V.I.P.
V.I.P.
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
V.I.P.
V.I.P.
Re: ruitenwissers herrie!

Bericht door JW-C5 »

Hollender schreef:Zelfs als ze niet versleten zijn, dan wordt de rubber nog altijd hard(er) waardoor ze minder goed wissen. Na verloop van tijd stuiteren ze zelfs over de ruit. Hier worden minstens 1 á 2 keer per jaar de wisserbladen vervangen.
Bij mij stuiteren ze niet over de ruit, en met twee slagen is de ruit goed schoon.
Daarbij gebruik ik een goed middel (Sonax) in de ruitensproeier, en ik maak de bladen zeer regelmatig schoon.
Ik haal ook altijd blad en andere ongerechtigheden van de ruit voordat ik wegrij. Die moet je niet tussen het blad en de wisser krijgen.

Welk type wissers wordt er bij jou/juliie zó vaak vervangen?
Zijn dat de Bosch flatblades?

Groet,
JW
Afbeelding

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Alle soorten, vroeger wel de goedkoper gebruikt maar regelmatig vervangen, nu met de flatblades om het jaar.
Schone ramen wel belangrijk, zodra er ook maar iets op zit maak ik ze schoon, ik kan niet tegen vuil of spetters op mijn ramen, daarom jammer dat op deze phase 3 het achter niet kan en zit.
Kan ook niet tegen hangende en bewegende dingen voor het raam, krijg ik hoofdpijn van.
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Contacteer:
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Ga de mijne ook maar eens verstellen met 2 bahco's, maken een verrekte herrie bij de eerste slag, de terug gaande slag is luidloos.
Kijken wat het resultaat is.
Met sneeuw geen probleem, maar net zo tussen miezeren en droog als de wissers op automaat staan en ook soms op manual is het niet om aan te horen.
Doet me denken aan de schoolbanken als je met je nagel bij het uitwissen over het bord krast.
gegroet allen,
Peter.

vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Plaats reactie