dacht ik dan dat het vat stuk was? De lasnaad ziet er nogal slordig uit, maar dat lijkt bij andere exemplaren ook zo te zijn. Bovendien was de ganse naad rondom nat van de olie. Dat kwam door de olie die via de dop ontsnapt is en zich langs de naad een weg naar beneden gezocht heeft. De twee helften van het vat zitten nog stevig op elkaar. Het lekken is opgehouden en de wagen veert en stuurt nog als tevoren.
In de toekomst toch twee keer nadenken voordat ik iets via Diagbox uitvoer! Anders heb ik binnenkort een hartaanval!
Voorlopig weer blij dat ik geen stomme kosten moet doen!
C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive 163pk (bouwjaar 2010)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gelukkig 

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

V.I.P.


Berichten: 31
Lid geworden op: 07 aug 2007 12:39
Auto: C5 Tourer 2.2 HDI Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 275000
Kleur: Zilver
Locatie: Dordrecht
Beste C5-vrienden,
Dank voor de heldere uitleg. Ik kan het nu gelukkig zelf controleren.
Mijn C5 Tourer liep gisteren leeg op de brug bij een bandenwissel
Groet,
Martijn
Dank voor de heldere uitleg. Ik kan het nu gelukkig zelf controleren.
Mijn C5 Tourer liep gisteren leeg op de brug bij een bandenwissel

Groet,
Martijn
Rijdt best lekker die 2.2 HDI ......
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 sep 2009 16:26
Auto: C5 Cross Tourer 2.0 BlueHDI 180
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2016
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 132000
Kleur: Perla Nera
Locatie: Zwevegem
Ik heb gisteren via diagbox "oliepeil hydraulisch systeem checken" gestart via decompressie en dat zou 3 minuten duren. Gelukkig stond de motorkap open en zag ik de olie via het gaatje in de vuldop er uit spuiten. Ik heb met mijn duim de stroom tegen gehouden en de dop langzaam opengedraaid en dat hielp.
Ik had de auto niet in de laagste stand gezet, dit zal waarschijnlijk de reden geweest zijn alhoewel ik op een Frans forum lees dat dit de stand is voor een H3+ (met sport stand)
Hoe moet het eigenlijk? Auto in laagste/normale stand met draaiende motor of motor af?
Ik heb een C5 Tourer BlueHDi 180
Ik had de auto niet in de laagste stand gezet, dit zal waarschijnlijk de reden geweest zijn alhoewel ik op een Frans forum lees dat dit de stand is voor een H3+ (met sport stand)
Hoe moet het eigenlijk? Auto in laagste/normale stand met draaiende motor of motor af?
Ik heb een C5 Tourer BlueHDi 180
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
De officiële manier is nog steeds:
Dop los en drukloos maken met Diagbox of Lexia.
In de praktijk zet men vaak de auto in de laagste stand voor de controle. Dat kan, mits je weet waar de niveau dan moet staan, en dat is weer afhankelijk van of de auto HA3 of HA3+ heeft.
Dop los en drukloos maken met Diagbox of Lexia.
In de praktijk zet men vaak de auto in de laagste stand voor de controle. Dat kan, mits je weet waar de niveau dan moet staan, en dat is weer afhankelijk van of de auto HA3 of HA3+ heeft.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website