Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.

C5club extreme Fan


Berichten: 107
Lid geworden op: 11 jan 2011 12:19
Auto: Break, Athena, 2.0 16v
Opties: lederen bekleding, stoelverwarming,afn. trekhaak, parkeersensoren achter, instaplijsten
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 105000
Kleur: Gris Orageux
Omdat de achterremmen regelmatig piepten als ze warm waren en ik het idee had dat het afremmen meer moeite kostte maar even een bezoekje gebracht aan mn dealer. Slecht nieuws: versleten remklauwen, remschijven en blokken. Het enige goede nieuws was dat de remmerij voor nog prima in orde bleek. Het achterboeltje dus maar laten vervangen voor 1 rib uit mn lijf....
In eerste instantie leek het remmen wat soepeler te gaan en van piepen was even geen sprake meer. Totdat ik thuis aangekomen was, na wat snelwegkilometers van het garagebezoek. De wagen lijkt al met al toch niet veel beter te remmen dan eerst en ook het piepen is weer, hetzij in mindere mate, hoorbaar. Das even balen!
Te vroeg gejuicht en toch maar even een nieuw bezoekje aan de dealer brengen of moeten de remmen nog gewoon ingereden worden??
In eerste instantie leek het remmen wat soepeler te gaan en van piepen was even geen sprake meer. Totdat ik thuis aangekomen was, na wat snelwegkilometers van het garagebezoek. De wagen lijkt al met al toch niet veel beter te remmen dan eerst en ook het piepen is weer, hetzij in mindere mate, hoorbaar. Das even balen!
Te vroeg gejuicht en toch maar even een nieuw bezoekje aan de dealer brengen of moeten de remmen nog gewoon ingereden worden??
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Hoort niet te piepen, zeker niet als het nieuw is, gewoon weer even naar de dealer. 

Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.

C5club extreme Fan


Berichten: 178
Lid geworden op: 26 aug 2011 16:05
Auto: Citroën C4 2.0 HDi
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: EAT8
Inderdaad.Bij plaatsing van de nieuwe remblokjes wordt een dun laagje kopervet aan de achterzijde van de blokjes gesmeerd gesmeerd zodat het niet meer piept.Waarschijnlijk vergeten door de garagist!
Berichten: 1853
Lid geworden op: 08 sep 2010 20:25
Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque
bij mijn vorige C5 (2.0 van eind 2005) zijn na 3 jaar de remblokken (onder garantie) vervangen door niet piepende exemplaren; het piepen behoorde daarna tot het verleden. Heeft m.i. meer met het merk/soort remblok te maken dan met het kopervet.
Ze zijn toen nog onder garantie vervangen omdat ze voor die tijd geen oplossing voor dat piepen hadden. Toen ze die wel hadden, hebben ze de blokken dus vervangen terwijl ik er niet eens om gevraagd had. Ze informeerden gewoon of ik nog last van het piepen had omdat ze daar toen een oplossing voor hadden.
Ze zijn toen nog onder garantie vervangen omdat ze voor die tijd geen oplossing voor dat piepen hadden. Toen ze die wel hadden, hebben ze de blokken dus vervangen terwijl ik er niet eens om gevraagd had. Ze informeerden gewoon of ik nog last van het piepen had omdat ze daar toen een oplossing voor hadden.
Citroën-historie:
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Het smeren met kopervet heeft niets met piepen te maken.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km

C5club extreme Fan


Berichten: 178
Lid geworden op: 26 aug 2011 16:05
Auto: Citroën C4 2.0 HDi
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: EAT8
En waarom smeren de garagisten dat dan aan???In een verleden tijd werden piepplaatjes (geleverd met de remblokken)tussen blok en klauw geplaatst!!
Berichten: 1853
Lid geworden op: 08 sep 2010 20:25
Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque
Bij mijn weten om ze er later ook weer uit te kunnen halen............
Citroën-historie:
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Vaak worden de anti piep blaadjes meegeleverd in het doosje van de remblokken, maar niet alle monteurs nemen de moeite ze ook te gebruiken!.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Niet alleen in het verleden....Bibendum schreef:...In een verleden tijd werden piepplaatjes (geleverd met de remblokken)tussen blok en klauw geplaatst
Als je nu een setje achterblokken koopt bij Citroën zitten daar de anti-piep plaatjes bij

"Alternatieve bronnen" leveren die niet altijd mee.
Groet,
JW
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
@Bibendum: kopervet wordt louter en alleen toegepast om de hittebestendige eigenschappen. Remmen worden nu eenmaal erg warm/heet en om de smerende werking van vetten te kunnen behouden werd koper toegevoegd om de hitte te kunnen weerstaan. Tegenwoordig zijn er al meerdere synthetische hittebestendige vetsoorten zodat er niet altijd meer zware metalen hoeven worden toegepast. Beter voor mens/dier/milieu.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Kopervet houdt de blokken gangbaar maar ook op de plekken waar geadviseerd wordt een likje vet aan te brengen zoals tussen blokken en remzuiger. Op die plek voorkomt/verminderd het de neiging van piepen en zit daar niet om te smeren.
Anti piepplaatjes worden idd net altijd gebruikt al waren ze bijgeleverd.
Voor een dergelijke ingreep mag je verwachten dat de remmen geen bijgeluiden geven en mag je verwachten dat ze dat netjes kostenloos gaan oplossen voor je.
Anti piepplaatjes worden idd net altijd gebruikt al waren ze bijgeleverd.
Voor een dergelijke ingreep mag je verwachten dat de remmen geen bijgeluiden geven en mag je verwachten dat ze dat netjes kostenloos gaan oplossen voor je.


C5club extreme Fan


Berichten: 107
Lid geworden op: 11 jan 2011 12:19
Auto: Break, Athena, 2.0 16v
Opties: lederen bekleding, stoelverwarming,afn. trekhaak, parkeersensoren achter, instaplijsten
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 105000
Kleur: Gris Orageux
Het blijft merkwaardig te noemen dat de remmen nog steeds piepen. Ik lees daar op "ons" forum wel meer over, maar na zo een flinke ingreep van mijn dealer verwacht ik toch meer. Ik zet mn vraagtekens wel bij het smeren van de remblokken, want volgens mij is dit voor de dealer gewoonte.
Ook blijft het vreemd dat het remmen pas echt goed gaat nadat het rempedaal hard is ingedrukt...
Toch maar even een nieuw bezoekje aan de dealer brengen!
Ook blijft het vreemd dat het remmen pas echt goed gaat nadat het rempedaal hard is ingedrukt...
Toch maar even een nieuw bezoekje aan de dealer brengen!
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club extreme Fan


Berichten: 107
Lid geworden op: 11 jan 2011 12:19
Auto: Break, Athena, 2.0 16v
Opties: lederen bekleding, stoelverwarming,afn. trekhaak, parkeersensoren achter, instaplijsten
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 105000
Kleur: Gris Orageux
Daar heb ik ook aan gedacht, hoewel ik had verwacht dat de dealer dan mij hierover had geinformeerd. Bovendien lijkt het mij zo dat wanneer de remklauwen en schijven vervangen zijn, dit al direct merkbaar is. En dan nog dat piepen wat blijft. Zou dit ook gaan verdwijnen bij het inslijten?
Ik heb er nu 50km mee gereden.
Ik heb er nu 50km mee gereden.
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
En hoeveel keer er mee geremd?
Gewoon even gaan rijden en een aantal keer flink remmen !
Gewoon even gaan rijden en een aantal keer flink remmen !
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"