Wel eens meer vreemde materieele defecten gehad zoals een afgebroken deurklink maar dat is ook weer gefixt.
De wegenbelasting hakt er wel iedere maand in maar de brandstofkosten zijn laag. Eigenlijk is de diesel de verkeerde auto want afstanden rijd ik niet meer voor mijn werk: da,s 15 km. en in de weekenden komen er geen schrikbarende afstanden bij.
Waar ik wel jaarlijks van schrik zijn de onderhoudskosten: ik kan toe met een jaarlijkse onderhoudsbeurt i.c.m. APK. (kilometrage p/j = ca. 12000) Deze gaan meestal door de 1000 Euro grens.
Eind juli de auto APK laten keuren: nieuwe handremkabels en spoortstangkogel waren noodzakelijk.
Kreeg wel een verontrustende diagnose over komende werkzaamheden:
Beurt over 4600 km. (die had ik nu uitgesteld)
Veercilinders achter lekken (maar niet verontrustend veel)
Stabilisatorstangen hebben lichte speling.
Het ergste: de auto heeft weinig vermogen, waarschijnlijk is de turbo kapot.
Van dit laatste baal ik natuurlijk het meeste. Reparatie van alles zou me meer dan 1.100 Euro kosten: dit maar even geparkeerd en even ter overdenking tijdens de vakantie.
Zelf ingrijpende dingen doen is geen optie, heb geen mogelijkheden en kennis hiervan.
Zit ik intussen wel met hoofdbrekens om nog door te gaan of iets anders te gaan rijden: immers per maand zijn de kosten nu: 126 wegenbelasting+ 27 Euro Verzekering + ca. 100 onderhoud = > 250 per maand en dan heb ik er nog geen meter mee gereden.
Wie weet er wat raad: je mag alles opschrijven, kan voor my een "Eyeopener" zijn.