C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Als je met de ene auto boven de 1:20 komt wil dat echt niet zeggen dat je dan met een andere auto ook zuinigheidsrecords gaat neerzetten. Je vergelijkt appels met peren. Elke motor, ook al zijn ze van hetzelfde type, is een samenstelling van componenten. Elke samenstelling is uniek en geeft daardoor ook andere eigenschappen en verbruikscijfers. Als je met het rekenwerk uitgaat van een verbruik van 1:15 / 1:16 dan zit je aardig goed. Rijd je zuiniger, dan is dat meegenomen.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 jun 2012 11:41
Auto: nog zoekende
Brandstof: Hybride
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
Locatie: provincie Drenthe
sorry, 't is 100 kw.
JHV
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Voor wat het waard is ;) :
onze 2.0HDIF automaat; tussen de 1 op 15 en de 1 op 16. Met soms uitschieters naar de 1 op 17.
We zijn rustige rijders voor wat betreft topsnelheid, wel goed meekomen tijdens optrekken en in de stad. Daar dus ook niet zuinig.
Johan
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 sep 2008 15:20
Auto: C5 berline SX 2.0 hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10957CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70.000
Kleur: gris aluminium
Hallo,

Mijn 2.0 hdi 2006 automaat verbruikt 6,6l/100km en ik ben een rustige rijder.
voorheen : C5 1.8 berline, 2004
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 792
Lid geworden op: 24 aug 2008 00:44
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Locatie: Lekkerkerk
Contacteer:
Zie spritmonitor voor mijn verbruik en dat is over de afgelopen 140dKm.

Kanttekeningen,
- het is een break,
- er zit veel woonwerkverkeer bij, met vier dagen per week Rotterdamse ruit,
- de auto is een tijdje niet echt in orde geweest.

Op de langere afstand is het goed mogelijk boven de 1 op 17 te komen en daar kun je 120 km/uur voor rijden , maar stoppen en optrekken kost veel brandstof bij deze zware auto.
4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.

Afbeelding
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Wat heel zwaar telt is niet alleen hoe je rijdt, maar waar/wanneer. Stadsritjes zijn fnuikend.

1op21 ipv 1op20 is maar 5% beter, dat is niet statistisch significant, gezien alle onzekerheden die er in het systeem zitten (brandstofmeting, afstandsmeting) en alle variabelen: naast gebruik (snelheid, afstanden, belading) ook het weer, banden, A/C & verwarming.

Bij de Ph.I was het verschil bvm-bva zo'n +5% evenals het verschil berline-break.

Let er ook op dat er van de Ph.II 2.0HDi138 twee varianten zijn:
de HDi en de HDiF (met roetfilter). Kijk hier goed naar voor je er eentje koopt, niet op basis van de advertentie, maar op basis van het VIN.
Die tweede kan een haar meer verbruiken, maar is veel schoner en is niet zo blij met veel korte ritjes.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 jan 2013 01:11
Auto: berline exclusive
Opties: Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 74000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: Vlodrop
Contacteer:
C5club Rookie
C5club Rookie
Mijn verbruik ligt nu op 1 op 19.8 met een C5 2.0 HDI 138 pk berline
Rowi
Rowi
Voor verbruik (zelfde auto): zie onderschrift.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 686
Lid geworden op: 02 jul 2006 20:45
Auto: Ligne Business 2.0
Opties: PP, blauwe tand, navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 0
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 97300
Kleur: Grijs
Locatie: Veenendaal
1:15 en dan moet ik netjes rijden
NU: Citroën C5 PH3 2.0 Ligne Business (2009)

Auto's die we hebben gehad:

Citroën C5 2.0 PH2 HDiF (2007)
Citroën C5 PH1 1.8 Ligne Prestige (2003)
Honda Accord 2.0i
Honda Civic 1.6
Opel Kadet (ach, iedereen maakt weleens een fout)
Ford Escort
Citroën Visa
Honda Civic
VW Kever
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 792
Lid geworden op: 24 aug 2008 00:44
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Locatie: Lekkerkerk
Contacteer:
Nou Rowi, je hebt nogal wat gewist!
En heb je echt de airco aan :smt017, of is dat omdat de standkachel de auto te heet maakt?
4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.

Afbeelding
Rowi
Rowi
Gewist? Begrijp ik niet. Airco staat vrijwel altijd op de automaat. De standkachel wordt voor iedere rit gebruikt.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 jul 2010 08:12
Auto: C5 Break 2.0 HDI automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: 09859
Productienummer: 10311
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 227000
Kleur: Zilver
Locatie: Nieuwegein
Gebruikersavatar
C5club Rookie
C5club Rookie
Ik heb een C5 break PH1 2.0 liter HDI automaat, en mijn gemiddelde gebruik overall is 7,0 liter per 100 km.(informatie Spiritmonitor) Totaal nu ongeveer 70.000 km gereden met een gebruik van 1 op 14,2 Heb geen 136 pk maar de 108 pk, en als ik het goed heb begrepen is deze altijd al minder zuinig geweest. Maar ondanks alles blijft het een wereld auto die heerlijk rijdt zowel korte als lange afstanden. Mijn volgende is weer de C5 automaat (PH2 of PH3)
Afbeelding
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 792
Lid geworden op: 24 aug 2008 00:44
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Locatie: Lekkerkerk
Contacteer:
Rowi schreef:Gewist? Begrijp ik niet. Airco staat vrijwel altijd op de automaat. De standkachel wordt voor iedere rit gebruikt.
Was dit je eerste invoer daar autoverbruik.nl niet meer werkt? Kan me herinneren dat je daar een verbruik van onder de 1 op 14 had, vandaar.
Ik zie maar twee waarden via je sprit-link en de airco vink ik alleen maar als aan als ie het ook werkelijk heeft gedaan. In de praktijk dus vanaf april ongeveer. Volgens mij is het spritmonitorprogramma nog uit de tijd van de aan/uit airco. Ik kan het zomers goed merken aan het verbruik of de airco gekoeld heeft en om de resultaten wat zuiverder te houden houd ik daar rekening mee in de lijst.

@Rolo 57, ik had een Peugeot 307 die gemiddeld met deze motor 1 op 17 reed en Duck rijdt niet anders met zijn
C5 Break met deze motor. Veel korte afstanden misschien?
4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.

Afbeelding
Rowi
Rowi
Was inderdaad de eerste invoer. Bij autoverbruik.nl was het, gemiddeld over ruim 5 jaar, 1 op 14,6.
Balen dat al die gegevens weg zijn. Airco zal ik gaan aanvinken vanaf april tot en met september.
Rowi
Rowi
Bij nader inzien: ook in de winter zijn er dagen boven de 4 graden, en dan doet die airco het ook als íe op automaat staat. Dus gewoon maar altijd aangevinkt laten staan. Maakt ook eigenlijk niet uit, ik ga dat verbruik toch niet verder analyseren. En of ik dingen nu aanvink of niet, het verbruik wordt er niet anders van. Heimwee naar brandstofverbruik.nl. Daar had ik dit soort overwegingen niet nodig :(
Plaats reactie