Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 958
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 210000
Kleur: Bleu Bourrasque
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Fout in ventilatie systeem

Bericht door bgt »

Op vakantie(ruim 4000km) had ik van de week toch een gek gebeuren. Reed s ochtends weg bij Langres richting huis en mn ventilatie systeem had bijna geen luchtverplaatsing. Koude lucht was er ook niet. Ik dacht...oh jee....weer airco stuk, zit er net een half jaar in, maar dat was niet zo. Het leek wel of er en klep niet open ging. Je moest de temp. knop op "low"zetten om de aanjager aan te krijgen. Alleen kwam er geen lucht uit. En het was buiten 30C :cry: Begreep er niets van. Gestopt...motor uit....motor aan....toen deed ie iets meer maar geen koude lucht of lucht verplaatsing. Dan maar de accupool los. Toen weer erop en starten. Toen was er weer luchtverplaatsing alleen geen koude lucht. Toen ff naar koelsysteem gekeken en daar waren de buizen bevroren. Ok, toen een stuk gaan rijden met airco uit en na een half uur weer aangezet............tada....het werkte weer. Denk dat er een klep niet open ging of dat het syteem hing....tenslotte deed ie niets met de temp.
Nou ja...verder goed koel thuisgekomen.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014