Er is wat mij betreft niet altijd een goede argumentatie waarom Michelin de enige juiste keuze zou zijn.
Michelins zijn inderdaad wel goede banden; bij tests komen ze i.h.a. nooit slecht uit de bus.
Maar uit alle vergelijk testen blijkt dat ze ook duidelijk langer mee gaan dan z'n concurrenten, en daarmee per saldo goedkoper zijn.
Maar wat ik aan ervaringen er zelf mee heb én via-via hoor, is dat Michelin niet alleen duur is in aanschaf, maar ook in verbruik omdat ze lang niet altijd zo slijtvast blijken te zijn. Ik vind tenminste 30.000 km voor een set niet buitengewoon veel.
En qua prijs, tja. Wat betaal je en wat krijg je? Persoonlijk vind ik €125 voor een band aan de hoge kant (maar wel maatafhankelijk natuurlijk). Die hogere prijs zie je niet per se terug in kwaliteitsaspecten. Voor mijn Falkens betaalde ik €85/stuk (montage en balanceren inclusief), maat 225/45R17. Dat scheelt toch grofweg €200 all-in...
M.i. kun je je niet echt een buil vallen als je een ander merk banden koopt, ervan uitgaande dat je je niet laat verleiden tot Chinese Bandi-Bandi's.
Dus Falken, Bridgestone, Goodyear, Uniroyal, Nokian, Vredestein, Fulda, ... je auto zal er prima op rijden

Verder is het ook een beetje een persoonlijke keuze. DE waarheid bestaat niet, en tests zeggen ook lang niet alles.