Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 99
Lid geworden op: 29 jul 2011 11:21
Auto: C5 2.2 HDi 16v 2002
Opties: Leder/PDC enz.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 325000
Kleur: Bleu Mauritius
Locatie: Zeeland
Contacteer:
Bedankt! Ik hou jullie op de hoogte hier...
Behoorlijk citrofiel... Check citrofiel.tk om te zien welke auto's ik in mijn bezit heb of in mijn bezit heb gehad (35+). Momenteel aan de C5 2.2 HDi 16v Exclusive aut 2002.
Berichten: 99
Lid geworden op: 29 jul 2011 11:21
Auto: C5 2.2 HDi 16v 2002
Opties: Leder/PDC enz.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 325000
Kleur: Bleu Mauritius
Locatie: Zeeland
Contacteer:
Inmiddels de C5 ook maar "aangeboden"...
Hier nog wat foto's van de situatie zoals die nu is:

Zo ziet het eruit zonder luchtfilter en kapje op de bak.

Een beetje ingezoomd...


Nog meer ingezoomd...
Het komt erop neer dat de cilinder niet door het in te drukken deel terug wordt geduwd...
Het lijkt erop dat dat in te drukken deel dus niet meer functioneert.
Het gaat om een trekkoppeling begreep ik.
Iemand nog laatste hoop voor mij?
Hans

Hier nog wat foto's van de situatie zoals die nu is:

Zo ziet het eruit zonder luchtfilter en kapje op de bak.

Een beetje ingezoomd...


Nog meer ingezoomd...
Het komt erop neer dat de cilinder niet door het in te drukken deel terug wordt geduwd...
Het lijkt erop dat dat in te drukken deel dus niet meer functioneert.
Het gaat om een trekkoppeling begreep ik.
Iemand nog laatste hoop voor mij?
Hans
Behoorlijk citrofiel... Check citrofiel.tk om te zien welke auto's ik in mijn bezit heb of in mijn bezit heb gehad (35+). Momenteel aan de C5 2.2 HDi 16v Exclusive aut 2002.
Berichten: 169
Lid geworden op: 26 sep 2009 22:54
Auto: C5 Berline 2.0 16V Exclusive
Opties: Pack Parking, Lederen bekleding (electrisch verstelb. ), Cituning spoiler en koplampmaskers.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 8877
Productienummer: 0359
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 195000
Kleur: BLEU LEMAN
Locatie: Yerseke
Contacteer:
je hebt de boel ook ontlucht?
Alleen een Citroën rijdt als een Citroën!
-----------------------------------------------------------
Huidige voitures:
Citroën BX 1.9 GTi 16V 1989
Citroën BX 16Valve 1991
Citroën C5 2.0 16V Exclusive 2001
Citroën C2 1.4 VTR 2004
Historie:
Citroën BX 1.4 1989
Citroën BX 1.4 Cannes 1991
Citroën BX GTi 16V 1989
Citroën Saxo 1.4 VTS 2001
Citroën C5 V6 Exclusive 2001
-----------------------------------------------------------
Huidige voitures:
Citroën BX 1.9 GTi 16V 1989
Citroën BX 16Valve 1991
Citroën C5 2.0 16V Exclusive 2001
Citroën C2 1.4 VTR 2004
Historie:
Citroën BX 1.4 1989
Citroën BX 1.4 Cannes 1991
Citroën BX GTi 16V 1989
Citroën Saxo 1.4 VTS 2001
Citroën C5 V6 Exclusive 2001
Berichten: 99
Lid geworden op: 29 jul 2011 11:21
Auto: C5 2.2 HDi 16v 2002
Opties: Leder/PDC enz.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 325000
Kleur: Bleu Mauritius
Locatie: Zeeland
Contacteer:
Jep, maar dat is waarschijnlijk dan ook het euvel waar ik het in het begin van dit topic over had. Ik ben bang dat dat de echte oorzaak was van het niet terugkomende koppelingspedaal.
Vervolgens had ik hem omhoog gezet met de hand waardoor de cilinder brak bij intrappen.
Kortom, ik ben bang dat het dus in de bak zit.
Mocht er iemand zijn die me kan overtuigen van iets anders, graag...
Vervolgens had ik hem omhoog gezet met de hand waardoor de cilinder brak bij intrappen.
Kortom, ik ben bang dat het dus in de bak zit.
Mocht er iemand zijn die me kan overtuigen van iets anders, graag...

Behoorlijk citrofiel... Check citrofiel.tk om te zien welke auto's ik in mijn bezit heb of in mijn bezit heb gehad (35+). Momenteel aan de C5 2.2 HDi 16v Exclusive aut 2002.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Het lijkt alsof het druklager (treklager) uit de drukgroep is geschoten.
iets soortgelijks bedoelde ik ook ineen reactie op je vermoeden dat de oorzaak ergens anders lag:
Een enkele keer kun je met een bandenlepel via het gat het lager terugkilkken in de drukgroep. (hulpcilinder verwijderen) Blijft natuurlijk de vraag hoe hij er uit geschoten kan zijn. meestal is er iets kapot.
iets soortgelijks bedoelde ik ook ineen reactie op je vermoeden dat de oorzaak ergens anders lag:
Maar ik zie dat je deskundig genoeg bent om zelf de conclusie te trekken.BJG schreef: Op zich heb je een goed punt waar ik zo 1-2-3 niet aan gedacht heb:
er is een kleine kans dat er ook nog iets anders stuk is waardoor het stangetje is gebroken, het is echter lastig uitleggen hoe je dat kunt controleren. Dat kun je denk ik beter door een deskundige laten doen.
Een enkele keer kun je met een bandenlepel via het gat het lager terugkilkken in de drukgroep. (hulpcilinder verwijderen) Blijft natuurlijk de vraag hoe hij er uit geschoten kan zijn. meestal is er iets kapot.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website