Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.

C5club Fan


Berichten: 91
Lid geworden op: 01 mei 2012 17:11
Auto: tourer exclusive 2.0 ltr
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 28000
Kleur: zwart nacre
heb er ook last van bij hogere snelheden !
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 jun 2012 21:39
Auto: Lexus CT200h
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Idem, vooral vanaf 110 km/u.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Let eens goed op de naden van de deuren. De voorste naden moeten net iets dieper liggen (=smaller) dan de achterrand van het voorspatbord. En verderop moet dan het achterportier weer net iets achter de rand van het voorportier wegduiken. Als dat niet goed zit krijg je ook dat de wind daar gaat happen en dat hoor je. Door portieren goed af te stellen c.q. scharnieren te verbuigen is dat absoluut op te lossen.
De zijkant van de auto moet er overdreven een beetje zo uitzien. (bovenaanzicht)
De zijkant van de auto moet er overdreven een beetje zo uitzien. (bovenaanzicht)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km

C5club Fan


Berichten: 91
Lid geworden op: 01 mei 2012 17:11
Auto: tourer exclusive 2.0 ltr
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 28000
Kleur: zwart nacre
als ik kijk naar de naden dan word ik niet vrolijk ! ruimte is aan geen enkele kant gelijk wat betreft motorkap en achter klep ! wat betreft de deuren is het niet zoals jij tekent
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Dan heb je daar een mogelijke oorzaak te pakken voor veel extra lawaai. De garage moet dat allemaal netjes kunnen afstellen maar bij een schadereparateur zullen ze er handiger in zijn. Steek daar eens je licht op.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Dat lijkt mij ook, en is het niet omdat de rest netjes stil is dat dit nu juist wat meer opvalt ??
Ik herken dit dat ook absoluut niet ...
Ik herken dit dat ook absoluut niet ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:55
Auto: CITROEN C5 BERLINE 1.6 THP 155 AUT6 EXCLUSIVE
Opties: Detectie pack plus, afil + verm. zetels voor + masserende best. zetel, reservewiel pack, USB box
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 3600
Kleur: wit
Locatie: antwerpen
Bedankt voor de tips!
In begin dat ik mijn C5 was hij echt stil, maar na verloop van tijd kreeg (hoorde) ik het windgeruis.
Hopelijk geraakt het opgelost
Vriendelijke groeten
Steven
In begin dat ik mijn C5 was hij echt stil, maar na verloop van tijd kreeg (hoorde) ik het windgeruis.
Hopelijk geraakt het opgelost
Vriendelijke groeten
Steven
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 jun 2012 21:39
Auto: Lexus CT200h
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Mwjah. Is idd ook bij me opgekomen. Maar nog, op superstil asfalt -wat als proef is neergelegd bij mij in de buurt- hoor ik nauwelijks afrolgeluiden. Mijn C5 bij 100km/u in neutral en mijn 9-5 bij 100km/u in neutral levert toch echt meer geklapper op bij de eerste. Niet echt objectief natuurlijk, maar het is het idee.Menno schreef:Dat lijkt mij ook, en is het niet omdat de rest netjes stil is dat dit nu juist wat meer opvalt ??
Ik herken dit dat ook absoluut niet ...
Wat me ook al was opgevallen is dat de wind erg hard naar binnen klapt als je met open raampje rijdt. Misschien dat de hele windstroom van de C5 zorgt voor meer windgeruis. Voor ik dit topic las, had ik het idee dat de windruis voornamelijk bij de buitenspiegels vandaan kwam.
Maar: de rest van de C5 is inderdaad stil. De voorruit is bij alle auto's gelamineerd toch? Bijgeluiden uit de ophanging en afrolgeluiden zijn goed geelimineerd. Het motorgeluid hebben ze hun best op gedaan, maar de zwakste schakel valt natuurlijk op bij een goed geisoleerde auto.
Dat is dan dus de motor en windgeklapper boven 100km/u. Zal nog eens naar de deurafstelling kijken, maar iets zegt me ook dat het gewoon bij de auto hoort.

