Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
CitroFrance schreef:erg interessant dat Citroen nu ook interesse toont
Dat zal moeten blijken ;) De garage gaat het wel proberen. Is idd een rotfout :x en ik zit ook niet te wachten op hoge kosten nu die net uit de garantie is en ook nog zo weinig gelopen heeft. Je koopt een nieuwe auto niet om er na ruim 2 jaar zoveel kosten aan te hebben.
Heb het er met de garage al over gehad om ook de fout in de ECU te zoeken en niet direct in alle sensoren die er mee te maken kunnen hebben. Tenslotte is deze fout bij Citroen bekend.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1011
Lid geworden op: 05 sep 2008 11:35
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Locatie: Alphen aan den Rijn
Ongetwijfeld ten overvloede, maar ook Citroën kan zich na 2 jaar niet beroepen op einde garantie.

Volgens mij vallen ook auto's onder het Europese consumentenrecht en zou een coulanceregeling (3e jaar 70-80% Citroën/20/30% voor jou) van toepassing moeten zijn. Dit recht moet je echter zelf vaak halen. Controleer dus je rechtsbijstandsverzekering/gerechtelijke contacten maar even op hun bruikbaarheid.

Suc6, ik hoor het graag.
Er komt veel moois uit Frankrijk
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
CitroFrance schreef:Dit recht moet je echter zelf vaak halen
Maak je geen zorgen :lol: Dat gaat ook echt gebeuren als ze niet meewerken. Het is niet de 1ste keer.


Had vanochtend weer zeiknatte bougies.............lijkt wel of ie KVS lekt in de cylinders.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
BAN
BAN
Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Lijkt er wel op of je injectoren lekken dan. Na een nachtje druppelen staat er dan wat benzine in je cilinders.
Kvs ga je merken aan je kvs peil.
Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Als de injectoren lekken dan zou die benzine restjes toch meteen moeten verbranden bij het aanzetten van de motor. Ze zijn alleen nat bij een koude motor ook al heeft ie 30 sec gedraaid. Als je m uitzet met warme motor zijn ze gewoon zoals ze horen te zijn. KVS is idd nog op normaal niveau en goede kleur.

Zou het niet de temp.sensor van de motor kunnen zijn. Dus niet de KVS sensor. Die motor temp. sensor geeft misschien niet de goede waarde bij het starten als de motor koud is. De ECU zou dan verkeerd kunnen reageren door bijv. maar een rijk mengsel aan te bieden zolang ie koud is.
Het starten gaat namelijk wel goed en zolang je geen gas geeft loopt ie stat. 1000rpm en regelmatig. Als je eenmaal wegrijdt gaat t mis. Stationnair loopt ie dan heel onregelmatig tot ie warmer wordt.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1011
Lid geworden op: 05 sep 2008 11:35
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Locatie: Alphen aan den Rijn
O, dit klinkt o zo bekend........................... :smt198
Er komt veel moois uit Frankrijk
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
weet iemand waar ik die motor temp. sensor kan vinden? Is ie trouwens uit te lezen in diagbox?
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Bij koude motor:
Stationair draaiend

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na de 1ste afdruk werd ie alweer warmer
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Problemen vanmiddag met de motor....moest stoppen en display zegt: watertemp. te hoog. Linkermeter slaat vol uit. Na een paar keer starten en uitgaan doet ie t eindelijk en warm geen last meer gehad.

Uitlezing toen ie weer goed reed.
Afbeelding
Afbeelding
Hydr. klepstoters, luchtmotor, injector cyl 2 defekt????????????????
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Aha daar heb je een aanknopingspunt,
de koelvl temp sensor, die kan inderdaad ook voor problemen zorgen bij de koude start.
Die kun je idd controleren met diagbox.

Eventueel ook met een multimeter, als je weet hoe je dat aanpakt dan ;)
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Hmmm....voorste lambdasensor is toch in een gesloten lus bij een koude motor....dat kan toch niet?

PS misschien dat P1338 komt door de andere bobinebrug die ik erin heb gezet. heb ik ff te leen van de garage.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Niet lullig bedoeld hoor, maar volgens mij spring je van de hak op de tak.
dat werkt niet zo goed bij diagnose van een probleem.
Heel in het begin postte ik een aantal dingen die je moest controleren, waaronder:
heb je de kvs temp sensorwaarde al bekeken bij koude motor?
Een te rijk of te arm mengsel kan net zo goed overslaan ontsteking veroorzaken.
je moet beginnen bij de kvs temp en evt valse lucht, zoals ik ook al in het begin aangaf.
De bobine laat maar even buiten beschouwing.

De voorte lambdasonde is juist in open loop bij koude motor, en ook dat postte ik al eerder :smt190
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
BJG schreef:Eventueel ook met een multimeter, als je weet hoe je dat aanpakt dan
Ik ben een electronicus dus dat moet geen probleem zijn. Nu geeft de watertemp. meter echter weer een normale uitslag(sinds de motor weer goed loopt).
Wat moet de ohmse waarde van de KVS zijn?

PS die hoge watertemp. uitslag was maar heel kort, hij zei toen gelijk: stop...motor uitzetten.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
BJG schreef:Niet lullig bedoeld hoor, maar volgens mij spring je van de hak op de tak.
Sorry :oops:
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
GW-tje schreef:KVS-temp sensor= koelvloeistof-temperatuur-sensor. Die zit in je thermostaathuis gemonteerd aan de zijkant van je cilinderkop. In dit plaatje is het nummer 1 en heeft bestelnummer 1338 C1.
waar zitten de aansluitingen?
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Plaats reactie