Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Berichten: 686
Lid geworden op: 02 jul 2006 20:45
Auto: Ligne Business 2.0
Opties: PP, blauwe tand, navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 0
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 97300
Kleur: Grijs
Locatie: Veenendaal
Mijn C5 is uit 2007 en ik vraag me af of het nodig is om deze al-risk te blijven verzekeren. Het verschil tussen WA en allrisk in nu voor mij €25,00 per maand.
Iemand een advies?
Iemand een advies?
NU: Citroën C5 PH3 2.0 Ligne Business (2009)
Auto's die we hebben gehad:
Citroën C5 2.0 PH2 HDiF (2007)
Citroën C5 PH1 1.8 Ligne Prestige (2003)
Honda Accord 2.0i
Honda Civic 1.6
Opel Kadet (ach, iedereen maakt weleens een fout)
Ford Escort
Citroën Visa
Honda Civic
VW Kever
Auto's die we hebben gehad:
Citroën C5 2.0 PH2 HDiF (2007)
Citroën C5 PH1 1.8 Ligne Prestige (2003)
Honda Accord 2.0i
Honda Civic 1.6
Opel Kadet (ach, iedereen maakt weleens een fout)
Ford Escort
Citroën Visa
Honda Civic
VW Kever

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Wat de consumentenbond roept is nogal voordelig voor de verzekeraars imho.
Bekijk je polisvoorwaarden (hoeveel procent van welke waarde wordt er na zoveel jaar uitgekeerd?) en beoordeel zelf of die 25 eur per maand wat jou betreft goed besteed geld is.
Bedenk wel dat ruitschade ook lang niet altijd meer in WA+ zit.
Bekijk je polisvoorwaarden (hoeveel procent van welke waarde wordt er na zoveel jaar uitgekeerd?) en beoordeel zelf of die 25 eur per maand wat jou betreft goed besteed geld is.
Bedenk wel dat ruitschade ook lang niet altijd meer in WA+ zit.

Je moet je verzekeren tegen de risico's die je niet kunt of wilt dragen. Stel dat de dagwaarde van je huidige auto € 7.000 is. Bij total loss krijg je die € 7.000 uitgekeerd. Kun je die € 7.000 zelf betalen (of hoeft een volgende auto geen € 7.000 te kosten en kun je de lagere kosten van een volgende auto wel dragen), zou ik me niet all risks verzekeren. Zou die € 7.000 een probleem zijn, dan zou ik die verzekering zo houden.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Zoveel mensen, zoveel meningen!
Puur economisch gezien heeft Rowi een punt. Verzekeringen afsluiten voor gebeurtenissen waar je de financiële gevolgen zelf kunt dragen, is meestal de duurste oplossing.
Maar er staat wat anders tegenover: bij een allrisk krijg je in geval van schade altijd nog de dagwaarde van je auto. Afhankelijk van model en leeftijd kan dat al gauw duizenden euro's zijn. En als je dan bedenkt dat allrisk je €25pm kost, je dus 40 maanden premie moet sparen voor elke €1000 besparing...
En daar komt bij dat je met allrisk ook het voordeel hebt dat je bij eventuele schade niet op een geaccepteerde claim van de tegenpartij hoeft te wachten; je eigen verzekeraar zal het altijd voorschieten, de schuld/aansprakelijkheid hoeft niet stante pede bekend te zijn om jouw auto te laten repareren of dagwaarde uit te keren.
De Saxo van mijn vrouw hebben we WA-half verzekerd ('halve allrisk' heet dat bij InShared), omdat daarbij ruitschade gedekt was, anders was WA alleen voldoende.
Maar de Peu is wel allrisk, een klein beetje gemoedsrust wat ik ook afkoop, want rationeel gezien is een auto van 7 jaar oud en dagwaarde ~€4000 inderdaad niet echt meer het doel van allrisk.
Puur economisch gezien heeft Rowi een punt. Verzekeringen afsluiten voor gebeurtenissen waar je de financiële gevolgen zelf kunt dragen, is meestal de duurste oplossing.
Maar er staat wat anders tegenover: bij een allrisk krijg je in geval van schade altijd nog de dagwaarde van je auto. Afhankelijk van model en leeftijd kan dat al gauw duizenden euro's zijn. En als je dan bedenkt dat allrisk je €25pm kost, je dus 40 maanden premie moet sparen voor elke €1000 besparing...
En daar komt bij dat je met allrisk ook het voordeel hebt dat je bij eventuele schade niet op een geaccepteerde claim van de tegenpartij hoeft te wachten; je eigen verzekeraar zal het altijd voorschieten, de schuld/aansprakelijkheid hoeft niet stante pede bekend te zijn om jouw auto te laten repareren of dagwaarde uit te keren.
De Saxo van mijn vrouw hebben we WA-half verzekerd ('halve allrisk' heet dat bij InShared), omdat daarbij ruitschade gedekt was, anders was WA alleen voldoende.
Maar de Peu is wel allrisk, een klein beetje gemoedsrust wat ik ook afkoop, want rationeel gezien is een auto van 7 jaar oud en dagwaarde ~€4000 inderdaad niet echt meer het doel van allrisk.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Ik bekijk het ook zo als Maarten..
Wat is de dagwaarde van je auto..
Je all risk is 25€ duurder per maand, dus 12x25 dat is 300 € per jaar..
Daar heb je geen andere auto voor..
Wat is de dagwaarde van je auto..
Je all risk is 25€ duurder per maand, dus 12x25 dat is 300 € per jaar..
Daar heb je geen andere auto voor..
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Maar hoe vaak rijd je je auto kort in een jaar...
Ik beken: pas met ingang van vandaag is mijn auto niet meer allrisk verzekerd maar WA+.
Scheelt me wel een tientje in de maand, maar ik vrees dat de verzekeraar bij mij niet heel veel meer zal uitkeren in geval van schade.
Ik beken: pas met ingang van vandaag is mijn auto niet meer allrisk verzekerd maar WA+.
Scheelt me wel een tientje in de maand, maar ik vrees dat de verzekeraar bij mij niet heel veel meer zal uitkeren in geval van schade.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Daarom schrijf ik ook.. Wat is de dagwaarde.
Hoevaak rij je de auto kort?
Dat geldt voor elke verzekering..
Hoe vaak steek je je huis in de fik?
Betaal ook brandverzekering etc etc