C5club Fan


Berichten: 91
Lid geworden op: 01 mei 2012 17:11
Auto: tourer exclusive 2.0 ltr
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 28000
Kleur: zwart nacre
volgens mij is niet bij alle modellen de voorruit ''gelamineerd'' maar heb gisteren nog even zitten luisteren en weet eigenlijk niet waar het vandaan komt,zal wel eens goed luisteren als ik in oktober naar nl ga rijden 1400 km dus dan heb ik tijd zat... maar elke auto heeft toch last van wind geruis lijkt mij??? en anders de muziek maar harder zetten !!!
Berichten: 1853
Lid geworden op: 08 sep 2010 20:25
Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque
Bij alle huidige auto's is de vooruit gelamineerd, is nl. gewoon gelaagd glas. In principe is gelaagd glas ook geluiddempend.
De duurdere versies van de C5 hebben geluidwerend glas voor de voorportierramen.
De duurdere versies van de C5 hebben geluidwerend glas voor de voorportierramen.
Citroën-historie:
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Er is een apart topic over geluidswerende gelaagde ruiten. Het si wel iets ingewikkelder dan jij voorstelt. Geluidswerend en gelaagd zijn twee verschillende dingen.
Op alle Citroëns sinds de AX zit een gelaagde voorruit, tbv de veilgiheid. Met daarbovenop thermische en zonwerende lagen. Sinds 2004 zijn er geluidswerende voorruiten.
Op een C5 Diesel heb je in elk geval een geluidswerende voorruit, maar idd ook gelaagde geluidswerende zijruiten (allemaal) zijn soms standaard. Kijk daar eerst een naar, want het kan de relatieve perceptie van ander geluid beïnvloeden.
Op alle Citroëns sinds de AX zit een gelaagde voorruit, tbv de veilgiheid. Met daarbovenop thermische en zonwerende lagen. Sinds 2004 zijn er geluidswerende voorruiten.
Op een C5 Diesel heb je in elk geval een geluidswerende voorruit, maar idd ook gelaagde geluidswerende zijruiten (allemaal) zijn soms standaard. Kijk daar eerst een naar, want het kan de relatieve perceptie van ander geluid beïnvloeden.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 jun 2012 21:39
Auto: Lexus CT200h
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Mijn auto heeft inderdaad de geluidswerende voorruit, maar niet de gelamineerde zijruiten. Ik zoek het "probleem" vooralsnog daarin:
De motorkap/ruitensproeiers/ruitenwissers/raamrubber hoor je nu totaal niet meer, waardoor de eerstvolgende geluidsvanger de zijspiegel wordt. Als dat dan het enige is wat je hoort, lijkt het al snel een hoop kabaal.
Toch nog eens goed kijken naar de vereenvoudigde weergave van de zijdeuren, misschien dat daar nog eea in afgesteld kan worden.
De motorkap/ruitensproeiers/ruitenwissers/raamrubber hoor je nu totaal niet meer, waardoor de eerstvolgende geluidsvanger de zijspiegel wordt. Als dat dan het enige is wat je hoort, lijkt het al snel een hoop kabaal.
Toch nog eens goed kijken naar de vereenvoudigde weergave van de zijdeuren, misschien dat daar nog eea in afgesteld kan worden.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
mijn C5 had die zijruiten ook niet, en geen last van wind geruis..
valt bij de C4P daarom extra op, bij deze hoor je het wel.
nog niet storend maar ik merk nu pas, hoe stil de C5 wel niet is...
valt bij de C4P daarom extra op, bij deze hoor je het wel.
nog niet storend maar ik merk nu pas, hoe stil de C5 wel niet is...

Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Je kan altijd nog gelamineerde zijruiten plaatsen in een C5-3 mocht het teveel irriteren ...
Maar dat maakt het kleine ruitje bij de spiegel nog niet "geluidswerend" want die is bij alle modellen hetzelfde ....
Maar dat maakt het kleine ruitje bij de spiegel nog niet "geluidswerend" want die is bij alle modellen hetzelfde ....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24