Technisch:
is al diverse malen gezegd, geen probleem voor deze motor, zeker bij deze lage km-stand. Redelijkerwijs zou deze motor nog gemakkelijk 250.000 à 300.000km op gas moeten kunnen draaien (ik geef je geen garantie
Vialle LPi (vloeibaar gasinjectie) is erg goed, andere merken (Prins, AG, BRC etc) zijn kwalitatief ook goed. Met de moderne gasinstallaties merk je (bijna) geen verschil tussen rijden op benzine en rijden op gas. Veel gasrijders merken dat de motor wat soepeler/stiller loopt op gas.
Houdt er rekening mee dat je een extra technische installatie in de auto hebt die -zoals elke technische installatie- storingen kan krijgen (ik bedoel niet dat je problemen gaat krijgen, maar het kan, en daar kun je beter op voorhand over geïnformeerd zijn dan later teleurgesteld zijn).
Financieel:
Je hebt de investering van de inbouw, wat hogere motorrijtuigenbelasting en eventueel wat extra onderhoudskosten aan de lpg-installatie. Je brandstofkosten zijn per km lager en afhankelijk van het aantal km's dat je per jaar rijdt ga je 'verdienen' (= minder uitgeven). Kijk maar op een calculatiesite, bijvoorbeeld http://www.garagerene.nl/Kosten.html.
Je moet je wel realiseren dat je nog enkele jaren (4 à 5) met de auto moet blijven rijden wil het echt zinvol zijn. Anders doe je de investering voor de koper van jouw auto (die heeft bij verkoop geen extra waarde omdat er lpg in zit). Stel dat je na 1,5 jaar de kosten van de lpg-installatie eruit hebt en je verkoopt de auto na 2 jaar, dan heb je een paar honderd € verdiend en dat loont m.i. de moeite niet.
Succes met de overweging.






