Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Newbie


Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jun 2013 15:40
Auto: Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 160000
Kleur: Zilver
Allen
Korte inleiding: Aangezien mijn motor nogal stottert bij het optrekken en soms uitvalt bij terugschakelen heb ik besloten om de egr stekker los te koppelen. Aangezien dit ervoor zorgde dat alle problemen weg waren, wou ik de egr klep eens reinigen.
Echter, bij het terug monteren van de klep heb ik per ongeluk een slang afgebroken (foto's hieronder)
http://tinypic.com/r/2h3sos3/5
http://tinypic.com/r/350p7kl/5
http://tinypic.com/r/14v49ra/5
Mijn vragen hierbij:
Welke slang is dit? Welke functie heeft ze?
Kan ik deze zomaar overal bestellen en hoe heet ze?
Zou ik dit eventueel durven lijmen? Op die manier hoef ik geen nieuwe onderdelen te kopen/plaatsen. Maar is dit dan wel veilig?
Wagen is een 1.8 benzine van 2003 op lpg (160 000 km)
Dank bij voorbaat!
P.S. Ik wist niet of ik deze foto's ook met IMG tags op het forum mocht plaatsen, heb dus maar besloten om ze via url te delen.
Korte inleiding: Aangezien mijn motor nogal stottert bij het optrekken en soms uitvalt bij terugschakelen heb ik besloten om de egr stekker los te koppelen. Aangezien dit ervoor zorgde dat alle problemen weg waren, wou ik de egr klep eens reinigen.
Echter, bij het terug monteren van de klep heb ik per ongeluk een slang afgebroken (foto's hieronder)
http://tinypic.com/r/2h3sos3/5
http://tinypic.com/r/350p7kl/5
http://tinypic.com/r/14v49ra/5
Mijn vragen hierbij:
Welke slang is dit? Welke functie heeft ze?
Kan ik deze zomaar overal bestellen en hoe heet ze?
Zou ik dit eventueel durven lijmen? Op die manier hoef ik geen nieuwe onderdelen te kopen/plaatsen. Maar is dit dan wel veilig?
Wagen is een 1.8 benzine van 2003 op lpg (160 000 km)
Dank bij voorbaat!
P.S. Ik wist niet of ik deze foto's ook met IMG tags op het forum mocht plaatsen, heb dus maar besloten om ze via url te delen.
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Lijkt mij meer een bescherm pijpje van een elektrische leiding.
Kan niet goed zien op de foto's of er ook ergens een aansluiting van is.
Zoja lijkt hij volgens mij op je bobine te horen.
Vraagje loopt de motor nog?
Kan niet goed zien op de foto's of er ook ergens een aansluiting van is.
Zoja lijkt hij volgens mij op je bobine te horen.
Vraagje loopt de motor nog?
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST

C5club Newbie


Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jun 2013 15:40
Auto: Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 160000
Kleur: Zilver
Edwin
het is een holle pijp, zitten dus geen elektrische draden in. Er zaten wel wat bruine restanten van een vloeistof in (olie?).
Ben zonet lijm en plakband gaan halen:
http://tinypic.com/r/j7x4s5/5
Heb zonet de motor gestart, alles ging goed en er lekte ook niets.
Ik ga de lijm nu nog een paar uurtjes laten drogen en dan een testritje maken.
Hier nog een foto waarop je de leiding kan volgen
http://tinypic.com/r/21jwtic/5
Bedankt voor je reply!
Zijn er nog mensen die hier wat meer uitleg over kunnen geven?
Altijd fijn om bij te leren
het is een holle pijp, zitten dus geen elektrische draden in. Er zaten wel wat bruine restanten van een vloeistof in (olie?).
Ben zonet lijm en plakband gaan halen:
http://tinypic.com/r/j7x4s5/5
Heb zonet de motor gestart, alles ging goed en er lekte ook niets.
Ik ga de lijm nu nog een paar uurtjes laten drogen en dan een testritje maken.
Hier nog een foto waarop je de leiding kan volgen
http://tinypic.com/r/21jwtic/5
Bedankt voor je reply!
Zijn er nog mensen die hier wat meer uitleg over kunnen geven?
Altijd fijn om bij te leren

Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Het is de slang van je carter ontluchting.
niet heel erg spannend. deze word door de jaren en de motor temperatuur keihard, en na een paar jaar
preekt ie al als je er naar kijkt.
Je kunt het oplossen met tape, maar gezien de werkomgeving en de aanwezigheid van olie
zal het niet lang dicht blijven.......
De slang kost iets van 35 euro ex bij de dealer......
Hij loopt van je achterste kleppendeksel naar het inlaatspruitstuk, en dient ervoor om oliedampen
mee te voeren met de inlaat lucht, zodat de slechte dampen verbrand worden......
niet heel erg spannend. deze word door de jaren en de motor temperatuur keihard, en na een paar jaar
preekt ie al als je er naar kijkt.
Je kunt het oplossen met tape, maar gezien de werkomgeving en de aanwezigheid van olie
zal het niet lang dicht blijven.......
De slang kost iets van 35 euro ex bij de dealer......
Hij loopt van je achterste kleppendeksel naar het inlaatspruitstuk, en dient ervoor om oliedampen
mee te voeren met de inlaat lucht, zodat de slechte dampen verbrand worden......
Zeg maar André
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
het is waarschijnlijk de carter ontluchting ,zoals het al gezegd is
Berichten: 596
Lid geworden op: 14 jun 2010 22:23
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Son en Breugel
Bij mij was die ook gaar, ik heb er gewoon een ander stukkie slang tussen gezet, werkt prima hoor.
Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983