Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mar 2009 08:55
Auto: c5 20 hdi 163
Opties: automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 10817
Productienummer: 10156
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 196000
Kleur: zwart
Locatie: de pinte belgie
ik dacht dat hij 6u voorzag voor het dash, aan 40 euro ik zal nog eens zoeken naar de factuur
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Daar kun je nog eens voor naar België rijden.dirkjec5 schreef:ik dacht dat hij 6u voorzag voor het dash, aan 40 euro ik zal nog eens zoeken naar de factuur
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車

C5club Newbie


Berichten: 6
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:26
Auto: C5 break 2.0 Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 127000
Kleur: Gris Fulminator
Hallo, had hetzelfde probleem met mijn auto. Bij Ph2 breken de klepassen, niet de motoren en/of de vertanding zoals bij Ph1.
Het dashbord moet eruit om bij het kachelhuis te komen. Die moet er ook uit, dus airco en kachelradiateur moeten leeg.
Kleppen zijn bij een dealer te bestellen en kosten per 2, met een kachelhuispakking rond de € 65,-.
Ik heb het zelf vervangen en heb er inclusief reparatie van het kachelhuis 1 dag over gedaan.
Foto's : https://picasaweb.google.com/johnvanhec ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
Het dashbord moet eruit om bij het kachelhuis te komen. Die moet er ook uit, dus airco en kachelradiateur moeten leeg.
Kleppen zijn bij een dealer te bestellen en kosten per 2, met een kachelhuispakking rond de € 65,-.
Ik heb het zelf vervangen en heb er inclusief reparatie van het kachelhuis 1 dag over gedaan.
Foto's : https://picasaweb.google.com/johnvanhec ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Mooie rapportage, fraai stukkie werk, prima foto's
Vraag: ik zie dat die ene klep nu blauw is, en versterkingen/extra ribben heeft. Maar de klep die kapot is had die ribben ook al.
De andere kant heeft de nieuwe klep ook extra ribben, maar heeft nog dezelfde kleur. Die ribben had de oude niet zo te zien.
Hoe zit dat nou?
Groet,
JW

Vraag: ik zie dat die ene klep nu blauw is, en versterkingen/extra ribben heeft. Maar de klep die kapot is had die ribben ook al.
De andere kant heeft de nieuwe klep ook extra ribben, maar heeft nog dezelfde kleur. Die ribben had de oude niet zo te zien.
Hoe zit dat nou?
Groet,
JW
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ik hoor van mijn dealer dat de eerste C5-3 ook al dit soort problemen heeft, ze leren ook helemaal niets
....
Net als de PH2 moet het hele dashboard eruit.

Net als de PH2 moet het hele dashboard eruit.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club Newbie


Berichten: 6
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:26
Auto: C5 break 2.0 Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 127000
Kleur: Gris Fulminator
Kleur van de kleppen is niet belangrijk, de kleppen links en rechts zijn verdikt bij de motor.
Dit ondat er nogal wat kracht op de asjes komt als de klep helemaal open of dicht gestuurd wordt. Alles moet dan wel afdichten. Na verloop van tijd wordt het plastic asje (kunstof) wat broos en zal breken. De kant die bij mij nog heel was, had ook al een wit scheurtje bij de motor... Daarom uiteraard ook BEIDE kleppen vervangen.
Dit ondat er nogal wat kracht op de asjes komt als de klep helemaal open of dicht gestuurd wordt. Alles moet dan wel afdichten. Na verloop van tijd wordt het plastic asje (kunstof) wat broos en zal breken. De kant die bij mij nog heel was, had ook al een wit scheurtje bij de motor... Daarom uiteraard ook BEIDE kleppen vervangen.

