Howto zelf uitlezen SGI type I LPG installatie
Auteur |
Bericht |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: Howto zelf uitlezen SGI type I LPG installatie
Even korte tussenstand: te vroeg gejuichd met de druksensor; toch maar eens elektrisch gaan meten. Hij doet het nog steeds dan wel/dan niet; dat ruikt naar elektrische ellende. Koelwaterverlies lijkt voorbij, slag om de arm; lijkt..... Zou het zo kunnen zijn dat door het oude membraan het koelwater verloren ging? Ik hoop het maar. Voorlopig al ruim een week op peil.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
26 maart 2012 21:58 |
|
|
aristo0078
C5club Newbie
Geregistreerd: 25 jul 2012 22:24 Berichten: 2
Auto: helaas geen c5 maar wel een van de motoren 406 1.8/16v lpg
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 364000
Kleur: zilvermetalic
Naar boven
|
Re: Howto zelf uitlezen SGI type I LPG installatie
Ik ben een tijdje bezig geweest met het uitdokteren van de software en hardware en omdat ik geen seriele poort had heb ik een usb to seriele omvormer gekocht, echter ik krijg dit met geen mogelijkheid aan de gang. Sietse, kan je misschien de Baudrate doorgeven waarop jouw seriele poort werkt? Je kan dit controleren: Conf.scherm->aparaatbeh.->poorten com en lpt->poortinstellingen< Of als je nog tips hebt hoor ik ze graag van je. Groetjes
|
26 jul 2012 08:17 |
|
|
aristo0078
C5club Newbie
Geregistreerd: 25 jul 2012 22:24 Berichten: 2
Auto: helaas geen c5 maar wel een van de motoren 406 1.8/16v lpg
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 364000
Kleur: zilvermetalic
Naar boven
|
Re: Howto zelf uitlezen SGI type I LPG installatie
Correctie, alles werkt inmiddels. De terminal is aangesloten en ik heb aan de hand van de service manuals alles afgesteld. Het lijkt nu of ik een andere auto rijdt. Ook een lekkage van het drooggasfilter waardoor de slangen leegliepen en ws door drukverlies het laatste restje gas in mijn spruitstuk kwam waardoor mijn spruitstuk ontplofte. Dus Sietse, bedankt voor je vele werk.
|
31 jul 2012 09:16 |
|
|
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
Re: Howto zelf uitlezen SGI type I LPG installatie
Sietze schreef: Ik had een foto toegevoegd bij de modificatie file (dacht ik). Maar hierbij nog even een plaatje. Sietze, het was wel netjes geweest om even te vragen of te melden dat je deze foto van mij hebt. Ik kwam hem net ineens tegen en dacht dat ik dit wel een heel herkenbare foto vond. Kijk: viewtopic.php?p=331004#p331004
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
04 aug 2012 18:19 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: Howto zelf uitlezen SGI type I LPG installatie
Ja, Plof je hebt wel gelijk. Maar.....goed jatwerk is beter dan een k*tfoto. En wees eerlijk, dit is wel een héééle mooie foto van zo'n druksensor.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
04 aug 2012 20:15 |
|
|
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
Re: Howto zelf uitlezen SGI type I LPG installatie
Kan mij dat ook schelen, hehehe. Maarre, heb jij de boel nu een beetje fatsoenlijk aan de praat, of hoe zit dat?
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
04 aug 2012 20:38 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: Howto zelf uitlezen SGI type I LPG installatie
Vooruit, even off-topic: Redelijkerwijs wel. Gestotter bij 70 is eruit, was de kvs-sensor. In de vakantie zo rond de 1 op 11 op gas gedraaid en rond de 1:13 op benzine. Alleen de AL4 was ik niet blij mee, kon bijna de Edelweißspitze (2541) op de Großglocknerhochalpenstraße niet opkomen met mijn 140 pk. Deed ik vroeguh met mijn R5 al fluitend. Nee, serieus auto loopt weer lekker maar ik weet wel dat je in de bergen met een diesel of een benzinemotor met handbak een stuk beter af bent.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
04 aug 2012 21:31 |
|
|
marcel63
C5club Newbie
Geregistreerd: 01 feb 2013 17:15 Berichten: 2
Auto: c5 Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2010
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: blauw
Naar boven
|
Re: Howto zelf uitlezen SGI type I LPG installatie
Sietze, heel erg bedankt voor de info. Ik heb een SGI type 1 en het uitlezen met agt gaat prima.
