dat komt eruit als ge hem zuiver op een produkt laat draaien
De eisen mbt roetpartikels en NOx emissie zijn absolute eisen die gelden voor alle voertuigen met een maximum massa van 2610 kg, zie onder andere de Verordening.Rowi schreef: ....
Ik ga ervan uit dat NOx en roetpartikels minder zijn in een kleine dan in een grote auto. Als die veronderstelling niet klopt, dan was mijn posting niet terecht.
.....
1° Als je naar de keuring gaat met een wagen zonder roetfilter en daarmee een bijna identieke meting (binnen de normen)hebt met dezelfde wagen mét roetfilter vraag ik mij het nut af van die roetfilter.Rowi schreef:Je kunt geen grote Citroën rijden en dan met droge ogen beweren dat je met het milieu begaan bent.
de zuigleiding en de retour leiding in een pot gedaan met daarin ForteFlip schreef:Het spijt me maar het kwartje valt nog niet. Wil je aantonen dat een tank vol "Forte" zwarte plekken op de garagevloer veroorzaakt? Zit er geen diesel meer in de tank?
Ok Willy, ik snap het. Weet je wel zeker dat de dieselpomp, injectoren, pakkingen en het roetfilter daar tegen kunnen, op 100% "Forte" lopen? Dieselolie smeert en koelt en dat is hard nodig. Onlangs heb ik de moeite genomen om het inlaatspruitstuk te reinigen maar daar kan geen Forte tegenop. Daar kwam toch een hele pot pindakaas vol smeurie uit. Ik kan mij zo voorstellen dat je de boel wel schoon kunt houden met Forte maar of het de bedoeling is om de motor op 100% reiniger te laten lopen weet ik niet. Heb je een speciale versie gekocht?willy4 schreef:de zuigleiding en de retour leiding in een pot gedaan met daarin Forte
Bibendum schreef:3° Heb persoonlijk bij mijn dealer twee opengewerkte HDi's(met dezelfde kilometerstand)gezien.Raad eens welke de smerigste was!
Ik denk dat er heel lang niks aan de hand is en het plotseling heel snel erger wordt waardoor er problemen ontstaan. Het roetfilter staat in principe "los" van het EGR systeem maar het roetfilter kan het wel zwaar krijgen wanneer het EGR systeem (inclusief inlaat spruitstuk) niet naar behoren "werkt" omdat het zo vervuilt is dat het er voor zorgt dat niet alle diesel verbrandt.boes schreef:Het is niet gezegd dat de EGR, in de totale levensduur van de motor, een positief effect heeft op het milieu.