Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Dash demonteren is niet van toepassing op een PH1

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 nov 2010 15:11
Auto: c5 2.0 16v exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 170.000
Kleur: rood
C5club Rookie
C5club Rookie
Re: Airco/kachel met kuren

Bericht door xeno »

Nou de kachelklep bediening zit erin, actuele prijs bij de dealer 120,-
Ik hoop wel de dat kachelweerstand het nu iets langer volhoud.
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 sep 2013 11:23
Auto: C5 Berline 2.0 16v Automaat Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 125000
Kleur: Gris Blabla
C5club Newbie
C5club Newbie
Ik had het zelfde probleem met de auto van mijn vader, een C5 ph1 dat er rechts alleen hete lucht uit wilt komen. Ik vol goede moed begonnen met het uitbouwen van de motor. Dat was in een half uurtje gedaan, de andere motor met langere as die lag al klaar na 114 euro afgetikt te hebben bij de Citroën dealer. Ik de nieuwe motor gemonteerd en geprobeerd de auto te starten om de motor in de goede stand te zetten, maar nu start de motor niet meer.
Ik heb helaas niet veel ervaring met een C5 en alleen met een BX, misschien dat iemand weet waar het mee te maken kan hebben.
Het enige wat er veranderd is, is dat die stappenmotor vervangen is in principe.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Lege accu?
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 sep 2013 11:23
Auto: C5 Berline 2.0 16v Automaat Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 125000
Kleur: Gris Blabla
C5club Newbie
C5club Newbie
Lijkt me vrij stug, een half uur van te voren startte die nog wel. En de auto gaat ook nog gewoon op slot met de afstandsbediening.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Maar draait de motor wel rond dan?
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 sep 2013 11:23
Auto: C5 Berline 2.0 16v Automaat Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 125000
Kleur: Gris Blabla
C5club Newbie
C5club Newbie
Het probleem is opgelost, ik wist niet dat onder de zekeringen bak in het motorcompartiment óók nog zekeringen zaten. Daar was er een van stuk, daarna de stappenmotor kunnen monteren en het is allemaal gelukt. Bedankt voor het meedenken!
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 612
Lid geworden op: 12 mei 2007 09:59
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Locatie: Rosmalen
V.I.P.
V.I.P.
Helaas ook aan de beurt met de linkermengmotor. Door beschadiging van het gat kan ik niet goed meer zien waar de platte kant zit. Is de stand van het asje zoals op de foto, de juiste als de motor in de 'koudste stand staat ?
C5 Break 2.0i exclusive 2002
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 612
Lid geworden op: 12 mei 2007 09:59
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Locatie: Rosmalen
V.I.P.
V.I.P.
Vandaag eentje met lange stift gehaald bij Maresia en gemonteerd. Probleem opgelost.
C5 Break 2.0i exclusive 2002
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jun 2013 12:17
Auto: C5 Break 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 274000
Kleur: Grijs
C5club Newbie
C5club Newbie
De klep is ook te bestellen op internet, het is een valeo stel element nummer 509964, even googlen.

Deze heb ik zelf inmiddels gemonteerd (C5 ph1) en links en rechts werken beide weer, maar ik heb een ander probleem waar ik tot nu toe niks over kan vinden.

Bij mijn auto wordt er wel warme lucht geblazen op de ruiten of naar voren, maar alleen koude (net niet ijskoud) lucht op de voeten. Bovendien komt er altijd relatief weinig lucht uit de bij de voeten, ook als de blowers vol aan staan en alleen op de voeten gericht. De hoeveelheid lijkt meer afhankelijk van de rijsnelheid dan de fan snelheid (maar of dat echt zo is weet ik natuurlijk niet). De lucht hoeveelheid is wel normaal bij de overige ventilatiegaten. Ook de lucht die onder de stoelen uitgeblazen wordt is koud (en nooit veel).

De klepbediening van de voorste/onderste klep werkt en de klep lijkt niet vast te zitten (kan hem met de hand bedienen als de klepbediening gedemonteerd is).

Iemand enig idee of staat het probleem al ergens beschreven? Het is zo erg koud in de auto met deze lage temperaturen...- tenminste bij 130km/u, in de file valt het mee.
O ja, de Lexia laat in principe normale meetwaarden zien (maar misschien heb ik iets over het hoofd gezien), ik heb de sensor voor de binnentemperatuur al schoongemaakt en de aan- en afvoer van de kachelradiateur zijn beide heet...
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
zet de klimaat controle eens op eco ipv auto ;)
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jun 2013 12:17
Auto: C5 Break 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 274000
Kleur: Grijs
C5club Newbie
C5club Newbie
Heb geen eco knop, maar heb de airco wel uit in de auto stand...
BTW, de lucht heeft dezelfde temperatuur of ik nu 17 of 28 graden instel. Alleen bij 16 graden wordt alles echt koud.
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
niveau koelvloeistof op peil?
anders lijkt het op een kapotte kachelradiateur :(
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 847
Lid geworden op: 11 okt 2012 16:51
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter
Locatie: Linschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Kachel goed ontlucht?
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jun 2013 12:17
Auto: C5 Break 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 274000
Kleur: Grijs
C5club Newbie
C5club Newbie
Beide even gecontroleerd en lijkt in orde.
De kachelradiateur zou kunnen; de uitstromende lucht is warmer wanneer de blower minder blaast.
Iemand een tip wie dat klusje voor een schappelijk prijsje kan opknappen? Regio noord...
Plaats reactie