krista
krista
auto start niet op eigen kracht

Bericht door krista »

Onze C5 hebben we nu een maand en we hebben er al een week in gereden.
Hij start niet op eigen kracht. Het lage druksysteem is al nagekeken. De citroen dealer dacht aan een brandstof pomp, is vervangen.
Als je de auto even aanduwd start hij binnen 5 meter. Als je er langer dan een uur mee rijd slaat hij al rijdende af.
Wie heeft hier ervaring mee en kan ons nog tips geven waar we aan zouden kunnen denken?
'aanvulling' van het vraagstuk uit draadje 2 ; krista schreef:Zoals ik al op het forum lees komt dit zeer regelmatig voor, maar de oplossingen die worden aangedragen komen niet overeen met onze C5.
Wij hebben een C5 2,0 hdi en volgens de dealer in HHW heeft deze auto een gewonne kathalysator en geen eolys tank of fap filter, heeft iemand enig idee waar het dan aan kan liggen?
We hebben hem nog niet zo lang en hebben er nog weinig gebruik van kunnen maken. Ja op sleep mee genomen worden of op de sleepauto.
Ik vind het jammer en zou nou toch graag zelf willen rijden.
De dealer heeft de auto aan de comp gehad en deze gaf aan dat de brandstofpomp vervangen diende te worden 450 euro verder en nog steeds problemen.
Wie helpt met een tip?
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1566
Lid geworden op: 30 mei 2006 11:34
Auto: MB E400 T
Opties: Pano, AMG pack, leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: G
kilometerstand: 89000
Kleur: grijs
Locatie: Willemstad
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.

Bericht door frank65 »

Welkom bij DE club.

Kan de dealer ook geen foutmeldingen in de computer vinden ??

Ex C5 2.0 HDI Berline Automaat 10-2001 (47-HP-PL), met een traan en 299.600km achtergelaten bij de dealer op 1-6-2011.
Van 31-10-2014 weer aan de C5 tm 20-3-17
Van 2017 tm 2020 Mercedes E280 CDI T 2007, van 2020 tm 2021 Mercedes E300Tcdi 2015
In 2022 E300cdi en daarna E200cgi en nu vanaf 2-2023 een E400T 4Matic 2018
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.

Bericht door Harm »

Misschien een accu?

Welkom trouwens!
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
krista schreef:Onze C5 hebben we nu een maand en we hebben er al een week in gereden.
Hij start niet op eigen kracht. Het lage druksysteem is al nagekeken. De citroen dealer dacht aan een brandstof pomp, is vervangen.
Als je de auto even aanduwd start hij binnen 5 meter. Als je er langer dan een uur mee rijd slaat hij al rijdende af.
Wie heeft hier ervaring mee en kan ons nog tips geven waar we aan zouden kunnen denken?
Wat is het voor type, diesel benzine??

Als je een handpompje op je motor hebt, zoals bij mijn diesel zou je eerst de brandstof eens op kunnen pompen en dan de motor pas starten, je hebt dan een indicatie.
Ik heb hetzelfde gehad, er was toen iets lek waardoor de druk wegliep en eerst weer opgebouwd moest worden, als ik voor het starten even pompte was er niets aan de hand.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車
krista
krista
na wat serven

Bericht door krista »

Hallo allemaal,
na wat serven op het C5 forum weer een hoop mogelijkheden gevonden om uit te gaan proberen. En ook een hoop herkenningspunten gevonden we gaan eens onderzoeken of het iets te maken heeft met eolys en FaP en of de kathalysator!
Waar zit dat tankje waar je de eolys bij moet vullen?
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.

Bericht door Harm »

Heb je meldingen over het anti-vervuilingssysteem?


Zo nee, dan betwijfel ik of je Eolys er iets mee te maken heeft.
Het bijvullen is iets voor de garage, in combinatie met een roetfilter...
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
krista
krista
2.0 liter HDI heeft geen fap of eolys

Bericht door krista »