Mijn druksensor op de verdamper is waarschijnlijk kapot. Nu kan je vanaf software versie 108 de bosch sensor gebruiken maar dan moet je een modificatie file laden. Hiervoor is vermoedelijk het programma agmodify40 wat ik bij teleflex gfi. heb gedownload.
Weet iemand hoe je dit programma moet draaien ? Onder dos, windows 98 xp krijg ik alleen maar de melding: "Programma te groot voor geheugen" of staat er misschien een vreemde versie bij GFI teleflex ?
Voor andere mensen: - Software voor EZ SGI kan je niet gebruiken. dit is voor nieuwere gasinstallaties van teleflex. - De druksensor die op de verdamper gemonteerd zat had nummer 600.025. Deze bestaat niet meer. De vervanger is de Sagem druksensor met type nummer 238.013-230. De Sagem gaat zo snel stuk omdat hij een range heeft tot 2 bar. De bosch kan tot 4 bar.
|
01 feb 2013 17:27 |
|
|
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
Re: Howto zelf uitlezen SGI type I LPG installatie
Moet je de conversieparameters dan ook niet aanpassen? Als de druksensor een 2x groter bereik heeft kloppen de waardes ook niet meer toch?
|
01 feb 2013 17:41 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: Howto zelf uitlezen SGI type I LPG installatie
Ja inderdaad dat agmodify is mij ook nog nooit gelukt Dus het probleem herken ik, alleen heb je daar natuurlijk niets aan
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
01 feb 2013 22:48 |
|
|
marcel63
C5club Newbie
Geregistreerd: 01 feb 2013 17:15 Berichten: 2
Auto: c5 Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2010
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: blauw
Naar boven
|
Re: Howto zelf uitlezen SGI type I LPG installatie
Als je agmodify download staan er calibratiebestanden voor o.a. de bosch druksensor maar ook voor een alternatieve injector. Ik vermoed dat wanneer je deze met agmodify in de gas computer weet te krijgen dat dan automatisch alles goed staat (dus dat de conversieparameters aangepast worden). Nu iemand vinden die weet hoe dat moet........
|
02 feb 2013 13:44 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: Howto zelf uitlezen SGI type I LPG installatie
Kun je niet overdag een keer bellen met gfi ? Ze zijn daar behoorlijk behulpzaam, iig naar garages toe.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
02 feb 2013 17:59 |
|
|
Clint
C5club Newbie
Geregistreerd: 01 dec 2013 15:50 Berichten: 1
Auto: Civic
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2000
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 110000
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: Howto zelf uitlezen SGI type I LPG installatie
Hallo, Heel erg bedankt voor deze nuttig informatie. Ik heb me hier speciaal even aangemeld om je te kunnen bedanken. Ik rij namelijk geen Citroen, maar een Honda Civic coupe op lpg g3 en deze methode werkt hier ook voor. Je hoeft zelfs niet eens het sgi systeem te hebben. Ik heb een AG DGC systeem. Dus zonder de injectoren. Ik zag dat de kleuren van de kabels bij mijn DGC installatie hetzelfde waren dus ik heb de gok maar gewaagt. De kabels gesoldeert en het programma AGT.exe gebruikt om mijn installatie opnieuw in te leren. Eigenlijk heel erg eenvoudig. Er kan ook vrij weinig fout gaan. Nou loopt mijn Civic beter stationair. Nogmaals bedankt Met vriendelijke groet, Clint
|
01 dec 2013 15:57 |
|
|
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Re: Howto zelf uitlezen SGI type I LPG installatie
Ach LPG rijders onderelkaar, als we maar kunnen gassen
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
01 dec 2013 17:59 |
|
|
RonaldvanDoorn
C5club Newbie
Geregistreerd: 01 jan 2014 15:50 Berichten: 2
Auto: Xsara
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 250000
Kleur: grijs
Naar boven
|
Re: Howto zelf uitlezen SGI type I LPG installatie
Is er iemand die een werkende versie heeft kunnen vinden van agmodify40a? Deze kan je wel downloaden bij GFI, maar helaas werkt deze niet omdat hij wordt gedownload als een html bestand. En alleen hernoemen werkt dan niet.
Met agt.exe kan ik zien dat mijn sgi type 1 systeem de helft van de toeren aangeeft. En daar is volgends de GFI website een fix voor..
Ik heb al geprobeerd met een oudere versie van agmodify.exe maar die werkt niet voor sgi type 1.
|
01 jan 2014 16:33 |
|
|
|