Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Rookie


Berichten: 17
Lid geworden op: 14 mei 2013 17:34
Auto: C5 HDI 2.0 16V exclusive break
Opties: zo ongeveer alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10783 CJ
Productienummer: 10256
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 215000
Kleur: Gal Aluminium
Locatie: Arendonk, België
Ik heb diverse malen een storingsmelding gehad, dat de emissie niet goed was. Na enig zoeken, bleek dat een temperatuursensor te zijn, die vlak voor de inlaatpoorten zit, vlak bij een driewegaansluiting van de EGR(?).
De sensor was domweg vuil, er zat olie aanslag op. Echter, na een tweede storing, heb ik de sensor zelf uitgespoeld met contactspray en de storing verdween. Toen ik de sensor de dag daarna weer controleerde, was die weer olieachtig.
Waar kan die olie vandaan komen, Het smeerolie verbruik is nagenoeg nul.
Kan iemand me helpen?
De sensor was domweg vuil, er zat olie aanslag op. Echter, na een tweede storing, heb ik de sensor zelf uitgespoeld met contactspray en de storing verdween. Toen ik de sensor de dag daarna weer controleerde, was die weer olieachtig.
Waar kan die olie vandaan komen, Het smeerolie verbruik is nagenoeg nul.
Kan iemand me helpen?
Berichten: 710
Lid geworden op: 19 mei 2009 16:55
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Locatie: Ardèche
Contacteer:
Kan je met een foto aangeven waar deze sensor zit?
Dan maak je vast kans op zinnige antwoorden.
Dan maak je vast kans op zinnige antwoorden.
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ik gok op de map sensor
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
ik deel de gok van Willy4: MAP
(meet eens live data tijdens een proefrit)
(meet eens live data tijdens een proefrit)

C5club Rookie


Berichten: 17
Lid geworden op: 14 mei 2013 17:34
Auto: C5 HDI 2.0 16V exclusive break
Opties: zo ongeveer alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10783 CJ
Productienummer: 10256
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 215000
Kleur: Gal Aluminium
Locatie: Arendonk, België
Dank jullie wel, ik zal een foto maken en posten. Ik denk dat Willy 4 heel dicht bij de plek zit.

C5club Rookie


Berichten: 17
Lid geworden op: 14 mei 2013 17:34
Auto: C5 HDI 2.0 16V exclusive break
Opties: zo ongeveer alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10783 CJ
Productienummer: 10256
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 215000
Kleur: Gal Aluminium
Locatie: Arendonk, België
Ik heb geen idee, hoe ik een foto moet toevoegen. Ik werk nog zonder cloud.
Het is een temperatuursensor met een groene connector, die aan de ingang van het spruitstuk zit. Er zit een tweede sensor met een grijze stekker vlak voor, die blijkbaar de luchtmassa meet.
De Lexia bij de garage gaf aan, dat die temperatuursensor een foute waarde aangaf. Na reinigen, deed hij het wel goed.
Kan iemand daar iets mee?
Het is een temperatuursensor met een groene connector, die aan de ingang van het spruitstuk zit. Er zit een tweede sensor met een grijze stekker vlak voor, die blijkbaar de luchtmassa meet.
De Lexia bij de garage gaf aan, dat die temperatuursensor een foute waarde aangaf. Na reinigen, deed hij het wel goed.
Kan iemand daar iets mee?