Hoevaak rij je de auto kort?
Dat geldt voor elke verzekering..
Hoe vaak steek je je huis in de fik?
Betaal ook brandverzekering etc etc
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Dagwaarde van een C5 is peanuts, ....
Ik koop zelf wel een andere als ik hem TT rijd!
Dus inmiddels is de auto niet meer all-risk, wel verzekerd voor o.a. ruitschade.
Mijn korting is maximaal gezien ik nooit schade heb gereden.
Verder lijkt mij hier alles mee gezegd :
Ik koop zelf wel een andere als ik hem TT rijd!
Dus inmiddels is de auto niet meer all-risk, wel verzekerd voor o.a. ruitschade.
Mijn korting is maximaal gezien ik nooit schade heb gereden.
Verder lijkt mij hier alles mee gezegd :
Rowi schreef:Je moet je verzekeren tegen de risico's die je niet kunt of wilt dragen.

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Als je je auto regelmatig kort rijdt wordt die 25 euro al gauw 100 per maand plus de rest van de premieverhoging waar je ook nog jaren over doet om weer op je oude niveau komt. Voor eenzijdige aanrijdingen loont het niet. Net als andere dekkingen waar je het wa deel niet hoeft aan te spreken.

Mijn C5 is nog steeds all risks verzekerd. Ik heb wel eens geinformeerd hoeveel premie me dat scheelt ten opzichte van WA+. Is, tot mijn grote verbazing, maar € 100. Komt waarschijnlijk door een lage dagwaarde, waardoor nooit zoveel uitgekeerd hoeft te worden.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
100 p/j neem ik aan ... ?
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Bij mij verschilt het ook maar 120 euro per jaar...
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
Verzekering dagwaarde is vaak niet doorslaggevend bij een oudere auto. Kijk wat er meer in zit. Bij mij kan vervangend vervoer bij schade alleen met allrisk meeverzekerd worden. Na mijn ongelijk dit jaar wat blij dat ik dat verzekerd had (oké, ik had maximale noclaim-korting). Ook andere zaken zoals schadeafhandeling, berging, verkoop restant e.d is allemaal door verzekering geregeld. Die dienstverlening kan ook waarde hebben. Verder is en blijft het een persoonlijke keuze.
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive


Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Die 50% allrisk van inshared is hier al eens voorgerekend dat je daarmee slecht uit bent. Omdat de helft die jij mag betalen tegen de officiele hersteltarieven gaat (waar de verzekering weer flinke kortingen op krijgt die jij los ook kunt bedingen). Wel kan natuurlijk het een argument zijn dat je dat neemt omdat je anders andere dingen niet kan verzekeren.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik

