wokkelvering <<>> HP vering discussie
Auteur |
Bericht |
Henk2304
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 29 apr 2009 11:33 Berichten: 565 Woonplaats: Tollebeek
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla
Naar boven
|
 Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
exroosje schreef: Je kunt er toch ook van die monroe levellers op zetten? Een soort aftermarket HA3..... Het voorland voor ons Citroen rijders als ik autoweek mag geloven (vanaf ph4 geen hydractief meer). Dat mag je wel maar ik zou daar toch een beetje voorzichtig mee zijn. Als ik al de meldingen over de samenwerking van GM/PSA daar zie, dat de opvolgers van 508/C5/Insignia in 2016 moeten komen maar vervolgens de in 2014 ook een nieuwe C5 komt ook al op basis van die samenwerking dan begrijp ik het niet helemaal meer. Maar ook ik verwacht het einde van HP, zeker nu de Franse president is overgestapt op DS5 en er blijkbaar vanuit de Franse overheid geen belangstelling voor de C6 meer bestaat.
_________________ L8r, Henk
|
04 jun 2012 12:53 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
Nu vind ik een DS5 niet echt presidentieel..
Rijdt de tsjechische president soms ook in een superb? Of toch gewoon iets duits zoals de rest van de wereld.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
04 jun 2012 14:47 |
|
 |
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 955 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
Zit nu in zuid frankrijk (bij Ales en 28C) en leeg=zonder caravan rijdt de C5 heerlijk soepel. Dus ik weet niet waar je het over hebt. Eigenlijk is de vering gewoon 10x beter als ie was. Verlang absoluut niet meer terug naar die slechte=slappe originele veren achter. De auto rijdt=veert echt stukken beter.
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
05 jun 2012 20:14 |
|
 |
Timo 1972
C5club Executive
Geregistreerd: 03 jun 2011 19:31 Berichten: 1797 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Auto: Renault Megane estate 1.5 dci
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
kilometerstand: 75000 km
Kleur: zilver grijs
Naar boven
|
 Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
Zag er op de foto goed uit , mooi stel Vering is persoonlijk net als s*x de een vind hard lekker de ander zacht 
_________________ Groetjes Timo Nu Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Lexia 3 Vorige auto's Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001 Fiat bravo 1.4 sx 1998 Fiat Tipo 1.4 s 1992 Peugeot 405 1.9 GLD 1989 Nissan Micra 1.0 dx 1987 Suzuki sj410 1985 (jeep) Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
|
05 jun 2012 23:09 |
|
 |
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 955 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
De vering is absoluut niet te hard anders had ik wel een andere auto gehad. Ik merk geen verschil met de originele veren.
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
06 jun 2012 20:23 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
als je geen verschil merkt is het prima... want ik heb al zo vaak gezegd dat een wokkel C5 prima veert...
|
06 jun 2012 20:26 |
|
 |
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 955 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
precies  de progressieve veren die er nu in zitten zijn een verbetering in het comfort gevoel. Ik hou absoluut niet van sportief geveerde auto's.
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
06 jun 2012 20:32 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
denk dat de break dat ook nodig heeft tov een sedan...
|
06 jun 2012 20:35 |
|
 |
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 955 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
idd, een break gebruik je meestal ook als een break=meer belasting achter. Ze hadden sowieso met gas een veersetje moeten leveren.
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
06 jun 2012 20:41 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
Voordeel van de hp vering is dat deze stugger wordt bij zware belading.
|
06 jun 2012 22:26 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
Eg nie..
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
06 jun 2012 23:02 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
Niet? Het is gewoon de natuurlijke werking van minder stikstofinhoud en druktoename. Bij zware belading neemt de inhoud van de bol af waardoor deze stugger wordt, tesamen met de hogere druk in de bol die dan ontstaat. Deels gaat dit verloren aan de grotere massa die extra druk uitoefend op het veersysteem.
|
06 jun 2012 23:08 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
Waarom zou dit slechts deels verloren gaan door de grotere massa? Het zou zomaar kunnen dat de grotere massa een grotere invloed heeft, daar wel eens aan gedacht.
Ik heb mijn achtersteven wel eens volgepakt met klinkers, de boel veerde nog mooier dan leeg..
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
06 jun 2012 23:15 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
Als je een ballans hebt van een bol waarvan het membraan op de helft ligt de druk doet verdubbelen (bv 25 naar 50 bar) de volgende verdubbeling van de druk ligt op 3/4 (100 bar) en niet op het niveau van de bol geheel gevuld met olie.
|
06 jun 2012 23:22 |
|
 |
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 955 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
chathanky schreef: Voordeel van de hp vering is dat deze stugger wordt bij zware belading. mijn progressieve veren dus ook 
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
07 jun 2012 13:46 |
|
 |
|