Berichten: 868
Lid geworden op: 12 sep 2007 23:15
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze
Dat heb je snel gedaan in een dag. Ik zag ook dat je de hele stuurkolom verwijderd had. Dat is waarschijnlijk gemakkelijker dan de kolom door dat frame heen te murwen. Ik had zelf ook nog de stoelen en middenconsole verwijderd om wat meer ruimte te krijgen.
Die breuk van de kleppen zag er bij mij hetzelfde uit. Ook de andere kant zat al een scheurtje in en brak heel makkelijk. Gelukkig is er een verbeterd kleppenset voor.
De stoelen moesten sowieso naar de bekleder. Vorig jaar kompleet nieuwe bekleding laten monteren (voor de ronduit belachelijke prijs van ongeveer 1200 euro), en die begon nu alweer van onderen te scheuren. Waardeloze kwaliteit die stoelen (met belachelijke prijzen, dat natuurlijk wel weer).
Ik heb nu de boel laten verstevigen: extra veren in de bestuurdersstoel, een zwaar vilten tijk over de witte schuimtijk van beide stoelen en nog iets laten opvullen aan de bestuurderskant. Dat was bij elkaar slechts 170 euro gelukkig.
Die breuk van de kleppen zag er bij mij hetzelfde uit. Ook de andere kant zat al een scheurtje in en brak heel makkelijk. Gelukkig is er een verbeterd kleppenset voor.
De stoelen moesten sowieso naar de bekleder. Vorig jaar kompleet nieuwe bekleding laten monteren (voor de ronduit belachelijke prijs van ongeveer 1200 euro), en die begon nu alweer van onderen te scheuren. Waardeloze kwaliteit die stoelen (met belachelijke prijzen, dat natuurlijk wel weer).
Ik heb nu de boel laten verstevigen: extra veren in de bestuurdersstoel, een zwaar vilten tijk over de witte schuimtijk van beide stoelen en nog iets laten opvullen aan de bestuurderskant. Dat was bij elkaar slechts 170 euro gelukkig.
IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO

C5club Newbie


Berichten: 6
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:26
Auto: C5 break 2.0 Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 127000
Kleur: Gris Fulminator
stuurkolom verwijderen is 4 boutjes losdraaien en de stekkertjes onder de onderste afdekkap losmaken..
(2 bouten boven, 1 op het knikpunt en 1 onderaan op de aansluiting van het stuurhuis)
Alles kan zo IN de auto losgeschroefd worden, je hoeft er dus niet vanaf de onderkant bij.
(2 bouten boven, 1 op het knikpunt en 1 onderaan op de aansluiting van het stuurhuis)
Alles kan zo IN de auto losgeschroefd worden, je hoeft er dus niet vanaf de onderkant bij.

Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
@ John v Heck.
Hulde, mooi werk duidelijke foto´s
Daar kunnen we wat mee, THX
Hulde, mooi werk duidelijke foto´s


Daar kunnen we wat mee, THX
Zeg maar André
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Top! Daar zullen velen iets aan hebben. 

CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna

Foto's maar veiligstellen op de eigen server (als John dat goed vindt) ?
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"

C5club Newbie


Berichten: 6
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:26
Auto: C5 break 2.0 Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 127000
Kleur: Gris Fulminator
De foto's zijn uiteraard ter verduidelijking van de reparatie en het is de bedoeling om iedereen te helpen. Ik heb ook diverse tips e.d. gevonden op dit forum. Bij zo'n reparatie is alle hulp welkom...




C5club Rookie


Berichten: 22
Lid geworden op: 14 mei 2013 18:40
Auto: c5 berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: grijs
Locatie: waar in bronsgroen eikenhout, Meeuwen B.
Daar durf ik dus echt niet aan te beginnen PFFFFFFFFFFFF
Berichten: 868
Lid geworden op: 12 sep 2007 23:15
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze
Hoe zit die kruiskoppeling aan de onderkant eigenlijk vast?John van Heck schreef:stuurkolom verwijderen is 4 boutjes losdraaien en de stekkertjes onder de onderste afdekkap losmaken..
(2 bouten boven, 1 op het knikpunt en 1 onderaan op de aansluiting van het stuurhuis)
Is dat een spline as met als gevolg dat je 'm precies op dezelfde stand terug moet monteren of kan de kruiskoppeling maar op 1 manier gemonteerd worden? (of in slechts 3 standen oid, zodat de juiste stand zichzelf wel wijst)
edit: oh wacht ff, er lijkt een plat kantje op te zitten. Valt daar een spie in ofzo?
IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
De as van het stuurhuis is aan twee zijdes plat, en aan een zijde voorzien van een inkeping.
bij de inkeping komt inderdaad een bout(spie) met een excentische kop.
best handig, dit ontwerp zorgt ervoor dat wanneer je de bout vastdraait, hij altijd
goed in de uitsparing komt te liggen.
Het past echt maar op een manier in elkaar.
bij de inkeping komt inderdaad een bout(spie) met een excentische kop.
best handig, dit ontwerp zorgt ervoor dat wanneer je de bout vastdraait, hij altijd
goed in de uitsparing komt te liggen.
Het past echt maar op een manier in elkaar.
Zeg maar André