Ik ben heel braaf naar de dealer gegaan met mijn kenteken om eens te horen. Nu blijkt uit de computer bij de dealer in HHW deze auto geen fap en dus ook geen eolys tank te hebben. Wat het wel zou kunnen zijn wisten zij mij ook niet te vertellen.
De auto heeft nu weer een nieuwtje brandstofsysteem vervuild.
Dus ga ik maar weer even verder onderzoek doen.
Wie geeft me tips?
Citroën Specialist & Sponsor
Citroën Specialist & Sponsor
Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
Citroën Specialist & Sponsor
Citroën Specialist & Sponsor
krista schreef:Onze C5 hebben we nu een maand en we hebben er al een week in gereden.
Hij start niet op eigen kracht. Het lage druksysteem is al nagekeken. De citroen dealer dacht aan een brandstof pomp, is vervangen.
Als je de auto even aanduwd start hij binnen 5 meter. Als je er langer dan een uur mee rijd slaat hij al rijdende af.
Wie heeft hier ervaring mee en kan ons nog tips geven waar we aan zouden kunnen denken?
Je bent dus bij een dealer geweest...??? Laat hem eens naar de verstuivers kijken, voorzichtig de retourleidingen los (laten) halen, eentje zal er behoorlijk lekken. Dat is de reden dat hij wel aanslaat als je hem aanduwd. Let wel op want het geeft en behoorlijke rotzooi en de drukken zijn behoorlijk hoog.
Citroentje
Citroentje

Bericht door Citroentje »

Zeg Johan, ben jij helderziende of zo? :wink:
Hoe komt het nou dat jij allerlei oplossingen aandraagt terwijl anderen er niet uit lijken te komen?
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.

Bericht door Wimmie »

Citroentje schreef:Zeg Johan, ben jij helderziende of zo? :wink:
Hoe komt het nou dat jij allerlei oplossingen aandraagt terwijl anderen er niet uit lijken te komen?
Ik denk dat het een gouden combinatie is van kennis en liefde voor het werk en merk. Ik heb persoonlijk geen ervaringen met Johan maar hij is erg veel aangeprezen door sommigen van het forum en dat zal niet voor niets zijn :lol:
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Citroentje
Citroentje

Bericht door Citroentje »

Wimmie schreef:
Citroentje schreef:Zeg Johan, ben jij helderziende of zo? :wink:
Hoe komt het nou dat jij allerlei oplossingen aandraagt terwijl anderen er niet uit lijken te komen?
Ik denk dat het een gouden combinatie is van kennis en liefde voor het werk en merk. Ik heb persoonlijk geen ervaringen met Johan maar hij is erg veel aangeprezen door sommigen van het forum en dat zal niet voor niets zijn :lol:
Waarvan akte. :!:
krista
krista
even van merk overgestapt

Bericht door krista »

Even een BMW geleend om een potje eolys te halen en het vul zetje zou me 37,95 voor een liter en een vulsetje kosten met het kenteken en de comp kwamen ze er op uit dat een 2.0 geen fap heeft.
Ik zal de monteuren vanavond weer even wat andere opties aanleveren om naar te kijken.
Citroentje
Citroentje
Re: even van merk overgestapt

Bericht door Citroentje »

krista schreef:Even een BMW geleend om een potje eolys te halen en het vul zetje zou me 37,95 voor een liter en een vulsetje kosten met het kenteken en de comp kwamen ze er op uit dat een 2.0 geen fap heeft.
Ik zal de monteuren vanavond weer even wat andere opties aanleveren om naar te kijken.
Vergeet de suggestie van Oldenhage niet:
Oldenhage schreef:Je bent dus bij een dealer geweest...??? Laat hem eens naar de verstuivers kijken, voorzichtig de retourleidingen los (laten) halen, eentje zal er behoorlijk lekken. Dat is de reden dat hij wel aanslaat als je hem aanduwd. Let wel op want het geeft en behoorlijke rotzooi en de drukken zijn behoorlijk hoog.
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 324
Lid geworden op: 17 jan 2007 17:58
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Bericht door Witbrik »

Werd jij toen gesleept ddor een rode bmw 5 serie. Jouw break is donker van kleur? Volgens mij was ik dan getuige van een van je ritjes. Ik reed er 2 auto's achter. Veel succes met de auto!
Robbert
Robbert

Bericht door Robbert »

Citroentje schreef:Zeg Johan, ben jij helderziende of zo? :wink:
Hoe komt het nou dat jij allerlei oplossingen aandraagt terwijl anderen er niet uit lijken te komen?
Het toverwoord is volgens mij ervaring, als je dat combineert met interesse, dan onthou je zomaar verschillende voorvallen uit het verleden :D Want : gebruik het verleden alleen als je het heden ermee kan dienen :idea:
Plaats reactie