Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
C5club Newbie


Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mar 2013 21:28
Auto: C5 1.8 16v Ligne Seduction
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 216.000
Ik ben bezig voor het eerst een C5 te kopen: 1.8 16v Ligne Seduction, berline, aug 2003.
Mijn citroen garage adviseert met klem een 2.0 te kopen, omdat de 1.8 altijd problemen met kleppen heeft.
Is dat zo? Uit jullie forum begrijp ik dat vooral een zgn. type 2 problemen heeft met (EGR)kleppen.
Heeft m'n garage gelijk? Alvast mijn dank, Ko Ravenhorfst
Mijn citroen garage adviseert met klem een 2.0 te kopen, omdat de 1.8 altijd problemen met kleppen heeft.
Is dat zo? Uit jullie forum begrijp ik dat vooral een zgn. type 2 problemen heeft met (EGR)kleppen.
Heeft m'n garage gelijk? Alvast mijn dank, Ko Ravenhorfst
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Bedoel je klepstoters ? ...
Dat is juist meer voorkomend bij een ph1 2.0 , en juist niet bij de 1.8
Dat is juist meer voorkomend bij een ph1 2.0 , en juist niet bij de 1.8
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Newbie


Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mar 2013 21:28
Auto: C5 1.8 16v Ligne Seduction
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 216.000
geen idee, ik ben niet zo technisch, wel handig. Volgens m'n garage gaat het om de berucht slechte kleppen van de C5 1.8
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Idd nooit van gehoord ....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Ook nooit van gehoord ......
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Weer iets nieuws voor mij ook ik heb hier nog nooit van gehoord
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
C5club Newbie


Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mar 2013 21:28
Auto: C5 1.8 16v Ligne Seduction
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 216.000
Bedankt, ik zal m'n garage nog eens even flink bevragen...
Ga de C5 denk ik volgende week kopen, dan kan ik echt meedoen
Ga de C5 denk ik volgende week kopen, dan kan ik echt meedoen
C5club Rookie


Berichten: 42
Lid geworden op: 04 jan 2013 19:53
Auto: Ford Focus
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Locatie: Kloetinge (Zeeland)
Je mag ook mijn C5 wel kopen hoor!
Was: Citroën C5 berline 2.0-16v aut. LPG 2003, nu Ford Focus wagon 1.8 TDCi 115 pk 2002
Hyundai Atos 2000
Hyundai Atos 2000
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
@guido: niet tevreden met de dame?
Foto's
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
C5club Rookie


Berichten: 42
Lid geworden op: 04 jan 2013 19:53
Auto: Ford Focus
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Locatie: Kloetinge (Zeeland)
Nee. Tis niet mijn soort auto zeg maar... Verder zeg ik niks in het hol van de leeuw 
Was: Citroën C5 berline 2.0-16v aut. LPG 2003, nu Ford Focus wagon 1.8 TDCi 115 pk 2002
Hyundai Atos 2000
Hyundai Atos 2000
Berichten: 2551
Lid geworden op: 21 aug 2007 20:06
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Locatie: Nijmegen
Och, niet iedereen bijt hier hoor, als je wat minder C5 minder bent,
Groeten, Marc
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Het is hier geen Peugeot-forum...GuidoC5 schreef:Verder zeg ik niks in het hol van de leeuw
C5club Bikkel


Berichten: 264
Lid geworden op: 18 apr 2010 18:08
Auto: Renault Twingo
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
kilometerstand: 155.500
Locatie: Sittard
Ik heb zelf ca. 3 jaar een 1.8 16V en nog nooit problemen gehad.
Kan het niet zijn dat de garagehouder een andere auto heeft staan die hij graag weg wil omdat hij met die in zijn maag zit en dan zomaar iets zegt zodat jij die andere misschien koopt waar hij vanaf wilt?
Kan natuurlijk ook zijn dat hij verkeerd is voorgelicht maar 1.8 16V heeft geen problemen met kleppen. Begin jaren 90 had mazda en aanverwante wel een 1.8 16V die problemen met de kleppen hadden, misschien dat hij meent dat deze motoren hetzelfde zijn.
Kan het niet zijn dat de garagehouder een andere auto heeft staan die hij graag weg wil omdat hij met die in zijn maag zit en dan zomaar iets zegt zodat jij die andere misschien koopt waar hij vanaf wilt?
Kan natuurlijk ook zijn dat hij verkeerd is voorgelicht maar 1.8 16V heeft geen problemen met kleppen. Begin jaren 90 had mazda en aanverwante wel een 1.8 16V die problemen met de kleppen hadden, misschien dat hij meent dat deze motoren hetzelfde zijn.
Berichten: 59
Lid geworden op: 20 mar 2013 19:25
Auto: c5 2l Break
Opties: Leer
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 322000
Kleur: Rood
Contacteer:
Nou de kleppen zou ik mij maar geen zorgen over maken , het verhaal is dat dat juist aan de 2l ph1
voo behouden zou zijn .
ik heb laats klepstoters gewisseld , en wat schets min verbazing , dat de Dieverse types :Ph1+2
zowel de 1800-en 2000cc motoren de zelfde Klepstoters gebruiken, daar zij dan wel weer 2 typen van.
Verder een goede auto voor het geld . zonder al te grote problemen .
voo behouden zou zijn .
ik heb laats klepstoters gewisseld , en wat schets min verbazing , dat de Dieverse types :Ph1+2
zowel de 1800-en 2000cc motoren de zelfde Klepstoters gebruiken, daar zij dan wel weer 2 typen van.
Verder een goede auto voor het geld . zonder al te grote problemen .



