BAN
BAN
Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Ik kan geen vergelijking trekken tussen een proefrit in een 2003 2.0 automaat en de huidige iig.
Je zal de auto`s wel voor een wat langere tijd moeten berijden.

Nieuw leven? hij was toch niet op sterven na dood? ;)

Aanpassingen aan het motormanagement, wat toleranties en onderdelen die invloed hebben op het lopen van de motor kunnen het verschil in beleving maken lijkt mij.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Of je het zo absoluut kan zeggen of je een HPI moet laten staan weet ik niet. Als ie gewoon goed loopt... Alles afhankelijk van de prijs natuurlijk. Ik was qua geluid ook niet erg gecharmeerd van de gewone 2l. Een HPI is altijd een lekker luxe exclusive. Wel is het zo dat je natuurlijk weinig hebt aan al die luxe als je auto het niet doet :-(

Wel kunnen onderdelen op termijn een echt probleem worden. ZO schijnt de hogedruk pomp lastig aan te komen zijn.

De HDI 90PK van de ph1 lijkt me ook niet een aanrader.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Ik zou bij een zo oude 2e (3e?) hands altijd de minder luxe laten staan. Qua motor ben je dan beperkt. Geen LPG, dus dan wordt de keus bepaald door Diesel vs benzine en Handbak vs automaat, break vs Berline.

Op een C5 zou ik altijd ESP, Xenon, HA3+ en parkeerhulp willen hebben, ook dat beperkt de keuze (tot de exclusive). Weet ook dat de C5 op 16" stukken beter rijdt.

De HPI zou ik nooit helemaal willen afschrijven al was het alleen maar omdat het een van de mooiste staaltjes innovatie is van Citroën de laatste 15jr, maar helaas niet helemaal compatibel met de werkelijkheid van ca.2002...

Tenslotte zou ik altijd voor een HDi mét FAP gaan, uit principe, maar er dan wel opletten dat de RDW dit ook snapt ;) Daarnaast zou ik er nooit een nemen met trekhaak. (ivm gebruik) En erg uitkijken met andere accessoires. (mn elekt)
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 okt 2012 19:51
Auto: C5 Break 2.0 HDiF Exclusive
Opties: Cruise Control,elektr.open dak,Xenon lampen,draaibare kruislichten,parkeersensoren voor en achter, mistlichten voor, zetelver
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 98.000
Kleur: metaal grijs
GW-tje schreef:Verrassend wanneer je bedenkt dat er niet eens echte verschillen zijn tussen Ph1 en Ph2, behalve misschien wat smoelwerk en wieldiameter......
Beste,

Wat mij betreft lijkt het me niet aangewezen dat ik zou deelnemen aan een forum met mededelingen die niet onderbouwd zijn door ervaring of onderworpen zouden zijn aan onwetendheid. Ik poog enkel een bijdrage te leveren aan dit forum wat mijn ervaring betreft. Ik kan dus enkel datgene meedelen wat mijn ervaring betreft tussen de Ph1 en de Ph2.

Sta me nog toe te schrijven dat twee Citroën dealers, Vack uit Puurs (B) en Hopchet uit Schoten (B), alsmede een forumlid alhier, mij meedeelden dat er wel degelijk een ander rijgedrag aanwezig is tussen de Ph1 en de Ph2. Die heb ik dus reeds beschreven louter uitgaande mijn recentelijke ervaring. Niet enkel voor mij is er een verschil waar te nemen tussen de Ph1 en de Ph2. Ook mijn echtgenote en kinderen beamen dit. Enkele medepassagiers hebben al opgemerkt dat er een groot verschil aanwezig is tussen mijn vorige Ph1 en de nu Ph2. Zoals al reeds door mij beschreven. Vroeger werd mij zelfs gemeld dat de Ph1 stugger zou rijden dan de Xantia. Ook dat moet en kan ik bevestigen uit ervaring. Wanneer ik nu de vergelijking zou maken tussen de Ph2 en de Xantia, dan lijkt mij de Ph2 heel wat aangenamer en zachter te rijden dan de Xantia.

Maar ik neem aan dat daarover de meningen waarschijnlijk ook zullen verschillen.
Na 37 jaar roken gestopt op 8 januari 2013...
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Gebruikersavatar
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
Verschil ph1 en 2 kan ik ook bevestigen hoor ;)
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...

Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie

Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.

"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 feb 2013 13:43
Auto: c5
Brandstof: Benzine
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
Heren erg bedankt voor uw respons op dit ogenblik.

Ik rij al jaren Xantia Pallas

@ Boby
en de tip tussen ph1 en ph2 kwa vering vindt ik erg belangrijk bedankt
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 okt 2012 19:51
Auto: C5 Break 2.0 HDiF Exclusive
Opties: Cruise Control,elektr.open dak,Xenon lampen,draaibare kruislichten,parkeersensoren voor en achter, mistlichten voor, zetelver
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 98.000
Kleur: metaal grijs
Bedankt voor de bevestiging, Klussie.

@ Snorre,

De vering is een zeer belangrijk onderdeel voor mijn gezin, Snorre. Mijn echtgenote heeft inmiddels drie chirurgische ingrepen ondergaan aan de wervelkolom ten gevolge een ernstig verkeersongeval. Waaronder zes schroeven in de L wervels.

Zulke patiënten merken o.a. wel meteen het verschil in ordentelijke en aangename vering. Weliswaar is het een andere discussie, maar volgens mijn echtgenote is de vering van de C5 Ph3 dan weer iets harder dan de Ph2. Beide voertuigen exclusive's met leder interieur waarvan mijn oudste zoon gebruiker is van de Ph3. Bestuurderszetel uitgerust met rug massage.
Na 37 jaar roken gestopt op 8 januari 2013...
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 534
Lid geworden op: 01 nov 2006 20:17
Auto: C5 Tourer 1.6 THP
Opties: pack look exterieur met LM
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12413
Productienummer: 10400
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 151000
Kleur: Gris Haria
KPH: C5club sticker
Locatie: Leuth
Contacteer:
Er zit wel degelijk verschil tussen een 2.0 PH1 en een 2.0 PH2. De 2.0 PH1 heeft vaak problemen met het motormanagement veroorzaakt door slechte hydraulische klepstoters. Slechte koudloop en overschakelen op noodprogramma. De PH2 heeft dit probleem niet.
Citroen ZX 1.4 Alure
Citroen Xsara Break 1.6 LP
Citroen Xsara Picasso 1.8 16v
Citroen Saxo 1.4 VTS
Citroen C5 2.0 16v LP PH1 Break
Citroen C5 2.0i 16v LP PH2 Sedan
Citroen C5 1.6 THP Tourer PH3
VW Tiguan 1.5 TSI DSG

Afbeelding
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Dat zijn twee verschillende motoren, EW10A vs EW10J4 (ph.I).
Hetzelfde verschil is er ook met de 1.8-16v (EW7A), maar die motor is er niet exact vanaf het begin vd ph.II.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 dec 2010 15:24
Auto: C5 Break 2.0 16V Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 160.000
Kleur: Noir Obsidien
Vergeet tussen alle Exclusive's, Prestiges, Seduction's etc ook de Ligne Business niet, die heeft een prettige uitrusting met o.a. velours, 6 CD-wisselaar onder de rechter voorstoel (bedienbaar aan het stuur), parkeersensoren voor en achter en mooie lichtmetalen velgen. Deze uitvoering kom je geregeld 2e hands tegen, o.a. uit jaartal 2007 (Ph 2).
Plaats reactie